Fredagssnack – Vilket är årets hittills bästa spel?

Robot
Fredagssnack – Vilket är årets hittills bästa spel?

Halvtid för året innebär förstås också halvtid för spelåret.

#fredagssnack, #spelåret-2019


Medlem

Resident Evil 2 måste det vara för mig. Körde klart spelet kanske 10 ggr (achievements och S+ på Hardcore bland annat), var så kul och beroendeframkallande.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Svårt att veta då man inte spelat alla spelen

Men för min del har det varit Sekiro som är hittills årets bästa spel, även om jag vet att det inte kommer att hålla hela året ut. Hunt Showdown kommer att komma ut i år efter att ha varit i Early Access. Därmed vet jag redan nu att Hunt Showdown kommer att ta ned Sekiro som årets bästa spel enligt mig

Sen får man ju se vad resten av året levererar


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Quake-konnässsör

Kul att Shadowbringers har fått så bra recensioner, tycker de har lyckats bra med att arbeta för att förbättra spelet jämtemot vad det var innan.

Medlem

Har spelat väldigt få titlar på listan men jag lägger överlägset mest tid i Mario Maker 2.
Saknar en del funktioner och saker men för mig som aldrig grejade med föregångaren är det ändå fantastiskt. De borde göra fler Makers. Tänk att få göra egna zeldagrottor.

Medlem

Sekiro än så länge. Gameplay, story, grafik, gameplay, musik, världen, ljud. En riktigt fullträff.

Medlem

Amid Evil är klar favorit hittills för min del, tror Total War: Three Kingdoms blir en favorit när jag väl ger mig på det men det dröjer nog ett tag till.

Medlem

Elite Dangerous!


signatur

Through the cables and the underground now

Medlem

Favoriten än så länge är Judgment, men har inte spelat så många nya titlar för iår...

Medlem

Har bara lirat resident evil 2, och plöjer igenom Days Gone just nu.
Min röst hamnar på Days Gone!
När man väl kommit in i spelet, är det svårt att släppa taget, början kändes segt, men efter ett tag vill man ha mer och mer och mer.
Det är inget mästerverk som horizon zero dawn (10/10) eller the last of us (10/10), dock förtjänar den mer än vad kritikerna gett.
Men snudd på! I mitt tycke ger jag den en (9.5/10).
Därav denna röst.
Re2 lirade man som ungdom så, inget nytt tyvärr, fint med snyggare grafik det är allt.

Medlem

Inte spelat så många så får bli Metro Exodus. Resident Evil 2 var för stressande/nervigt för min smak vilket jag borde vetat innan haha, men ville spela då det är så sjukt snyggt och välgjort. Förstår att det ligger i topp hos många.

Medlem

Det spelet som jag haft mest kul med i år är Yoshi’s Crafted World. RE 2 är också bra samt Mario Maker 2.

Ambassadör
Xbox

Eftersom expansioner verkar räknas så lägger jag min röst på LEGO Speed Champions till Forza Horizon 4. Jäkligt kul!

The Division 2 och Operencia: The Stolen Sun hade jag mycket trevligt med också.


signatur

Jump in.

Medlem

Inte spelat något av de spelen på listan. Kan inte komma på något annat spel heller som släpptes i år.

Medlem
Medlem

Sekiro för mig.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Att Apex Legends & Nier: Automata finns med på listan förvånar mig. Även att t.ex Super Smash Bros Ultimate inte finns med? Även om jag själv inte har spelat det så verkar spelet vara väldigt stabilt.

Medlem

Sekiro har varit bäst i år men vi har inte sett något spel som sniffat på samma nivå som rdr2 och gow från förra året.

Medlem

Sekiro. Såklart.

Medlem

Resident Evil 2 röstar jag på men har endast klarat Leon kampanjen. Sedan var Metro Exodus riktigt bra trots alla buggar i början.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Apex Legends helt klart för min del. Jag la 300 timmar över 2-3 månader, fick nog ett tag och vart borta i 2 månader fram tills den nya säsongen och lirat för fullt igen.

KoP
Medlem

Metro Exodus för mig.

Medlem

sekiro för mig även fast jag har kvar slutbossen som min shadow dör mot mer än twice. Antar att jag måste Gitgood

Medlem

Har bara spelat Apex Legends & Resident Evil 2, så blir väl sistnämnda som jag tycker bäst om.

Medlem

division 2 ps4

Medlem

Inte något spel som släppts som lockat så mycket så jobbat backlog (för en gångs skull). Men Metro lär köpas när nya ryzen riggen byggs i höst!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

3 varvningar resident evil 2 och 5 av sekiro. Resident evil har bättre omspelningsvärde så rösten får bli på det.

Medlem

Har bara spelat Metro Exodus av de där spelen, så det få bli det.

Medlem

Dangit, kan aldrig svara på dom frågorna. Köper oftast spelen 1-2 år efter dom släpps

Medlem

@korvmos: Ryzen 3000-serien?

12
Skriv svar