Det händer...? Ytterligare tecken på Red Dead Redemption 2 till pc

Robot
Det händer...? Ytterligare tecken på Red Dead Redemption 2 till pc

Ingen rök utan eld, och här ryker det mer och mer.

#red-dead-redemption-2, #rockstar-games


KoP
Medlem

Fast DX12 används ju i konsolversionen utav RDR 2 vad jag har förstått. Så vad bevisar det egentligen när det kommer till en ev. pc version? 🤔

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av KoP:

Fast DX12 används ju i konsolversionen utav RDR 2 vad jag har förstått. Så vad bevisar det egentligen när det kommer till en ev. pc version? 🤔

Alla grafikinställningar indikerar pc-port och dx12 indikerar att det inte är överbliven GTA V-kod. Tyckte det framgick i artikeln?

Medlem

Gissar att vi får se en trailer på Gamescom.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Helt ok spel, blir helt ok+ på PC typ. Rdr är sjukt mycket bättre än tvåan. Men kul för folk som väntade


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Skulle aldrig falla mig in att köpa pc-versionen av deras spel med tanke på hur lite kärlek de ger pc:n.

Folk är eld och lågor för att deras spel kommer till PC år efter släpp...

Medlem
Skrivet av heady89:

Skulle aldrig falla mig in att köpa pc-versionen av deras spel med tanke på hur lite kärlek de ger pc:n.

Folk är eld och lågor för att deras spel kommer till PC år efter släpp...

Nog för att det tog sin tid, men tex bästa versionen av gta v är ju på pc, och bästa online delen, den moddade är på pc.
Därför är nog detta ett givet köp för mig, och jag känner att det kanske är dags att köra om spelet igen.

Medlem

Jag skulle lätt köpa det till PC. Det är på gränsen till ospelbart på konsol nämligen. Iallafall på Xbox one X som jag spelat på. Sikta går inte, allt är långsamt, man har fem hundra olika hjul med inventory att hålla reda på.

Medlem

Vill inte köpa RDR2 till min ålderstigna konsoll, därav har jag väntat och väntar på ett PC släpp. Sen är det lite konstigt att det ska ta sån tid, de utveckar ju antagligen spelet med PC så borde ju finnas viss support för det redan från början.

Medlem
Skrivet av heady89:

Skulle aldrig falla mig in att köpa pc-versionen av deras spel med tanke på hur lite kärlek de ger pc:n.

Folk är eld och lågor för att deras spel kommer till PC år efter släpp...

Tror inte det kommer släppa PC-versioner tidigare om folk vägrar köpa dem när de släpps...

Medlem

Avvaktar lite för att se hur buggigt det är. Funkar det bra blir det köp på PC! Har inte kört det på konsol.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

20 personer hittills i pollen tror inte att det släpps på PC. Skulle bli extremt förvånad om det inte släpps på PC.

Äger RDR2 till PlayStation 4 och har klarat det 1 gång och älskade spelet. Ett riktigt mästerverk från R*. Tog typ 6-7 timmar innan jag kom in i westerns långsamma tempo men efter det var jag hooked AF. Tycker även kontrollen i spelet var utmärkt och jag hade inga problem alls att styra runt.Kommer köpa spelet 1 gång till @ Steam. Om det nu inte blir helt exklusivt till R* Social Club eller om EPiC börjar larvar sig.

:::::EDiT:::::
Skrev lite otydligt kanske. Menar inte att jag kommer stå över spelet utan vill helst handla genom Steam. Annars köper jag det genom R* Social Club som spelet kommer kräva ändå. Vill helst inte köpa genom EPiC då jag ogillar deras uppköp av exklusiviteter hit o dit. Men framförallt då inga funktioner finns i launchern som achievments, spel statistik, bilder, gemenskapen m.m...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

undrar varför ettan aldrig släpptes till pc?

Medlem
Skrivet av batteridriven:

Jag skulle lätt köpa det till PC. Det är på gränsen till ospelbart på konsol nämligen. Iallafall på Xbox one X som jag spelat på. Sikta går inte, allt är långsamt, man har fem hundra olika hjul med inventory att hålla reda på.

Det är lika illa på PS4, tycker jag. Gav upp spelet efter ca 7-8 timmar pga de horribla kontrollerna. En PC-version är mycket efterlängtad.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Spelar bara på konsol så ett PC-släpp är föga intressant för mig. Hade jag spelat på PC hade jag varit precis lika ointresserad med tanke på vilket extremt överskattat spel jag tycker det är. Väldigt vackert men spelglädjen infann sig aldrig trots att jag spelade från början till slut.
Någon enstaka ljusglimt här och där dock men det räcker inte riktigt för mig i ett så pass omfattande spel.

Spelmekaniken hade jag för övrigt noll problem med.

Kul för PC-spelarna kanske då:-S.

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

undrar varför ettan aldrig släpptes till pc?

Det officiella svaret är helt enkelt tekniska problem som gjorde det alldeles för besvärligt att porta spelet till PC.

De som tror att RDR2 inte kommer släppas alls till PC för att RDR(1) inte gjorde det, har enligt mig fel. Har väldigt svårt att tro att Rockstar skulle begå samma misstag igen. De släppte efter en relativt lång tid GTA5 till PC och har vad jag kan förstå ingen anledning att skippa PC-marknaden för RDR2.

Medlem

Hoppas det kommer. Känns lite som Rockstar skulle förlora pengar på att inte släppa det till PC, och vi vet hur dom älskar pengar!

Medlem
Skrivet av batteridriven:

Jag skulle lätt köpa det till PC. Det är på gränsen till ospelbart på konsol nämligen. Iallafall på Xbox one X som jag spelat på. Sikta går inte, allt är långsamt, man har fem hundra olika hjul med inventory att hålla reda på.

Ospelbart? Spelat på både ps4 och one X, och spelet är väldigt spelbart Långsamt? Visst, det som är meningen, kommer vara samma på PC.
Fem hundra hjul med inventory? LOL, tar några minuter att komma överens med UI kanske men efter det så är det väl inte så svårt att hitta vad man vill?
Är ett spel som inte spelar sig själv, vilket jag uppskattar. Kanske inte är för alla dock.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

20 personer hittills i pollen tror inte att det släpps på PC. Skulle bli extremt förvånad om det inte släpps på PC.

Äger RDR2 till PlayStation 4 och har klarat det 1 gång och älskade spelet. Ett riktigt mästerverk från R*. Tog typ 6-7 timmar innan jag kom in i westerns långsamma tempo men efter det var jag hooked AF. Tycker även kontrollen i spelet var utmärkt och jag hade inga problem alls att styra runt.Kommer köpa spelet 1 gång till @ Steam. Om det nu inte blir helt exklusivt till R* Social Club eller om EPiC börjar larvar sig.

Så ett mästerverk och ett spel du älskar och du vill spela det på PCn också. Men avstår helt om det inte kommer på Steam? Varför? Vad är det du saknar om det kommer på exempelvis Epic? Eller är det bara ett ställningstagande mot att ha flera launchers? Jag är genuint nyfiken, så det är inget påhopp


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Men det är klart det kommer på PC. Rockstar är inte dumma.

Borde väl alla förstå?

Medlem

Varför sitta och trycka på om det skall släppas till PC eller ej? What is the point?

Ett JA eller ett rakt NEJ!

Så gå vidare.

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Eller är det bara ett ställningstagande mot att ha flera launchers? Jag är genuint nyfiken, så det är inget påhopp

Diskussionen har aldrig handlat om att det är för många launchers.
Den har dock handlat om EPICs vidriga knep för att slå sig in på marknaden. Många vill helt enkelt inte stödja EPIC.
Men de flesta är ju dumma får som lystrar till vad deras favoritstreamer säger.

Medlem

Jag tror också att det kommer till PC.
Det ända jag kan komma på som talar imot det är att dom nya konsolerna antagligen släpps nästa år och dom kanske vill släppa uppdaterade versioner till dom med imponerande grafikuppgraderingar, vilket blir svårt ifall det släpps till PC imellan eftersom att PC redan har högre prestanda.
Det kan alltså påverka försäljningen till kommande konsolgeneration.

Jag spelade igenom RDR2 på PS4 Pro, jag känner inget behov av att spela det igen på T.Ex. PC.
GTA5 köpte jag både på 360 och PC men där fanns det väldigt mycket som vart bättre på PC, T.Ex. stabil fps, moddar M.M.
Jag är inte lika sugen på moddar till RDR2.

Med tanke på story och spelvärld så tycker jag nog att RDR2 är ett av dom bästa spelen som har släppts, det är dock svårt att jämföra det med något annat spel.
Likadant känner jag med GTA5, jag kan inte komma på någon utvecklare som kommer i närheten av att skapa så storslagna spel.

Medlem

Om det släpps? Troligen. Om det kommer sälja bra? Osäkert. Jag har tappat hypen, som inte var så stor från start. Kan tänka mig att fler har börjat tappa intresset då det har gått lång tid och det kommer hela tiden ut andra spel som tar fokus. Jag undrar om jag är intresserad alls när det väl kommer, när det nu blir.

Skrivet av Preacher81:

Varför sitta och trycka på om det skall släppas till PC eller ej? What is the point?

Ett JA eller ett rakt NEJ!

Så gå vidare.

Därför att alla rykten, teorier och diskussionerna runt det fungerar som en alldeles ypperlig marknadsföring - som dessutom är helt gratis. Bara att "läcka" lite smådetaljer och communityn sköter resten.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

@unoR: Snarare Take Two Interactive som håller i tyglarna. Med tanke på mikrotransaktionerna i GTA V och hur bra det sålt på PC så lär RDR2 också släppas på PC. Det är även en föregångare, bara att det heter RDR2 av någon korkad anledning. Det är vad jag har förstått det som av den första trailern.

Medlem

Ett köp är lika självklart som huruvida det kommer släppas till PC... Är extremt osannolikt att det inte skulle släppas på PC.
Varför skulle de välja att gå miste om mängder av gratis inkomster?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ni som tjatar om launchers, ni förstår väl själva att de kommer till steam som en variant, den andra kommer vara rockstars egna downloader och launcher.

Skrivet av loerk:

Diskussionen har aldrig handlat om att det är för många launchers.
Den har dock handlat om EPICs vidriga knep för att slå sig in på marknaden. Många vill helt enkelt inte stödja EPIC.
Men de flesta är ju dumma får som lystrar till vad deras favoritstreamer säger.

Vad gör Epic dom är så vidrigt? kan nån förklara för en som inte vet


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

klart det kommer på pc, dom vill inte porta rakt av bara. dom vill göra det korrekt då det är ett av dom absolut bästa spelen någonsin


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Så ett mästerverk och ett spel du älskar och du vill spela det på PCn också. Men avstår helt om det inte kommer på Steam? Varför? Vad är det du saknar om det kommer på exempelvis Epic? Eller är det bara ett ställningstagande mot att ha flera launchers? Jag är genuint nyfiken, så det är inget påhopp

Skumt, fick ingen notifikation på e-mail utan råkade bara se att du skrivit till mig nu.
Nej, jag menar inte att jag kommer avstå spelet utan köper det helst till Steam, annars på R* Social Club som ändå kommer krävas. EPiC vill jag dock helst inte stödja även om jag nu har installerat deras launcher. Gillar inte deras uppköp av exklusiviteter. Men framförallt så skulle jag sakna achievments, spelstatistik, bilder, gemenskapen som jag verkligen gillar med Steam plattformen.

Skrev kanske lite otydligt i förra inlägget, hehe. Så jag kommer inte stå över spelet. No sir.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

12
Skriv svar