Ingen Nintendo Switch Pro under 2019 – vi får nöja oss med Lite

Robot
Ingen Nintendo Switch Pro under 2019 – vi får nöja oss med Lite

Bowser säger nej till mer än en ny Switch-modell i år.

#nintendo, #nintendo-switch, #switch, #switch-lite


Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Skulle gissa att den släpps i samband med BotW 2. Gissningsvis 2020 eller 2021.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Tror inte att de vill släppa något mitt i PS5 vs nya Xbox. Där skulle en Switch se väldigt dålig ut i jämförelse. Jag tror därav att de kanske siktar mer mot 2021 när kriget är över.

Gnällkuk

"vi får nöja oss med Lite" vet inte om det var medveten pun, men hoppas på det :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Tror inte att de vill släppa något mitt i PS5 vs nya Xbox. Där skulle en Switch se väldigt dålig ut i jämförelse. Jag tror därav att de kanske siktar mer mot 2021 när kriget är över.

lol den kommer se dålig ut oavsett, den kommer ju inte ens slå gamla ps4 på fingrarna än mindre next gen konsoller hahaha..

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av SWEBarb:

lol den kommer se dålig ut oavsett, den kommer ju inte ens slå gamla ps4 på fingrarna än mindre next gen konsoller hahaha..

Fast det är ju inte det den försöker göra heller.

Den gör sitt och gör det bra. En kraftfullare version skulle vara trevlig, men den nuvarande är en väldigt kapabel maskin för den som vill ha bra portabel prestanda och bra spel.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Å andra sidan så sa ju Nintendo nej till switch lite för ett par veckor sedan med så.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

lol den kommer se dålig ut oavsett, den kommer ju inte ens slå gamla ps4 på fingrarna än mindre next gen konsoller hahaha..

Det är ju snarare tvärt om. En eventuell Switch Pro kommer se bra ut oavsett när den släpps eftersom både PS5 och Nextbox enbart är föråldrad teknik från dag ett. Switch har åtminstone ett existensberättigande tillsammans med pc.

Fragtjuv

Jag äger ingen Switch. Tycker dock inte att den verkar konkurrera med varken PC eller övriga konsoler. Vad är det egentligen som behöver uppdateras till en Pro-modell. Klarar sig inte Nintendo utan en sådan?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av joelthor100:

Jag äger ingen Switch. Tycker dock inte att den verkar konkurrera med varken PC eller övriga konsoler. Vad är det egentligen som behöver uppdateras till en Pro-modell. Klarar sig inte Nintendo utan en sådan?

Mer kräm är väl egentligen alltid trevligt. Men många tänker väl på de spel som har lite framdrops där det kan bli mer stabilt. Med mer kraft under huven går det att få bort en del prestandaproblem. Många "drömmer" lite om att en ny switch ska ha ett "Boost mode" lik PS4 Pro för spel som inte är blivit anpassade för den starkare hårdvaran.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Skribent
Skrivet av joelthor100:

Jag äger ingen Switch. Tycker dock inte att den verkar konkurrera med varken PC eller övriga konsoler. Vad är det egentligen som behöver uppdateras till en Pro-modell. Klarar sig inte Nintendo utan en sådan?

Är också tveksamt om N går rutten att "bara" gör en kraftfullare Switch. Traditionellt så brukar det ju komma en XL-variant efter Lite och det kanske är så de tänker nu också. Nu får vi en mindre, så då kan de göra en större också och samtidigt även fylla på med lite mera kräm, även om inte det är fokusen. Tänker som New 3Ds-modellerna. Deras familjer brukar mer bestå av stort och smått, snarare än prestandafokus. Jag tror dock vi kan 100% räkna med att det kommer fler Switchmodeller, sen hur N tänker...det är lite av en coin toss.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag undrar hur Nintendo resonerat kring denna produkt? Måste ju ligga kalkylerade ekonomiska val bakom den?

Har man alltså identifierat en köpgrupp som är ute efter en mobil konsol men tycker att Switchen är för dyr? Hoppas dom kanske på att Nintendo DS ägare ska "uppgradera"?

Sen är det väl vår moms och kemikalieskatt som förstör, i USD så kanske den procentuellt sett är bättre prissatt?
Visst om man vet att man aldrig vill köra dockat eller med lösa joycons, fine... Men jag lärde mig en sak för runt 15 år sedan, lowballa aldrig ett köp, man ångrar sig bara i efterhand. Ska man smeta 2,5k för en Lite så är det ju inte direkt så att man får käka blodpudding i ett år för att köpa en fullblown för 3400:-...

Längre batteritid kan ju förvisso vara nice, men det kommer ju på bekostnad av mindre skärm.

Svårt. Men den lär väl sälja svinbra ändå, jag tror som sagt att den är bättre positionerad som en ersättare för DS.

Skribent
Skrivet av whoo:

Jag undrar hur Nintendo resonerat kring denna produkt? Måste ju ligga kalkylerade ekonomiska val bakom den?

Har man alltså identifierat en köpgrupp som är ute efter en mobil konsol men tycker att Switchen är för dyr? Hoppas dom kanske på att Nintendo DS ägare ska "uppgradera"?

Sen är det väl vår moms och kemikalieskatt som förstör, i USD så kanske den procentuellt sett är bättre prissatt?
Visst om man vet att man aldrig vill köra dockat eller med lösa joycons, fine... Men jag lärde mig en sak för runt 15 år sedan, lowballa aldrig ett köp, man ångrar sig bara i efterhand. Ska man smeta 2,5k för en Lite så är det ju inte direkt så att man får käka blodpudding i ett år för att köpa en fullblown för 3400:-...

Längre batteritid kan ju förvisso vara nice, men det kommer ju på bekostnad av mindre skärm.

Svårt. Men den lär väl sälja svinbra ändå, jag tror som sagt att den är bättre positionerad som en ersättare för DS.

Det är lite Nintendo i ett nötskal tycker jag. De gör saker som inte helt verkar logiska, ibland funkar der, ibland inte. Nintendo har ju alltid kört med sitt familjetänkt, dvs alla bärbara får lite olika varianter som skiljer sig väldigt lite, men ändå tilltalar olika målgrupper. 2DS för barn, 3DS XL för de med större händer etc. Sony och MS försöker ju även de med olika versioner, men för dem funkar det inte riktigt lika bra, mest för att deras målgrupper inte känns lika självklara. Möjligen då Pro-varianterna, de riktas till hardcorespelarna.

Här tror jag dock de tittat på internet, många har uttryckt att de mest spelar portabelt...till och med en hel del som säger de aldrig ens kopplat in sin Switch till tvn och skulle helst sen en mindre version utan dockan för lite billigare pris.

Får se helt enkelt hur den här säljer. Den blir som sagt rätt dyr i Sverige, men utomlands så handlar det ju om runt 100 dollar billigare.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar