Är Smach Z den bärbara pc-spelmaskinen vi drömt om?

Robot
Är Smach Z den bärbara pc-spelmaskinen vi drömt om?

Spana in ett nytt försök att göra pc-spelande i Switch-format - med kraft nog att göra Destiny, PUBG och GTA 5.

#amd-ryzen, #nyhetstips, #smach-z


Medlem
Medlem

Jag tror detta skulle kunna bli något. Det beror på spel och övriga funktioner. Det hade varit nice att ta med sig hela sitt spelbibliotek, oavsett plattform (Steam, Epic, UBI osv), med på resan utan en klumpig laptop.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kanske om 20 år. Just nu så är 20 fps inte så attraktivt :p.

Medlem

Jag skulle gärna haft "vanliga styrpinnar" eller vad det heter. Annars tror jag det kan bli bra

Medlem

Varför skulle man vilja köra gta eller trippel a i mobilen typ, tycker fokusen bara blir fel, inget jag önskar iaf.

Upplever hellre AAA där det gör sig bäst i ljud,bild,kontroll,stämning och omgivning.

Medlem

Coot! Fast...jobbigt att släpa med sig mus och tangentbord när man vill spela "mobilt" :/

Medlem

*insert "sounds good, dosen´t work meme"*

Medlem

Erhm... om jag sitter på 1100 dollar, skulle jag väl ändå gå och köpa/bygga mig en PC med mycket bättre prestanda med större möjligheter?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Hur blir det med batteritid? Känns som den kan sluka en hel del power. Och om de då säger att den har bra batteritid så kommer genast frågan vad väger den? Man vill inte sitta med en blyklump i bärbart läge.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Erhm... om jag sitter på 1100 dollar, skulle jag väl ändå gå och köpa/bygga mig en PC med mycket bättre prestanda med större möjligheter?

Nja. Bättre prestanda och så, men den kommer inte vara lika smidig att ha med sig på resan.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Avstängd

Batteritiden lär som sagt suga, så frågan är hur rolig den är att ha med sig på resande fot öht..

Text och menyer anpassade för stora monitorer lär inte heller vara så roligt på den där displayen. Provade streama lite PC-spel till min ipad som ändå har ganska stor skärm, tyckte inte det funkade så bra.

Medlem

Onödigt med 1080p skulle jag säga. 720p på en sådan liten skärm märks inte och du sparar både batteritid och väldigt mycket prestanda.

Avstängd
Skrivet av Hulle:

Onödigt med 1080p skulle jag säga. 720p på en sådan liten skärm märks inte och du sparar både batteritid och väldigt mycket prestanda.

+ bättre anpassad för text och menyer som då blir lite större. Däremot borde man ju kunna välja 720p, vilket jag antar är möjligt eftersom det trots allt är en PC.

Medlem

Häftigt sak men problemet som jag ser är att PC spel oftast har runt 15+ knappar, konsolen kan dock kanske vara jättebra om man spelar med ett mindre bluetooth tangentbord. Hoppas på att Smach Z blir en hit så att fler börjar utveckla bärbara pc konsoler. Konsolen är dock lite för dyr för min smak då jag inte nöjer mig med 4gb ram.

Medlem

Till det priset blir det nog svårt tyvärr.

KoP
Medlem

Dödfödd produkt pga priset. Sorry.

Medlem

Känns som en väldigt nischad produkt. Finns en anledning till varför Sony inte gjort en ny PSP.. Finns inte tillräcklig marknad. Heter man inte Nintendo eller kränger billiga emulatormaskiner så är det nog svårt men som hårdvarunörden man är tycker jag det ändå är spännande att se såna här produkter.

phi
Medlem

Vilken är deras målgrupp egentligen? Har ju svårt att se att PC-spelare skulle lägga de pengarna på något för att kunna spela på resande fot eller liknande. För 1/4 av priset kanske det hade varit intressant.

Mobilspelare spenderar nog hellre sina pengar på "surprise mechanics" eller en Switch istället.

Flopp utan tvekan.

Medlem

@Tiggaren: Du menar Playstation Vita?

eld
Medlem

Värt att notera att GPD har haft två generationer av gamepad pc's och ett flertal mini-laptops ute sedan smachz startade sin kickstarter, definitivt ett bättre alternativ för pc-spel on the go:

Medlem

Inget för mig men lycka till=)


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Handhållna är verkligen inte högt på min lista faktiskt, har svårt att se att efterfrågan är så stor.
Speciellt inte med prislappen.

Medlem

på tok för dyrt för att tro det kommer nå en större skara spelare.... synd

Medlem
Skrivet av TheConsul:

@Tiggaren: Du menar Playstation Vita?

Aa, tänkte mer "Playstation Portable" rent generellt. Har fortfarande kvar min PSP, bra köp på den tiden när portabla media-enheter inte var så vanligt. Spela, kolla serier/film osv. innan smartphones var så vanliga. Skaffade nån GPS-grunka till så jag kunde ha den på cykeln och se karta också hehe.

Medlem

Lite markligt att ni inte ens namner GPD WIN 1 eller 2 i artikeln..

Medlem

Lät intressant tills man såg prislappen. Då köper jag nog hellre en laptop.

eld
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Lät intressant tills man såg prislappen. Då köper jag nog hellre en laptop.

Det är utan tvekan en tradeoff,

en liten device är dyrare än en ultrabook,
en ultrabook är dyrare än en 3kg laptop,
en laptop är dyrare än en stationär.

Å andra sidan, 40 år av spel från alla sorters plattformar på en device som får plats i din hand, majoriteten av dessa som aldrig varit portabla, dessutom är det en fullskalig pc.

Medlem

Har faktiskt kickstartat den här och sitter och väntar på att produktionen ska avslutas och de börjar skicka ut dom. Var sjukt nojjig när jag backade men gillar handheld gaming och bestämde mig för att göra en gamble.

8gig RAM i min, men har stationära burken för när man vill ha lite bättre prestanda. Personligen har jag inget emot sämre grafik och frame rate om jag kan spela på bussar, tåg och dylikt utan att behöva släpa på nånting tyngre Nu återstår väl bara att se hur väl den fungerar...

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Känns som en väldigt nischad produkt. Finns en anledning till varför Sony inte gjort en ny PSP.. Finns inte tillräcklig marknad. Heter man inte Nintendo eller kränger billiga emulatormaskiner så är det nog svårt men som hårdvarunörden man är tycker jag det ändå är spännande att se såna här produkter.

Nu gjordes psp i en del olika versioner. Psp go bland annat sen kom ju ps vita som var/är en riktigt bra bärbar spel konsol.

Detta är ngt jag tror på är en framtid men tror dock inte vega apu kommer bidra med större fps men vi får se.

12
Skriv svar