Nintendo Switch Lite bekräftad!

Robot
Nintendo Switch Lite bekräftad!

Nintendo lanserar Switch för bara bärbart spelande - här är allt vi vet!

#nintendo-switch-lite


Medlem

Satan va nice! Tror det nya konceptet passar många, framförallt barn som inte har tillgång till en TV. Själv passar det ordinare Switchens spelsätt mig bäst, men ser fram emot en "Switch-Pro" om den kommer. Mer kraft hade inte skadat..

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Tror det blir en hit för många. Inget för mig, men tror det verkligen kan bli resekompanjonen som det var tänkt att den skulle bli!

De går ifrån deras filosofi med att det var en hemkonsol som gick att ta med sig. För nu har de officiellt bekräftat att det är en bärbar konsol som går att koppla till TVn.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Förstår inte alls meningen med den då vi redan äger en switch hemma. Hade hellre sett en snabbare switch än en som inte går att koppla till tvn.

Megadelux
Skrivet av Nyhet:

Nintendo lanserar Switch för bara bärbart spelande.

#nintendo-switch-lite


Färgerna Grå. KUL och turkos?

Medlem

Gillar tyvärr inte färgerna alls. Lite mörkare blå eller en djupare röd vore toppen.
Rebel blue hade varit en cool färg!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv
Skrivet av robbis:

Förstår inte alls meningen med den då vi redan äger en switch hemma. Hade hellre sett en snabbare switch än en som inte går att koppla till tvn.

Förmodligen är den inte gjord för just er utan för folk som ännu inte äger en vanlig Switch.

eld
Medlem

Lite konstigt att den inte går att koppla in till tv'n.

Usb-c porten är där, tv-out är inbyggt i chippet. Nån som har nån bra teori utöver att Nintendo begränsat artificiellt för att inte folk ska klämma ner lite i dockan där den inte passar?

Medlem

Förbokat kul-färg

Medlem
Skrivet av eld:

Lite konstigt att den inte går att koppla in till tv'n.

Usb-c porten är där, tv-out är inbyggt i chippet. Nån som har nån bra teori utöver att Nintendo begränsat artificiellt för att inte folk ska klämma ner lite i dockan där den inte passar?

Är du säker på att den använder samma chip?

Medlem

Perfekt. Blir ett köp, kanske inte direkt men så småningom. Har oftare med mig min 2ds än Switch då Switchen är något otymplig. Får inte plats i några fickor osv.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Buuuuu... Nä men detta är nog ett skitbra drag för Nintendo. Själv spelar jag mest på tvn och hade därav hellre sett en förbättring där.

Medlem

Jag gillar att Nintendo gör en Lite i stället för en Pro. Men jag vet att jag inte kommer köpa någon. Fast joycon med styrkors skulle jag kunna tänka mig att byta till.

Releasehästryttare

Pokemon versionen:

Medlem

Nintendo Switch har ett 4310mAh-batteri.
Nintendo Switch Lite har ett 3570mAh-batteri.

Den officiella hemsidan nämner att Nintendo Switch klarar att spela The Legend of Zelda: Breath of the Wild i cirka tre timmar innan den behöver laddas, och att Nintendo Switch Lite klarar cirka fyra timmar.

Hur går det ihop att ett mindre batteri klarar en timma extra speltid? Båda versionerna använder 1280x720-upplösning. Är batteritiden annorlunda för att själva skärmen i sig är olika storlek? (6.2" vs 5.5")


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

eld
Medlem
Skrivet av Esri:

Är du säker på att den använder samma chip?

Utan tvekan, finns inte så många x1 varianter, dessutom billigare för deras produktion.

Nu när jag tänker på det så finns det inget fysiskt sätt att docka switch-lite till tvn om du inte plockar isär dockan och kör på något hemmabygge, så det är nog antagligen varför de stängt av portabelt läge.

Medlem

Sånt här brukar inte bli bra. När företagen gör en i princip likadan modell, med samma namn, men att spelen blir uppdelade.. Det blir enbart förvirrande för den alldagliga konsumenten. Jag tänker barn som kanske önskar sig i julklapp/födelsedagspresent, de får den här modellen som inte kan köra de spelen de helst vill ha.. Jag har jobbat med detta i en välkänd butik och är mycket bekant med frustrationen bland föräldrar som inte fattar ett jota. Förstår dem. Detta kommer passa en del folk som den berömda handsken, men det kommer skapa besvikelse hos många dessvärre.

Medlem

Vad heter den da? Nintendo Stuck?

eld
Medlem
Skrivet av Puscifer:

Nintendo Switch har ett 4310mAh-batteri.
Nintendo Switch Lite har ett 3570mAh-batteri.

Den officiella hemsidan nämner att Nintendo Switch klarar att spela The Legend of Zelda: Breath of the Wild i cirka tre timmar innan den behöver laddas, och att Nintendo Switch Lite klarar cirka fyra timmar.

Hur går det ihop att ett mindre batteri klarar en timma extra speltid? Båda versionerna använder 1280x720-upplösning. Är batteritiden annorlunda för att själva skärmen i sig är olika storlek? (6.2" vs 5.5")

Yep, storlek, typ av skärm, vilken max brightness de satt kan påverka batteritiden.

Sen har vi andra komponenter som avsaknad av rumble och ir-kamera samt att folk för det mesta inte kommer köra med wireless kontroller, men vet inte om det är inräknat.

edit: glömde att switchen inte använder fläkten i portable-mode, så det betyder att switch-lite lär vara passivt kyld.

Testpilot

Nu blir man lite sugen på en Switch, kan inte tänka mig att sitta och spela framför TVn där har jag redan PS4 och så en dator. Synd att den inte kunde bli lite kraftfullare men Nintendo spel brukar inte vara alltför krävande ändå. Försiktigt positiv till detta.

Edit: yikes, såg priset nu i svenska butiker 2 500 kronor. Var enbart 199 dollar i USA.

Medlem

Hade bra mycket hellre sett en Switch Pro men om jag känner Nintendo rätt så bör de släppa en sådan någon gång framöver.


signatur
Medlem

Kul att köra spel med konstanta slowdowns istället för att välja om man vill göra det i nuläget genom att spela det i bärbart eller dockat läge.

Spelar just nu Bloodrain och upplever slowdowns som lugnt går ner i 10-15 fps, vilket händer lite titt som tätt. Många andra spel har samma problematik. Förstår inte hur de har tänkt med en handheld only konsol, då får de fan fixa mjukvaran först så det flyter på acceptabelt.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Edit: yikes, såg priset nu i svenska butiker 2 500 kronor. Var enbart 199 dollar i USA.

Kan du tacka den svaga kronan samt straffskatt på elektronik för 😂.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kaealy:

Kan du tacka den svaga kronan samt straffskatt på elektronik för 😂.

Samt att inga amerikanska riktpriser inkluderar moms då den sätts per delstat.


signatur
Testpilot
Skrivet av kaealy:

Kan du tacka den svaga kronan samt straffskatt på elektronik för 😂.

...det gör det ju inte bättre att Nintendos spel alltid är dyra med. Men som sagt, försiktigt positiv. Man får väl köpa den utomlands kanske.

Skägg.
10 Chambers

signatur
Medlem

Kul men synd att den inte går att koppla till tvn då hade det nog blivit köp direkt.

Fortsätter att vänta på en zelda special edition


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av eld:

Utan tvekan, finns inte så många x1 varianter, dessutom billigare för deras produktion.

Nu när jag tänker på det så finns det inget fysiskt sätt att docka switch-lite till tvn om du inte plockar isär dockan och kör på något hemmabygge, så det är nog antagligen varför de stängt av portabelt läge.

https://wccftech.com/nintendo-switch-mini-new-nvidia-tegra-10...

Medlem

Grymt! Hoppas även att prestandamodell för enbart stationärt bruk kommer snart

Medlem

Frågan är hur det blir med ens digitala köp om man väljer att köpa en sådan här också? Får man ha dem på båda konsoler samtidigt? Eller måste man då köpa spelen igen?
Den frågan är viktig och förblev obesvarad i presentationen.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

123
Skriv svar