Nya Turok-spelet saknar hjärnborr och är därför ovärdigt

Robot
Nya Turok-spelet saknar hjärnborr och är därför ovärdigt

Får man inte borra dinosaurier är inte vi med.

#hjärnborr, #turok


Medlem

Har turok 1 & 2 på steam. Klarar mig utan detta Turok.

Medlem

Thanks, I hate it.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Min reaktion: "Vänta... detta är inte ett Turok-spel!". Tack, nästa!

Medlem

jag förstår verkligen inte varför mindre utvecklare gör så här / går med på sånt här.

det finns ju inte en chans nånstans att en trailer för en sån här idé inte blir oändligt nedröstad / "hatad" på. folk blir ju ALLTID som galna när omtyckta varumärken från barndomen stöps om helt.

jag hade chansen att jobba på en mobilsattsning för en grymt populär PC-franchise för ett tag sedan med en välkänd publisher i ryggen, men inte en chans att jag vill ha mitt namn kopplat till något som garanterat kommer få halva internet att flyga i taket. att hela studios konstant drar sitt namn i skiten för liknande ändamål är bortom mitt förstånd. extra pengar på fickan är trevligt, men inte så trevligt.

Skrivet av quadratis:

jag förstår verkligen inte varför mindre utvecklare gör så här / går med på sånt här.

det finns ju inte en chans nånstans att en trailer för en sån här idé inte blir oändligt nedröstad / "hatad" på. folk blir ju ALLTID som galna när omtyckta varumärken från barndomen stöps om helt.

jag hade chansen att jobba på en mobilsattsning för en grymt populär PC-franchise för ett tag sedan med en välkänd publisher i ryggen, men inte en chans att jag vill ha mitt namn kopplat till något som garanterat kommer få halva internet att flyga i taket. att hela studios konstant drar sitt namn i skiten för liknande ändamål är bortom mitt förstånd. extra pengar på fickan är trevligt, men inte så trevligt.

För att många utvecklare går under om de säger nej när utgivare säger till dem att göra ett visst spel.
Dessa utvecklare kan ju inte trolla fram pengar ur tomma intet och även om de sparkar all onödig personal när ett spel är klart så rinner pengar ut ur företagskontot.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

För att många utvecklare går under om de säger nej när utgivare säger till dem att göra ett visst spel.
Dessa utvecklare kan ju inte trolla fram pengar ur tomma intet och även om de sparkar all onödig personal när ett spel är klart så rinner pengar ut ur företagskontot.

"många utvecklare" visst. jag pratar dock om relativt etablerade utvecklare med flera projekt redan i görningen, som får chansen att tjäna en extra hacka på ett snabbt ihophafsat mobilspel, med garanterade strama deadlines och "kreativea" inputs från utgivaren.

det är självklart en chans för många att tjäna tillräckligt för att kunna ha råd med projekt man drömt om att göra, men jag tycker helt enkelt inte det är värt allt elende det för med sig. hellre knega på som vanligt, än att dra sitt namn i skiten med projekt som c&c rivals, diablo immortal eller för all del turok.

Skrivet av quadratis:

"många utvecklare" visst. jag pratar dock om relativt etablerade utvecklare med flera projekt redan i görningen, som får chansen att tjäna en extra hacka på ett snabbt ihophafsat mobilspel, med garanterade strama deadlines och "kreativea" inputs från utgivaren.

det är självklart en chans för många att tjäna tillräckligt för att kunna ha råd med projekt man drömt om att göra, men jag tycker helt enkelt inte det är värt allt elende det för med sig. hellre knega på som vanligt, än att dra sitt namn i skiten med projekt som c&c rivals, diablo immortal eller för all del turok.

De kan också ha bindande avtal med utgivare där de inte får neka till utgivarnas uppdrag.
Eller så tänker de att de nog kan lösa utmaningen och med lite tur göra succé.
High risk – high reward.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Public Disgrace number one


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ingen som gillar turok vill ha skiten, folk som inte vet vad turok är kanske vill ha skiten, men inte pga att det heter turok. Bra jobbat!


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Det riktigt svider i ögonen när man ser det. (Sätter en Tek-Arrow mellan tänderna och inväntar ljudet...)

Avstängd

Detta är inte Turok. Punkt slut.

1
Skriv svar