Så mycket kostar Nintendo Switch Lite i Sverige

Robot
Så mycket kostar Nintendo Switch Lite i Sverige

Svenska återförsäljare har lagt upp Nintendo Switch Lite och som väntat går det inte att översätta 199 dollar till 2 000 kr.

#nintendo, #nintendo-switch-lite, #svensk-handel


Medlem

2500 är tok för dyrt för vad produkten är.
Om folk verkligen vill ha den här produkten så är det bättre att importera från Tyskland eller Danmark.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Håller med, 1890:- tror jag är sweetspot.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

2500 är tok för dyrt för vad produkten är.
Om folk verkligen vill ha den här produkten så är det bättre att importera från Tyskland eller Danmark.

Håller med! När jag såg videon igår tänkte jag att det var ett instaköp.
Jag har ingen switch sen tidigare men nu känns det som man likabra kan köpa en fullstor switch (kanske begagnad).

Medlem

Priset är... okej. Lite i överkant men okej.
Vad jag har svårt att svälja är priserna för Nintendos spel. 500-600 för ett spel flera år efter release är helt galet!
Det är den enda anledningen till att jag inte har köpt en Switch.

Medlem

Glöm inte 40 kr privatkopieringsavgift också! (32GB x 1,25 kr)

Medlem

Jag är helt taggad på den, bara den inte kommer i massa plastiga Barbie-färger. Vill ha den helt i svart eller helt i vitt. Och jag håller med ovanstående, priset är i överkant med tanke på vad spelen kostar, men idag så känns allt överpris, och i spelvärlden likväl som i filmvärlden så är priset inte relativt till utvecklingskostnaden....

Medlem

Minns för några år sedan när jag köpte en New 3DS på releasen för 1890 med fri frakt, tyckte det var ett lagom pris, och det var ändå en premiumprodukt, inte budgetversionen. (Budgetversionen då hette 2DS och jag köpte min på en rea för 599kr).

Avstängd
Skrivet av fzusr:

Minns för några år sedan när jag köpte en New 3DS på releasen för 1890 med fri frakt, tyckte det var ett lagom pris, och det var ändå en premiumprodukt, inte budgetversionen.

Ja man borde kunna komma undan billigare... 3DS har en 3D skärm trots allt, måste ju vara helt custom made dvs + teknik som du inte får på någon annan enhet (så vitt jag vet), så det var faktiskt ett rätt bra pris på 3DS'erna, har alltid tyckt.

Överlag tråkigt att de skippade 3D f.ö... även om det gör sig bäst på en stor skärm så är 3D utan behov av 3D-glasögon riktigt häftigt och banbrytande, fortfarande.

Medlem

Så ruggigt ful. Ser ut som ett havererat projekt för en bebisleksak.

Stör mig som tusan på att skärmen är så liten samtidigt som skärmkanterna är massiva. Ser inte ut som en produkt från 2019.

Medlem

När priset är i dollar är inte det utan skatt? Skatten är olika I usa så dom skriver alltid utan skatt.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Stör mig som tusan på att skärmen är så liten samtidigt som skärmkanterna är massiva. Ser inte ut som en produkt från 2019.

Håller med om att det ser fult ut, men glaset måste sitta i nånting. Hela framsidan skulle ha behövt vara glas (som på plattor och telefoner) för att få bort kanterna.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jehuty:

När priset är i dollar är inte det utan skatt? Skatten är olika I usa så dom skriver alltid utan skatt.

Precis som vi skrev i nyheten


signatur
eld
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Håller med om att det ser fult ut, men glaset måste sitta i nånting. Hela framsidan skulle ha behövt vara glas (som på plattor och telefoner) för att få bort kanterna.

En liten crumple zone för fallskador, gör den mycket tåligare än en device där skärmen går hela vägen till kanten. Men själv hade jag också velat ha en skärm med mindre bezels.

Medlem

Eller så lägger man 500 spänn extra på blocket för en vanlig Switch istället. Inte alls imponerad av det man har fått veta om Lite måste jag säga.

Medlem

Som med all hårdvara är det import som gäller om det blir köp.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Eller så lägger man 500 spänn extra på blocket för en vanlig Switch istället. Inte alls imponerad av det man har fått veta om Lite måste jag säga.

Precis. Vad är usp:en? Switchen kan ju göra allt som denna konsol kan för inte mkt mer pengar. Är det att den är lite billigare som är grejen? Tror det här kommer bli första bakslaget för Nintendo på länge. Kan inte se någon poäng med denna.

Ambassadör
Xbox

Ful, dyr och onödig är väl min bedömning

Hade hellre sett en ordentlig dockad version med lite kräm i som kunde göra spelen rättvisa på stor skärm. Nuvarande Switch funkar fint som bärbar, behövdes ingen ny variant av det.


signatur

Jump in.

Medlem

handhållen är den på tok för dyr ja, o värdelöst man inte kan koppla den till tvn.. då är det bättre köpa vanliga switch istället.. förstår ej hur nintendo tänker.. men dom är bäst på att släppa mediokra saker till ockerpriser.... bärbart spel är rätt överskattat...

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

handhållen är den på tok för dyr ja, o värdelöst man inte kan koppla den till tvn.. då är det bättre köpa vanliga switch istället.. förstår ej hur nintendo tänker.. men dom är bäst på att släppa mediokra saker till ockerpriser.... bärbart spel är rätt överskattat...

Kan tänka mig att den är bra för barnfamiljer. De kanske redan har en vanlig som de kan använda vid tvn så kan de köpa en "Lite" lite billigare så ungarna har varsin på resor i bilen.

cle
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kan tänka mig att den är bra för barnfamiljer. De kanske redan har en vanlig som de kan använda vid tvn så kan de köpa en "Lite" lite billigare så ungarna har varsin på resor i bilen.

Precis detta. Blev sugen när jag läste om Lite just för att båda ungarna ska kunna spela samtidigt i bilen eller så. Men med denna prissättning så kan jag lika gärna köpa en till vanlig switch och på samma gång få ett par extra joycons att använda när man vill spela flera på TV:n.

Hade den kostat max 2000 här i Sverige vore den intressant!

Inaktiv

Min fundering är om denna kommer gå att använda som handkontroll på en dockad Switch.

Exempel: Jag har en vanlig Switch och bjuder över min kompis som har Switch lite. Vi vill spela New Super Mario Bro Deluxe Mega Rehashed Ultra Switch Edition med varandra på TVn men båda vill ha en ”stor” dosa i handen och inte var sin joycon.

Medlem

Blev lite sugen på att köpa en. Skulle ändå mest spela i bärbartläge. Men som sagt lite dyr är den.

Medlem

2500. Är tydligen det pris dem flesta har lagt upp. Det är överpris. Men sorgligt nog är folk idioter och kommer köpa. Switch i sig är inte värt mer än 2000. Så Switch Lite 1500kr. Tog Nintendo pr råd från Microsoft och deras Xbox One SAD edition?

Medlem

Man blev jue väldigt sugen att skaffa Switch efter årets E3.. Får se om det blir nån när höstmörkret/kylan kommer och man vill kura ner sig i sängen med mysiga spel.

Kanske priset justerats något tills dess ?

Medlem

En tusenlapp till så får man originalet alltså. Lite väl dyrt fan.

Medlem
Skrivet av OddGreen:

En tusenlapp till så får man originalet alltså. Lite väl dyrt fan.

Eller så köper du 3-4 spel för den tusenlappen. Jag vet vad jag skulle gjort som 11 åring i alla fall.
Men nu när jag tjänar lite mer pengar så skulle jag nog valt den vanliga om jag blir sugen på en switch igen.

1
Skriv svar