World of Warcraft - Classic

Medlem

Kanske.

Om man verkligen vill ha kul i classic så gäller det att man lägger ned ganska så mycket tid, och den tiden finns inte längre.

Kan hända att jag levlar upp någon karaktär till 60 och sedan skiter i det.

Gen
Medlem

Jag kommer att testa, men lira regelbundet? Nej!

Visst, antar att man kommer att få en tillfällig nostalgikänsla men den största delen av alla de härliga minnen jag har från WoW är guilden. Dock är alla de människor man dagligen pratade med borta och kommer inte dyka upp igen och även om de gjorde det så har alla vuxit upp och gått vidare i livet.

WoW kan bli så mycket Classic som det bara vill men den fullständiga känslan kommer dessvärre aldrig att återkomma.

Medlem

Jag ska spela en Gnome ''Tank'' Warrior med inriktning mining + weaponsmith så att jag kan farma och smida fina vapen!

Medlem

Jag kommer att hoppa in och testa Tauren Warrior helt klart. Men som många säger här så blir det nog inte så seriöst spelande i och med att det kräver att man rollar på raid loot en eller ett par gånger i veckan. En raid tog ju lätt 4h eller mer så det blir svårt.

Men bara att levla en del lär ju vara en kul liten nostalgitripp.

Medlem

Verkar vara en del ändå som ska hoppa på tåget igen, men som mig i mer casual-anda.

Jag hoppas kunna leta upp lite gamla guild-kompisar att spela med.

Saknar den sociala delen i spelet som dog samma dag som LFG-systemet infördes.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av alllle123:

Rouge - orc/troll

Femton år har gått och folk kan fortfarande inte stava till rogue..

GSX
Medlem

Kommer nog testa WoW Classic i alla fall, kör som jag gjorde när det släpptes, Human, Frost Mage. Svårt som fan att grinda men kul när man når 60. Hoppas man kan hitta några gamla guild polare att köra med så blir det roligare.


signatur

GameMachine: AMD Ryzen 9 58003DX - Gigabyte X570 Aorus Master - 32GB G.SKill Trident Z Neo RGB 3600MHz CL16 - Corsair iCUE H150i RGB PRO XT - ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC - Acer Predator X34P - Corsair Force MP600 M.2 NVMe 1TB, Intel 660p M.2 NVMe 1TB, Corsair MP600 Core XT M.2 NvME 4TB - Seasonic SS-1000XP 1000W - Fractal Design Meshify S2 Blackout

Medlem

Jag ska spela orc shaman eller dwarf paladin har inte bestämt mig ännu..

Medlem

Det blir nog "test men inget regelbundet" för mig också

Medlem

Kommer bli lite casual lirande när det finns tid, har inte riktigt tid nuförtiden för att pressa som man gjorde vid release

Med störst sannolikhet kommer jag köra en Human Warrior då det är samma som jag spelade då och även har spelat lite i betan. Blir med stor sannolikhet på någon PVP server.

Medlem
Skrivet av onliner72:

...Did that ,Done That.....

Du menar "been there, done that" ?

Medlem

Skulle gärna vilja prova, men det tillräckligt svårt att ta sig ur MMO-träsket första gången. Vill inte gärna dyka ner igen med risk för att fastna på nytt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Sorry nej, kommer inte spela Classic
Jag spelade när vanilla släpptes och längtar verkligen inte tillbaka till den tiden.

Nostalgia is a bitch, säger man.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Jag kommer definitivt att spela. Classic är ett spelsläpp som ligger mig varmt om hjärtat. Det jag gillar med WoW är att man kan lägga sig på den nivå man själv känner fungerar - och ändå ha kul! Det blir också något helt annat än privatserver. Har haft svårt för dessa då mycket av känslan försvinner, enligt mig. Nu känns det mer äkta. Motivationen och syftet kommer tillbaka på ett helt annat sätt.

Skillnaden idag, gentemot 2005, är att jag blir pappa lagom till släppet så vi får väl se hur mycket tid det blir.
Oavsett så ska det bli kul att ha ett spel att bara gå in och fixa lite i - även om det bara är 10 minuter åt gången. Dessutom finns det en stark gemenskap, tillsammans med både gamla och nya vänner, kopplat till Classic. Det är något jag ser fram emot!

Medlem
Skrivet av Gen:

WoW kan bli så mycket Classic som det bara vill men den fullständiga känslan kommer dessvärre aldrig att återkomma.

Kan dock inte bli värre än vad retail är just nu, tråkigare hålla i handen spel får man leta efter.
Retail är ungefär som ett facebook spel med matchmaking.

Medlem

Japp blir Human warrior som lvlas med 3 polare. NE hunter, gnome mage och dwarf paladin som lvlas solo. En månad ledigt inbokat. Dyker rätt ner i träsket med glädje. Hoppas nån är snabb med auctioneer addon bara 😊

Medlem

Det är guld att se alla som ska berätta att dem MINSANN inte ska spela, gärna med ett bittert tillägg varför. Är ju värre än cross-fit utövare eller veganer.

Jag ska spela Orc Shaman och det kommer bli sjukt kul trots man närmar sig 40 så finns det lite kvar i gamingglöden för WoW

Medlem

Jag skippar till förmån för annat spel.

Men jag fortsätter kolla in Nobbel87 videos på Youtube.


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Medlem

Vi är ett helt gäng som spelade i vanilla som kommer tillbaka till classic, efter att inte ha spelat world of warcraft på flera år. Det skall bli trevligt


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Blir till att levla en Horde Mage på en PvE server igen. Men jag kommer nog aldrig att raida, det är tveksamt om jag har tid med det.

Medlem

Ja det blir PvE server för vår del också, men som alliance och 100% casual. Vi kommer förmodligen inte heller att raida, utan lägga tid på leveling, crafting, dungeons och bgs.

14 år senare har man inte riktigt samma möjligheter tidsmässigt som i vanilla.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Hade jätte gärna spelat men vanilla var ju väldigt tidskrävande, speciellt om man har heltidsjobb och annat vid sidan av, kanske blir att prova i alla fall.

Medlem

Tror det är overrated , Blizzard och WoW har gjort sitt.

Det här med nostalgi, ofta dör det lika fort som det kom. Provat otaliga spel jag minns med ljuv värme hur jävla roligt jag hade, dagarna förbyttes till långa nätter. Euforin var maxad, vänner ett spel man hade så jävla roligt med. En dag patchas allt bort alla jävla grina rövar som borde hållit sig till monopol och finans och KANSKE men bara kanske Bondespelet fick vad dom ville.

Folk flyr som pesten kommit, Kvar finns dessa som numera själva slutar en efter en.

Sen dess har jag provat på diverse emulator servers men det är inte samma på något igentligen. Kvalitet, stabilitet och just det där med nostalgi. Det är sååååååå långt borta.

Så visst kommer nog lira WoW Classic i 1-2 veckor sen är jag trött, är inte 2005 eller 2010 längre, Man minns det med ljus & värme men fy fan vilken bitter eftersmak.

Medlem

nja, vet inte varför classic skulle vara bättre än dagens version.

Saker tog längre tid då än idag men samma kunskapströskel, om man nu inte var med i top guild som jagade worlds first o liknande det krävde lite extra meck.

Hade ju varit kul om dom hade inaktiverat addon läge så man måste köra vanilla interface.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det ska det bli kul att komma tillbaka till rötterna igen med samma gäng som man körde med när man var grabb. Däremot är man vuxen nu och har inte samma tid som då, får se hur det funkar men roligt ska det bli!


signatur

🖥 iMac M1
🎮 Xbox Series X | Sony XH90

Medlem

Då Vanilla var riktigt jäkla makalöst spännande äventyr måste jag medge att visst vore det skoj att köra det igen. Men samtidigt så har jag från TBC och BFA alltid raidat och när jag läser på om "Classic" raiding så är det onekligen många specs och klasser som inte får vara med. Bara rogues och warriors som är "viable" som melee dps. Bara max 1-3 druider per 40 manna raid?
Och sen kör vi bara mages, kanske en warlock eller två. Samtidigt om du min/maxar, ska du helst köra engineering, alla 40 st gubbar i en raid.

Blir ett test, en dvärg präst och se hur länge jag orkar. Det finns faktiskt många saker som jag inte helst vill göra om (åka till Kalimdor för quest t ex)

Medlem
Skrivet av Notumforce:

nja, vet inte varför classic skulle vara bättre än dagens version.

Saker tog längre tid då än idag men samma kunskapströskel, om man nu inte var med i top guild som jagade worlds first o liknande det krävde lite extra meck.

Hade ju varit kul om dom hade inaktiverat addon läge så man måste köra vanilla interface.

Varför inaktivera addons? De fanns ju där i vanilla...

Classic kommer ha något som inte 8.x har, och det är en levande värld där folk möts och intregerar med varandra.

Efter WOTLK Så slutade jag träffa nya spelare ute i världen. Det hände endast när jag letade efter arenapartners.

Annars så sköts all kommunikation automatiskt nuförtiden, man behöver inte prata med någon, vilket är en grundpelare i ett mmorpg-spel.

Det är den stora skillnaden och vad folk längtar tillbaks till!


signatur

IDKFA

Avstängd

Jag kom in i spelet typ ett halvår efter TBC. Jag minns att när jag spelade en mage och dödade en fiende var jag tvungen att dricka i 20 sekunder innan jag kunde ta nästa, inget fick plats i väskorna och man var tvungen att springa överallt vilket också tog tid.

Jag antar att det inte blir smidigare i Vanilla men måste ju ändå testa.

Medlem

@mrFluffy:

Hmm får hoppas det blir så, vet att i vanilla så var det guild som gällde och stängde av general chat då et tyvärr var för mycket skit snack där och dom aldrig supportat en riktig ooc kanal utan allt hamnade i generell.

Men gillade men grinden i vanilla så kommer man gilla classic, vi får helt enkelt så hur populärt det bli, lite mycket gissningslek, även om många streamers verkar gilla det.

Angående addon jo det fanns men i början körde vi utan iaf innan raid verktygen var bra nog att köra och det var lite skills att få allt o stämma.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Inte säker vad jag tycker om classic ännu. Aldrig kört (började nära slutet på WotLK) men en polare är väldigt hypad så vi ska köra, och jag tror jag ska göra en Tauren warrior.

Skriv svar