En tredjedel av alla digitala pc-förbokningar av Cyberpunk har skett via GOG

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Ja, de förbjöd rabatt på Cyberpunk. Det tillåts inte säljas billigare än på Steam och GoG, mycket konsumentfientligt. Att de sedan rear ut ett gammalt single-playerspel är knappast relevant, en rea där borde vara en självklarhet. Det är få som har koll på vad ett monopol är, jag har dock det.
Epic är en revolution i spelbranschen som förbättrar spelvärlden dagligen. Att du väljer att blunda för allt bra de har gjort är ditt problem.

Upplys mig gärna med vad konkret Epic har bidragit med till spelvärlden.
Deras aggressiva exclusive jagande och anti-konsument klient är svår att motivera som bra för spelvärlden.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Ja, de förbjöd rabatt på Cyberpunk. Det tillåts inte säljas billigare än på Steam och GoG, mycket konsumentfientligt. Att de sedan rear ut ett gammalt single-playerspel är knappast relevant, en rea där borde vara en självklarhet. Det är få som har koll på vad ett monopol är, jag har dock det.
Epic är en revolution i spelbranschen som förbättrar spelvärlden dagligen. Att du väljer att blunda för allt bra de har gjort är ditt problem.

Ja, gud så vanligt det är att utgivare erbjuder rabatt på spel som inte ens är släppta än. Snacka om att du sitter och greppar efter halmstrån.
Epic är inte en revolution, det ett är PR jippo för att lura människor som dig som blint följer andra. De enda som tjänar på det är utgivare och EPIC.
Att du väljer att blunda för allt det dåliga är ditt eget problem.

Inser att det inte finns någon vits med att föra denna konversation vidare, så med detta inlägg säger jag adjö.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Vill inte stödja Steam i onödan samt om man ska tro nyheterna så vill man inte stödja CDPR heller. Då är EGS det enda alternativet.

Jag hoppas innerligt att du trollar, för annars är du pinsamt dåligt insatt. Att välja Epic av ETISKA skäl är ett pinsamt uttalande... pinsamt...

Du är killen som visade perserna getstigen...

Medlem
Skrivet av trasapa:

Upplys mig gärna med vad konkret Epic har bidragit med till spelvärlden.
Deras aggressiva exclusive jagande och anti-konsument klient är svår att motivera som bra för spelvärlden.

De två sakerna de bidragit med som borde vara positiva är framförallt deras Unreal-motor samt deras satsning på cross-platform spelande de senaste åren.

Att de i dagsläget har stort sett skrotat utvecklingen av motorn och sina andra spel för att jobba sönder sin personal för att bygga fortnite skins är tråkigt.

Den som vill kan ju googla om Epics crunch, hur deras ledning ser på sina anställda. De gillar ju att hävda att de är de pro-dev, så länge det inte är Epics devs bevisligen.

Inaktiv
Skrivet av trasapa:

Upplys mig gärna med vad konkret Epic har bidragit med till spelvärlden.
Deras aggressiva exclusive jagande och anti-konsument klient är svår att motivera som bra för spelvärlden.

De har släppt ett av världens största spel med det populäraste spelläget helt gratis. Trots att det är helt gratis har de även totalt vägrat lägga in P2W mekanik, det är ingenting annat än en revolution. Spelet har dessutom den högsta takt på utveckling av content jag någonsin sett och såvitt jag vet den bästa nätkoden bland alla jämförbara multiplayerspel. De var som första spelutvecklare de som drev igenom cross-play stöd över alla stora plattformar. Detta trots ett vägrande Sony över många år.
De står även för den kanske mest moderna och bästa spelmotorn i världen.
Utöver det så har de den enda butiken som på allvar utmanar Steams monopol. De var de första att sänka avgifterna för spelförsäljning på allvar vilket ger mer pengar till utvecklarna. De är såvitt jag vet de första som sänker priserna på ej släppta AAA-titlar i större omfattning.

Det går nog att fortsätta länge till med deras bidrag till spelvärlden. Epic är ingenting annat än en hjälte i spelbranschen.
Med det sagt så är det faktiskt ditt eget ansvar att upplysa dig själv om Epics bidrag till branschen om du ska kritisera dem.

Skrivet av loerk:

Ja, gud så vanligt det är att utgivare erbjuder rabatt på spel som inte ens är släppta än. Snacka om att du sitter och greppar efter halmstrån.
Epic är inte en revolution, det ett är PR jippo för att lura människor som dig som blint följer andra. De enda som tjänar på det är utgivare och EPIC.
Att du väljer att blunda för allt det dåliga är ditt eget problem.

Inser att det inte finns någon vits med att föra denna konversation vidare, så med detta inlägg säger jag adjö.

Precis, hur vanligt är det att utgivare erbjuder rabatt på spel som inte ens är släppta ännu? Så pass ovanligt att jag inte kan minnas någonting sådant. Förutom då Epic som ger rabatt på ej släppta AAA-spel. Du bevisar bara min poäng.

Epic är det bästa som har hänt spelvärlden på länge. Hittills är det bara vi spelare som har tjänat på Epics revolution. Förhoppningsvis börjar de tjäna på det snart också.

Men för all del, kör huvudet ner i sanden och fortsätt hata på Epic. Ni är tynande grupp spelare som ej vill hänga med i framtiden.

Inaktiv
Skrivet av RachelW:

Jag hoppas innerligt att du trollar, för annars är du pinsamt dåligt insatt. Att välja Epic av ETISKA skäl är ett pinsamt uttalande... pinsamt...

Du är killen som visade perserna getstigen...

Jag ser att du trollar men svarar för sakens skull. Självklart kan man välja Epic över CDPR av etiska skäl.

Medlem
Skrivet av trasapa:

@Rydell1986:
Det är just det jag menar, du är inte skyddad av konsumentköplagen när det gäller spel och därför är förhandsbokning rent idiotiskt i min mening. Varför är det så viktigt att köpa ett spel dag ett? Vad gör det att vänta en eller två dagar för att få veta med säkerhet att man inte blir lurad istället?
Speciellt efter så mycket stök det faktiskt har varit de senaste åren med ofullständiga spelsläpp så tycker jag rent principiellt att det är fel att uppmuntra en sån affärsmetod.

Det här säger jag även om jag inte har någon som helst tro att just CDPR kommer att dra en F76 och jag kommer absolut att köpa CP2077 men det är av ren princip som jag håller mig borta från förbokning.

Som sagt jag är bara nyfiken på varför folk är så mycket emot det. Jag är varken för eller emot. Men ser jag ett spel som jag vet att jag kommer ha kul med i ex antal timmar så kommer jag köpa det dag 1 av den anledning att jag vill lira det så fort som möjligt som tex Borderlands 3 som är en av mina favorit spelserier och därför kommer jag även att förhandsboka det av just den anledningen eftersom jag även då kommer få med lite weaponskins och dylikt.

Jag har då aldrig stött på ett spel som är så trasigt att det inte går att spela dag 1. Sen finns det absolut spel som inte uppnått ens förväntningar som tex Anthem.

Medlem

Köper när det släpps, antagligen på steam.

Alternativt gog,

Ser inga problem med vilken spel launcher man väljer, vill inte spelutvecklaren att man ska spela på en viss launcher ge tusan att släpp spelen där , visserligen räkna med bakslag men iaf.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

@anon_319742: På samma sätt som man kan påstå att USA rent etiskt är "the good guys" när vi pratar internationell politik, det går att påstå men är likväl ett otroligt korkat och naivt påstående. När du är gammal nog att skaffa dig ett jobb vill jag att du står fast vid dina åsikter och gladerligen jobbar extra på Lördagar för halva din avtalade timpeng, annars är du anti-konsument och hycklare...

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Jag har då aldrig stött på ett spel som är så trasigt att det inte går att spela dag 1. Sen finns det absolut spel som inte uppnått ens förväntningar som tex Anthem.

Duke Nukem Forever var ju länge ansett som värst när det gäller förväntningar, men jag tror Anthem går några steg längre.
Titta t.ex. på trailern "Our world, My Story" de släppte mindre än 6 månader innan launch, i stort sett allt gällande story och karaktärer och spelarens val som sägs i trailern existerar inte i spelet utan är rena lögner.

Inaktiv
Skrivet av RachelW:

@veckans: På samma sätt som man kan påstå att USA rent etiskt är "the good guys" när vi pratar internationell politik, det går att påstå men är likväl ett otroligt korkat och naivt påstående. När du är gammal nog att skaffa dig ett jobb vill jag att du står fast vid dina åsikter och gladerligen jobbar extra på Lördagar för halva din avtalade timpeng, annars är du anti-konsument och hycklare...

Fan också, så nu måste jag berätta för alla arbetsgivare jag har haft i alla dessa år att jag inte var gammal nog att bli anställd. När blir man gammal nog att skaffa sig ett jobb? Det är efter 65 va? Hur ska jag hinna tjäna ihop till pensionen då? Får hoppas de fortsätter höja pensionsåldern helt enkelt.

Nej skämt åsido, här får du ett korrekt svar på din retorik:

Medlem
Skrivet av anon_319742:

De har släppt ett av världens största spel med det populäraste spelläget helt gratis. Trots att det är helt gratis har de även totalt vägrat lägga in P2W mekanik, det är ingenting annat än en revolution. Spelet har dessutom den högsta takt på utveckling av content jag någonsin sett och såvitt jag vet den bästa nätkoden bland alla jämförbara multiplayerspel. De var som första spelutvecklare de som drev igenom cross-play stöd över alla stora plattformar. Detta trots ett vägrande Sony över många år.
De står även för den kanske mest moderna och bästa spelmotorn i världen.
Utöver det så har de den enda butiken som på allvar utmanar Steams monopol. De var de första att sänka avgifterna för spelförsäljning på allvar vilket ger mer pengar till utvecklarna. De är såvitt jag vet de första som sänker priserna på ej släppta AAA-titlar i större omfattning.

Det går nog att fortsätta länge till med deras bidrag till spelvärlden. Epic är ingenting annat än en hjälte i spelbranschen.
Med det sagt så är det faktiskt ditt eget ansvar att upplysa dig själv om Epics bidrag till branschen om du ska kritisera dem.

Precis, hur vanligt är det att utgivare erbjuder rabatt på spel som inte ens är släppta ännu? Så pass ovanligt att jag inte kan minnas någonting sådant. Förutom då Epic som ger rabatt på ej släppta AAA-spel. Du bevisar bara min poäng.

Epic är det bästa som har hänt spelvärlden på länge. Hittills är det bara vi spelare som har tjänat på Epics revolution. Förhoppningsvis börjar de tjäna på det snart också.

Men för all del, kör huvudet ner i sanden och fortsätt hata på Epic. Ni är tynande grupp spelare som ej vill hänga med i framtiden.

Ja, Epic lägger till enormt med innehåll, de har tvingat sina anställda att jobba uppåt 100 timmar veckan i ca 2 år tid i för att lyckas. De har skalat ner på allt annat de jobbat på, inkluderat teamet som jobbar på Unreal-motorn som de i stort sett pausat utvecklingen på.
De har likt EA nyligen varit tvungna att försöka försvara sig i Storbritannien över alla MTX i Fortnite, även om de är kosmetiska. Då på grund av det stora antalet barn som spelar och spenderar sina föräldrars pengar, som Epic riktat in spelet mot.

Crossplay satsningen är bra, kan inte uttala mig om deras nätkod. Deras motor är bra, men hur länge till om de fortsätter pausa utvecklingen till fördel för Fortnite-skins?

Problemet med Epics rea av ej släppta spel är att utvecklarna (snarare utgivarna då) inte blev informerade exakt om hur det skulle gå till, Epics agerande satte utgivarna/utvecklarna i skiten med alla andra plattformar (inte bara Steam) gällande kontrakt, även i många fall med lokal lagstiftning angående konkurrens, vilket öppnar upp ett ymnighetshorn av stämningar om kontraktsbrott, konkurrensbrott m.fl. om de inte aktivt agerat och plockat bort sina spel från Epic.
Det är därför det sällan ses rabatter på produkter innan de släpps, istället så kör utvecklarna på DLC och andra bonusar till folk som köper tidigt.

T.ex. i Turkiet kostade det nya Vampire the Masquerade ca 15 dollar i den lokala valutan, vilket var generöst till att börja med, sen kunde folk dra av 10 dollar via rean. En viss skillnad om man bodde i USA där det kostade ca 60 dollar och bara kunde dra av 10 eller hur?

Epic är bra på att utmåla sig som hjältar och försöka spinna berättelser till sin fördel, men i praktiken har deras butik inte åstadkommit mycket ännu.
Det enda positiva butiken mig veterligen lyckats med är att Valve minskade andelen de tar för spel som säljer bra.

De troligtvis enda som hittintils har tjänat på Epic är cheferna hos 2K, Deep Silver och Randy Pitchford samt enstaka indieutvecklare som i många fall redan släppt braksuccéer på steam.

Din slutkläm om Epic-hatare påminner mig om hur Sovjets pratade om att deras motståndare skulle hamna på historiens askhög.

Min poäng om GoG tidigare i tråden var att när du köpt spelet där så behöver du inte ha en launcher alls, du har din installer och behöver ingen mer kontakt med CDPR, vilket är en rättighet i stort sett alla utvecklare och spelplattformar aktivt vill förstöra.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Fattar inte vad folk har emot att förhandsboka. Är det bättre att vänta på att läsa recensioner från olika ställen där man aldrig är saker om de fått betalt eller inte på sin recension?

Dessutom låta någon annans intryck säga om du kommer att tycka ett spel är bra eller inte. Aldrig förstått den mentaliteten.

Nej, det är bättre att vänta och se om CDPR gör en Witcher 3 och ljuger om sina tekniska nedgraderingar hela vägen fram till release. Eller att vänta och se hur spelet flyter på till respektive plattform och om det kan behöva en eller två patchar innan det blir spelbart. Finns många anledningar att vänta på release, alla bättre än de anledningar som ges för att blint slänga pengar på någonting långt innan det släppts.

Medlem
Skrivet av frotz:

Det enda positiva butiken mig veterligen lyckats med är att Valve minskade andelen de tar för spel som säljer bra.

Det höll Valve på med innan EGS ens fanns.
Så, de har inte bidragit med något.

Medlem
Skrivet av loerk:

Det höll Valve på med innan EGS ens fanns.
Så, de har inte bidragit med något.

Huh, hade för mig att de gick ut med det i december förra året runt samma tid som Epics butik avslöjades. Oavsett handlar det ju inte om 30% andelen för Epic hur mycket de än hävdar det, annars hade utgivarna självmant valt att gå exklusivt dit.

Inaktiv
Skrivet av frotz:

Ja, Epic lägger till enormt med innehåll, de har tvingat sina anställda att jobba uppåt 100 timmar veckan i ca 2 år tid i för att lyckas. De har skalat ner på allt annat de jobbat på, inkluderat teamet som jobbar på Unreal-motorn som de i stort sett pausat utvecklingen på.
De har likt EA nyligen varit tvungna att försöka försvara sig i Storbritannien över alla MTX i Fortnite, även om de är kosmetiska. Då på grund av det stora antalet barn som spelar och spenderar sina föräldrars pengar, som Epic riktat in spelet mot.

Crossplay satsningen är bra, kan inte uttala mig om deras nätkod. Deras motor är bra, men hur länge till om de fortsätter pausa utvecklingen till fördel för Fortnite-skins?

Problemet med Epics rea av ej släppta spel är att utvecklarna (snarare utgivarna då) inte blev informerade exakt om hur det skulle gå till, Epics agerande satte utgivarna/utvecklarna i skiten med alla andra plattformar (inte bara Steam) gällande kontrakt, även i många fall med lokal lagstiftning angående konkurrens, vilket öppnar upp ett ymnighetshorn av stämningar om kontraktsbrott, konkurrensbrott m.fl. om de inte aktivt agerat och plockat bort sina spel från Epic.
Det är därför det sällan ses rabatter på produkter innan de släpps, istället så kör utvecklarna på DLC och andra bonusar till folk som köper tidigt.

T.ex. i Turkiet kostade det nya Vampire the Masquerade ca 15 dollar i den lokala valutan, vilket var generöst till att börja med, sen kunde folk dra av 10 dollar via rean. En viss skillnad om man bodde i USA där det kostade ca 60 dollar och bara kunde dra av 10 eller hur?

Epic är bra på att utmåla sig som hjältar och försöka spinna berättelser till sin fördel, men i praktiken har deras butik inte åstadkommit mycket ännu.
Det enda positiva butiken mig veterligen lyckats med är att Valve minskade andelen de tar för spel som säljer bra.

De troligtvis enda som hittintils har tjänat på Epic är cheferna hos 2K, Deep Silver och Randy Pitchford samt enstaka indieutvecklare som i många fall redan släppt braksuccéer på steam.

Din slutkläm om Epic-hatare påminner mig om hur Sovjets pratade om att deras motståndare skulle hamna på historiens askhög.

Min poäng om GoG tidigare i tråden var att när du köpt spelet där så behöver du inte ha en launcher alls, du har din installer och behöver ingen mer kontakt med CDPR, vilket är en rättighet i stort sett alla utvecklare och spelplattformar aktivt vill förstöra.

Nu svarade jag inte dig men okej, låt oss bemöta dina argument också.

Du menar som CDPR? Branschstandard, ingenting Epic enskilt ska beskyllas för. Det som Epic enskilt ska ha beröm för är att de gav sina anställda 2 veckors semester i ett land där lagstadgad semester inte existerar. Dessutom så betalar Epic väldigt bra lön till sina anställda. CDPR betalar slavlöner vilket också rapporterats på glassdoor.

De har verkligen inte pausat utvecklingen på Unreal Engine, vad är det för svammel? Det var första spelmotorn att få stöd för raytracing, de ligger verkligen inte på latsidan. Sluta hitta på saker!

De försvarade sig med bravur vilket var ganska enkelt då de inte gjort någonting fel. Att barn spenderar för mycket pengar i spel är ingen annans än föräldrarnas fel. Trångsynta föräldrar försöker då skylla sitt misslyckande på samhället och företagen, skrattretande.
Återigen, utvecklingen av Unreal Engine har inte pausats på något sätt.

Epics rea var för spelarna, inte för utgivarna. Det är ju helt fantastiskt att de kör en rea som de själv bekostar. Att många utgivare har konsumentfientliga kontrakt är inte Epics problem. Det visar ju bara på hur rutten branschen är och Epic är kanske den enda som försöker städa upp. Att Epic ger 10$/€ rakt av i rabatt är imponerande, att det är billigare i något annat land har inte med saken att göra.

Om man köper spelet hos GoG går 100% av pengarna till CDPR, jag föredrar att Epic får sina 12% för deras hårda jobb.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Fan också, så nu måste jag berätta för alla arbetsgivare jag har haft i alla dessa år att jag inte var gammal nog att bli anställd. När blir man gammal nog att skaffa sig ett jobb? Det är efter 65 va? Hur ska jag hinna tjäna ihop till pensionen då? Får hoppas de fortsätter höja pensionsåldern helt enkelt.

Ja, det kan inte vara lätt att att inte ha vare sig argument eller fakta till sin fördel... jag kan acceptera att du håller dig till Epic för att "det är coolt att vara rebel som inte bryr sig om vare sig fakta eller logik", men att faktiskt skydda branshbrottslingar som gigantkapitalisterna i epic är skrämmande...

Epics hårda arbete? Du tror alltså att sweeney och hans riddare jobbar hårt? Eller tror du att programmerarna och de som utför arbetet får en massa pengar? Men de (läs cdpr) som jobbat stenhårt i 7 år för att skapa ett mästerverk(läs spel)
ska alltså inte få betalt? Korkat svammel i vilket fall.

Sen, för att förtydliga: det faktum att du förväntar dig rea på ett spel som inte ens släppts säger en hel del om din ställning och personlighet. Man ska få allt gratis va? Produkter ska bara magiskt börja existerar, inget hårt arbete och man ska inte inte betala för sig? Riktigt respektabel verklighetsförankring.

Svårt att argumentera med folk som inte har grundläggande språkförståelse.

Medlem
Skrivet av frotz:

Huh, hade för mig att de gick ut med det i december förra året runt samma tid som Epics butik avslöjades. Oavsett handlar det ju inte om 30% andelen för Epic hur mycket de än hävdar det, annars hade utgivarna självmant valt att gå exklusivt dit.

Hade för mig att de höll på med det innan men jag hade visst fel.
EGS hade inte släppts i alla fall, det släpptes några dagar efter att Valve uppdaterade sina villkor.

Medlem
Skrivet av RachelW:

Ja, det kan inte vara lätt att att inte ha vare sig argument eller fakta till sin fördel... jag kan acceptera att du håller dig till Epic för att "det är coolt att vara rebel som inte bryr sig om vare sig fakta eller logik", men att faktiskt skydda branshbrottslingar som gigantkapitalisterna i epic är skrämmande...

Epics hårda arbete? Du tror alltså att sweeney och hans riddare jobbar hårt? Eller tror du att programmerarna och de som utför arbetet får en massa pengar? Men de (läs cdpr) som jobbat stenhårt i 7 år för att skapa ett mästerverk(läs spel)
ska alltså inte få betalt? Korkat svammel i vilket fall.

Sen, för att förtydliga: det faktum att du förväntar dig rea på ett spel som inte ens släppts säger en hel del om din ställning och personlighet. Man ska få allt gratis va? Produkter ska bara magiskt börja existerar, inget hårt arbete och man ska inte inte betala för sig? Riktigt respektabel verklighetsförankring.

Svårt att argumentera med folk som inte har grundläggande språkförståelse.

Haha börjar helt ärligt tro att han/hon shillar för EPIC på heltid.
Har sett personen i varenda kritisk tråd om EGS där han/hon försvarar företaget slaviskt.

Inaktiv
Skrivet av RachelW:

Ja, det kan inte vara lätt att att inte ha vare sig argument eller fakta till sin fördel...

Nej det är det jag menar. Men trots det så fortsätter du banka på tangentbordet i hopp om att du ska lyckas producera en text som inte är ren idioti. Det fungerar inte bra så här långt.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Nu svarade jag inte dig men okej, låt oss bemöta dina argument också.

Du menar som CDPR? Branschstandard, ingenting Epic enskilt ska beskyllas för. Det som Epic enskilt ska ha beröm för är att de gav sina anställda 2 veckors semester i ett land där lagstadgad semester inte existerar. Dessutom så betalar Epic väldigt bra lön till sina anställda. CDPR betalar slavlöner vilket också rapporterats på glassdoor.

De har verkligen inte pausat utvecklingen på Unreal Engine, vad är det för svammel? Det var första spelmotorn att få stöd för raytracing, de ligger verkligen inte på latsidan. Sluta hitta på saker!

De försvarade sig med bravur vilket var ganska enkelt då de inte gjort någonting fel. Att barn spenderar för mycket pengar i spel är ingen annans än föräldrarnas fel. Trångsynta föräldrar försöker då skylla sitt misslyckande på samhället och företagen, skrattretande.
Återigen, utvecklingen av Unreal Engine har inte pausats på något sätt.

Epics rea var för spelarna, inte för utgivarna. Det är ju helt fantastiskt att de kör en rea som de själv bekostar. Att många utgivare har konsumentfientliga kontrakt är inte Epics problem. Det visar ju bara på hur rutten branschen är och Epic är kanske den enda som försöker städa upp. Att Epic ger 10$/€ rakt av i rabatt är imponerande, att det är billigare i något annat land har inte med saken att göra.

Om man köper spelet hos GoG går 100% av pengarna till CDPR, jag föredrar att Epic får sina 12% för deras hårda jobb.

Spelbranschen är överlag rutten när det gäller de anställdas villkor, övertid och ersättning för övertid är sällan i proportion. Min poäng att hävda att man värnar om branschens arbetare och är på deras sida ringer ganska tomt när behandlingen av de egna anställda är i stort sett lika dålig. De flesta företag kör crunch i perioder, men inte flera år i streck likt Epic gjort! Titta på Bioware och Anthem som ett bra exempel på hur det blir.

Epic har lagt ner utveckling på det mesta utom Fortnite, alla andra spel de har haft på gång har blivit dödade eller lagda på is, det kan du knappast förneka.

Deras försvar var dåligt, men inte lika patetiskt som EAs försök att byta namn på lootboxes, såg vi samma utfrågning måntro?
Barn har sämre impulskontroll, särskilt ju yngre de är än många vuxna. Föräldrarna får till viss del skylla sig att de inte sätter sig in i vad barnen sysslar med, samtidigt är företag förslagna försäljare som vet vilka knappar de ska trycka på vilket leder till utnyttning.
En pedofil går till slut över en gräns där deras beteende är straffbart, olikt pedofili så är gränsen för ekonomiskt utnyttjande av svaga lagmässigt mer flytande. Epic har nått gränsen och tummar på den sakta men säkert, medans EA bestämde sig för att nå omloppsbana omedelbart men rymdfärjan exploderade.

Epics rea var inte dålig för kunderna, jag förstår inte hur du får det från min kommentar? Min poäng tycker jag var tydlig, att Epics agerande öppnade upp för massvis med konflikter och möjliga lagproblem för spelutvecklarna med andra plattformar m.fl.!
Om de informerat spelutvecklarna (t.ex. Paradox) om hur de ville genomföra rean hade troligtvis inte blivit någon konflikt, istället valde de att köra sitt eget race och köra över utvecklarna.

Min poäng om gog var att du inte behöver stå ut med någons launcher när du väl har installationsfilerna. Att du anser att Epic gör bättre saker med sin del av kakan än vad CDPR skulle göra har du redan sagt tidigare.

Ett exempel om hur det låter för mig:
Jag köper en PET-flaska vin tillverkat i Sydafrika med hjälp av slavarbetare. Vinet är så bra att jag inte vill välja bort det, men jag ger ju panten till välgörenhet vilket gör det hela bra och jag kan njuta av mitt vin.

EDIT: diverse felstavningar.

Inaktiv
Skrivet av loerk:

Haha börjar helt ärligt tro att han/hon shillar för EPIC på heltid.
Har sett personen i varenda kritisk tråd om EGS där han/hon försvarar företaget slaviskt.

Jag märker att ditt avsked hade lika mycket substans som dina argument. Det brukar vara så bland Epic-kritikerna.
Trots att man presenterar enorma mängder fakta som talar till Epics fördel så ignoreras det och istället kommer det bara rappakalja som svar. Fast det bekräftar återigen bara att alla argument mot Epic är falska och saknar grund.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

...det bekräftar återigen bara att alla argument mot Epic är falska och saknar grund.

Byt ut Epic mot något annat företag, organisation, religion eller person, säg om den meningen högt till dig själv och du kanske börjar inse hur fanatisk ett sådant påstående låter.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Jag märker att ditt avsked hade lika mycket substans som dina argument. Det brukar vara så bland Epic-kritikerna.
Trots att man presenterar enorma mängder fakta som talar till Epics fördel så ignoreras det och istället kommer det bara rappakalja som svar. Fast det bekräftar återigen bara att alla argument mot Epic är falska och saknar grund.

Jag sa adjö, till dig.
Jag sa aldrig att jag inte skulle svara andra.
Ganska komiskt att du tror att du har presenterat "fakta".
Det enda du har gjort i hela tråden är att komma med påståenden som du inte har backat upp med en uns fakta.
Som personen ovan sa, du verkar vara lite fanatisk.

Inaktiv

Ovanligt att se att nyhetens kommentarsfält drabbats av EGS-diskussionen... Kanske dags för FZ att skapa en officiell tråd för EGS där folk kan diskutera av sig och banna det från nyheternas trådar.

Visst har jag själv deltagit i EGS-diskussionen en tid tillbaka men den blev, som de flesta X vs Y, väldigt snabbt uttjatad med mestadels åsikter och personangrepp snarare än fakta och saklighet.

OnT: Roligt att så många väljer att köpa på GOG. Har själv köpt en del spel där och uppskattar verkligen att man får ladda ner spelet och kunna spela utan något tjafs om internet uppkoppling.

Medlem

Epic Games bidrar med konkurrens. Konkurrens handlar om att ge konsumenterna valmöjligheter. När företag tävlar - konkurrerar - på rättvisa villkor stimuleras de att bli mer effektiva. Detta skapar förutsättningar för högre kvalitet på varor och tjänster och för nya produkter samtidigt som priserna hålls nere.

Medlem

Vi västerlänningar måste ha alldeles för mycket tid att gnälla om vi gör EPIC till den stora boven i världen? Epic som ovanstående nämnde, ger spelföretagen bättre villkor, ger oss fler valmöjligheter och skapar konkurrens vilket alltid gynnar oss kunder. Så om ni ska gnälla på någon alls, så är det EA, inte Epic? Jesus..


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Mufflot:

Epic Games bidrar med konkurrens. Konkurrens handlar om att ge konsumenterna valmöjligheter. När företag tävlar - konkurrerar - på rättvisa villkor stimuleras de att bli mer effektiva. Detta skapar förutsättningar för högre kvalitet på varor och tjänster och för nya produkter samtidigt som priserna hålls nere.

Ger oss valfrihet? Det enda de har gjort är att ta bort vår valfrihet, genom att tvinga oss till deras launcher. Och nej, det kommer inte bli bättre på lång sikt.
EPIC för inte något bra med sig. Det kommer endast leda till en marknad där vi får mindre och de stora företagen får mer.
Det är skrämmande att ni är för naiva för att se det.

Medlem
Skrivet av loerk:

Ger oss valfrihet? Det enda de har gjort är att ta bort vår valfrihet, genom att tvinga oss till deras launcher. Och nej, det kommer inte bli bättre på lång sikt.
EPIC för inte något bra med sig. Det kommer endast leda till en marknad där vi får mindre och de stora företagen får mer.
Det är skrämmande att ni är för naiva för att se det.

De "tvingar" oss till deras launcher för att dom har bättre deals vilket gynnar utvecklarna och oss konsumenter på sikt. Utvecklarna skulle aldrig välja epic's launcher om det inte hade gynnat dom, vilket säger att dom helt enkelt har bättre villkor vilket ger mer pengar till utvecklarna istället för dom "större hönsen". Hade Valve haft bättre villkor hade det aldrig blivit exklusivitet hos epic's launcher. Kortsiktigt är det kaos men långsiktigt blir det bra, det är mina tankar.

Hur kan "vi" få mindre och dom stora får mer utav detta? Om vi är nu så naiva får du gärna beskriva hur marknaden kommer bli så i slutändan, för jag delar verkligen inte din bild av framtiden.

123
Skriv svar