Nya Turok-spelet saknar hjärnborr och är därför ovärdigt
Thanks, I hate it.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT
jag förstår verkligen inte varför mindre utvecklare gör så här / går med på sånt här.
det finns ju inte en chans nånstans att en trailer för en sån här idé inte blir oändligt nedröstad / "hatad" på. folk blir ju ALLTID som galna när omtyckta varumärken från barndomen stöps om helt.
jag hade chansen att jobba på en mobilsattsning för en grymt populär PC-franchise för ett tag sedan med en välkänd publisher i ryggen, men inte en chans att jag vill ha mitt namn kopplat till något som garanterat kommer få halva internet att flyga i taket. att hela studios konstant drar sitt namn i skiten för liknande ändamål är bortom mitt förstånd. extra pengar på fickan är trevligt, men inte så trevligt.
jag förstår verkligen inte varför mindre utvecklare gör så här / går med på sånt här.
det finns ju inte en chans nånstans att en trailer för en sån här idé inte blir oändligt nedröstad / "hatad" på. folk blir ju ALLTID som galna när omtyckta varumärken från barndomen stöps om helt.
jag hade chansen att jobba på en mobilsattsning för en grymt populär PC-franchise för ett tag sedan med en välkänd publisher i ryggen, men inte en chans att jag vill ha mitt namn kopplat till något som garanterat kommer få halva internet att flyga i taket. att hela studios konstant drar sitt namn i skiten för liknande ändamål är bortom mitt förstånd. extra pengar på fickan är trevligt, men inte så trevligt.
För att många utvecklare går under om de säger nej när utgivare säger till dem att göra ett visst spel.
Dessa utvecklare kan ju inte trolla fram pengar ur tomma intet och även om de sparkar all onödig personal när ett spel är klart så rinner pengar ut ur företagskontot.
Viam inveniam aut faciam
För att många utvecklare går under om de säger nej när utgivare säger till dem att göra ett visst spel.
Dessa utvecklare kan ju inte trolla fram pengar ur tomma intet och även om de sparkar all onödig personal när ett spel är klart så rinner pengar ut ur företagskontot.
"många utvecklare" visst. jag pratar dock om relativt etablerade utvecklare med flera projekt redan i görningen, som får chansen att tjäna en extra hacka på ett snabbt ihophafsat mobilspel, med garanterade strama deadlines och "kreativea" inputs från utgivaren.
det är självklart en chans för många att tjäna tillräckligt för att kunna ha råd med projekt man drömt om att göra, men jag tycker helt enkelt inte det är värt allt elende det för med sig. hellre knega på som vanligt, än att dra sitt namn i skiten med projekt som c&c rivals, diablo immortal eller för all del turok.
"många utvecklare" visst. jag pratar dock om relativt etablerade utvecklare med flera projekt redan i görningen, som får chansen att tjäna en extra hacka på ett snabbt ihophafsat mobilspel, med garanterade strama deadlines och "kreativea" inputs från utgivaren.
det är självklart en chans för många att tjäna tillräckligt för att kunna ha råd med projekt man drömt om att göra, men jag tycker helt enkelt inte det är värt allt elende det för med sig. hellre knega på som vanligt, än att dra sitt namn i skiten med projekt som c&c rivals, diablo immortal eller för all del turok.
De kan också ha bindande avtal med utgivare där de inte får neka till utgivarnas uppdrag.
Eller så tänker de att de nog kan lösa utmaningen och med lite tur göra succé.
High risk – high reward.
Viam inveniam aut faciam