Din önskelista inför FZ:s framtid

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av Gurt:

Funktionen finns idag (om jag tolkar dig rätt), men jag förstår om det inte är tydligt nog.
https://i.imgur.com/HjtLAKt.png

De två första ikonerna visar hur en tråd ser ut med olästa inlägg, ett litet brev kikar upp. De två ikonerna till höger är trådar där alla inlägg är lästa. Stjärnan betyder att du följer tråden (vilket är varför alla trådar under "Följda trådar" har en stjärn-ikon). Ett rött kuvert betyder att tråden är "het" och innehåller fler än 50 inlägg. Jag kan tycka att systemet är onödigt komplicerat och skulle gärna se över hur man kan göra om det.

Jahhaa, I min hjärna så har alltid färg betytt oläst och grått betytt läst. Har varit irriterad ett tag på varför försvinner inte notifikationen efter jag har läst tråden....


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av Joffe:

Jahhaa, I min hjärna så har alltid färg betytt oläst och grått betytt läst. Har varit irriterad ett tag på varför försvinner inte notifikationen efter jag har läst tråden....

Det har diskuterats tidigare i Ge feedback på nya fz.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

@Gurt

Jag har ett litet önskemål: Spoiler-knapp

Kort och gott en knapp som lägger till spoiler-taggar kring önskad text när man skriver ett meddelande. Det vore toppen!

Idag måste jag skriva dit taggarna för hand, t ex:

[spoiler]Det var butlern som gjorde det.[/spoiler]

Det funkar förstås också men det kan vara lite bökigt, särskilt om jag sitter och skriver på mobilen.

Medlem

Offtopic men är det nån som fortfarande jobbar på FZ som var med från början, kom att tänka på det när jag såg skärmdumpen på förstasidan.

Medlem
Skrivet av Gurt:

Funktionen finns idag (om jag tolkar dig rätt), men jag förstår om det inte är tydligt nog.
https://i.imgur.com/HjtLAKt.png

De två första ikonerna visar hur en tråd ser ut med olästa inlägg, ett litet brev kikar upp. De två ikonerna till höger är trådar där alla inlägg är lästa. Stjärnan betyder att du följer tråden (vilket är varför alla trådar under "Följda trådar" har en stjärn-ikon). Ett rött kuvert betyder att tråden är "het" och innehåller fler än 50 inlägg. Jag kan tycka att systemet är onödigt komplicerat och skulle gärna se över hur man kan göra om det.

Aha, så det var så enkelt!
Tack för förklaringen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av shelter:

Offtopic men är det nån som fortfarande jobbar på FZ som var med från början, kom att tänka på det när jag såg skärmdumpen på förstasidan.

Tompa började skriva ett par månader före mig, någonstans 2001, tror jag kom in i december det året. Grundaren @Phat lämnade skutan 2005 när han sålde sajten till Egmont (då Hjemmet Mortensen). John (som började 1998) jobbade med sajten fram till 2009.


signatur
Medlem

Ta inte bort funktionalitet för mobilanvändarna, såg senast idag att jag inte kan söka i forumet på mobil.

En modern webbsida har generellt inte olika funktionaliteter för olika enheter.

Ps. Och som någon annan nämnde, gör sidan till en PWA och kör med responsiv design. Måste vara jäkligt jobbigt att koda två olika versioner av samma site.


signatur

IDKFA

Hedersmedlem
Skrivet av mrFluffy:

Ta inte bort funktionalitet för mobilanvändarna, såg senast idag att jag inte kan söka i forumet på mobil.

En modern webbsida har generellt inte olika funktionaliteter för olika enheter.

Ps. Och som någon annan nämnde, gör sidan till en PWA och kör med responsiv design. Måste vara jäkligt jobbigt att koda två olika versioner av samma site.

Absolut inte. Tvärt om så lägger vi till nya funktioner då och då. Det finns fortfarande delar som saknas på mobilsiten och det jobbar vi på Finns det något mer än sökfunktionen som du saknar?

Det är jobbigt att underhålla två versioner, ja. Det är också ett stort projekt att göra en helt ny version som är responsiv. Jag hade väldigt gärna sett FZ med en responsiv design. Som flera här kanske vet har vi fortfarande begränsade resurser och på ett år har teknikavdelningen tredubblats(!) ...från en till tre personer. Vi tar ett steg i taget.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av mrFluffy:

Ta inte bort funktionalitet för mobilanvändarna, såg senast idag att jag inte kan söka i forumet på mobil.

En modern webbsida har generellt inte olika funktionaliteter för olika enheter.

Ps. Och som någon annan nämnde, gör sidan till en PWA och kör med responsiv design. Måste vara jäkligt jobbigt att koda två olika versioner av samma site.

Värt att inflika är också att mobilversionen inte har fått lika stort fokus. Vi hade länge en klar majoritet på desktop men senaste året har det verkligen vänt och idag kan jag gissa att en del surfar FZ uteslutande via mobilen. Men vi jobbar på det, som Gurt säger.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Värt att inflika är också att mobilversionen inte har fått lika stort fokus. Vi hade länge en klar majoritet på desktop men senaste året har det verkligen vänt och idag kan jag gissa att en del surfar FZ uteslutande via mobilen. Men vi jobbar på det, som Gurt säger.

Härligt, annars har jag inte så mycket klagomål från mobilversionen.


signatur

IDKFA

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Kom på en till feature nu som jag vill ha. Funktionen att kunna "pasta" in bilder i svar.

Dvs att jag inte behöver ladda upp bilden någonstans för att publicerade den här. Utan att den ligger base64 embedad i kommentarerna.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Ännu en till feature som jag kom Använda sig utav markdown istället för BB-koder


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Alltså... Är jag en av de få som gillar en profil-sida? 😅
Dvs lite som det var förr.. Där man kan välja vilket som är sitt favoritspel tex.. Eller vilken konsol som man använder? 😅
Jag är då nyfiken på andras intressen iaf 😅
Inte tillräckligt många som är intresserade av sådant för att det ska vara värt att lägga ner energi på det kanske :/

Jag är en lurker så man märker ju inte av att jag faktiskt gör så mycket här
Kanske ha en liten spalt på sin sida som visar vad man ger tummen upp iaf?
Jag kan omöjligt vara den enda passivt aktiva här? Lr?.. X) 🤔


signatur

I was the turkey aaall alooooong!......

Hedersmedlem
Skrivet av GRAS:

Alltså... Är jag en av de få som gillar en profil-sida? 😅
Dvs lite som det var förr.. Där man kan välja vilket som är sitt favoritspel tex.. Eller vilken konsol som man använder? 😅
Jag är då nyfiken på andras intressen iaf 😅
Inte tillräckligt många som är intresserade av sådant för att det ska vara värt att lägga ner energi på det kanske :/

Jag är en lurker så man märker ju inte av att jag faktiskt gör så mycket här
Kanske ha en liten spalt på sin sida som visar vad man ger tummen upp iaf?
Jag kan omöjligt vara den enda passivt aktiva här? Lr?.. X) 🤔

Du är inte den enda som tycker att det är roligt med profilsidor, undersökningen som den här tråden baseras på fick in några svar om det! Är det mest favoritspel och konsoler som skulle vara kul att visa eller har du fler önskemål? Andra som har idéer kring profilsidorna får gärna också hänga med i diskussionen!

Det finns nog fler passivt aktiva som gömmer sig i skuggorna, men de hörs och syns inte för att... ja

Medlem

Jag vet inte om det sagts redan, men att kunna spara vilka plattformar man har och/eller är intresserad av är inte bara för att visa för andra utan även för att kunna använda det som filtrering av nyheter/artiklar. Kan det komma tillbaka?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

Jag vet inte om det sagts redan, men att kunna spara vilka plattformar man har och/eller är intresserad av är inte bara för att visa för andra utan även för att kunna använda det som filtrering av nyheter/artiklar. Kan det komma tillbaka?

Med facit i hand var det vääääldigt få som använde filtreringen när vi hade den funktionen.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Med facit i hand var det vääääldigt få som använde filtreringen när vi hade den funktionen.

Ojdå, jag trodde den var ganska så poppis. Så fel man kan ha. Aja, då är det inte värt att lägga ned tid på det. Tack för svaret


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Gurt:

Du är inte den enda som tycker att det är roligt med profilsidor, undersökningen som den här tråden baseras på fick in några svar om det! Är det mest favoritspel och konsoler som skulle vara kul att visa eller har du fler önskemål? Andra som har idéer kring profilsidorna får gärna också hänga med i diskussionen!

Det finns nog fler passivt aktiva som gömmer sig i skuggorna, men de hörs och syns inte för att... ja

Ops, såg nu att det fanns en länk med frågor 😅.. Måste ha slumrat till och missat 😂
Har svarat på dom nu
Men nej, inte såå mycket mer som jag hoppas på
.
.. Man kanske kunde ha en spalt där man fyller i/väljer "Skriv gärna till mig" eller "stör ej"?


signatur

I was the turkey aaall alooooong!......

Medlem

... När är förhoppningen att den nya sajten kommer upp?
Eller det kanske är så långt fram att det lika bra att glömma detta så det blir en nice surprise när den väl kommer?
(⌒⌣⌒)


signatur

I was the turkey aaall alooooong!......

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av GRAS:

... När är förhoppningen att den nya sajten kommer upp?
Eller det kanske är så långt fram att det lika bra att glömma detta så det blir en nice surprise när den väl kommer?
(⌒⌣⌒)

Det kommer dröja och framförallt göras gradvis.


signatur
Medlem

Det hade varit kul om man, som medlem, fyllde år här på FZ. Se bild för tanke:

Edit: Alltså att födelsedagen är baserad på datumet man blev medlem.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freakon:

Det hade varit kul om man, som medlem, fyllde år här på FZ. Se bild för tanke:

Edit: Alltså att födelsedagen är baserad på datumet man blev medlem.

https://i.postimg.cc/C5W91X6J/happy-birthday.png

Grattis i efterskott!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Releasehästryttare

Vill att FZ skall ta hänsyn till tidsstämplar i länkade Youtube videor, nu struntar den i det och börjar alltid från början.

Medeltidsman 🧔
Skrivet av Devan:

Vill att FZ skall ta hänsyn till tidsstämplar i länkade Youtube videor, nu struntar den i det och börjar alltid från början.

Sedär, en liten bugg som jag trodde jag löst, men visade sig vara på andra sajten.
Jag skriver upp så borde det vara en ganska lättlöst grej

Mvh // Anton


signatur

Lite spelsläpp jag gjort: https://184-productions.itch.io/

Medlem

Uhm... Följa hashtags... Skulle jag vilja göra
Så man inte missar något om sina favoritspel/genrer


signatur

I was the turkey aaall alooooong!......

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av GRAS:

Uhm... Följa hashtags... Skulle jag vilja göra
Så man inte missar något om sina favoritspel/genrer

Det vore inte så dumt!


signatur
Jobbar med data
Skrivet av Devan:

Vill att FZ skall ta hänsyn till tidsstämplar i länkade Youtube videor, nu struntar den i det och börjar alltid från början.

Hej, följande problematik är ett minne blott. Bara att länka på!

Medlem

Eftersom att jag är barnslig like that..tycker jag det kul att kunna reagera på kommentarer 😅
Tex; 😍🤩😀👍😢😡
Eller något i stil som Discord har? 🤔

Mindre viktigt men en liten kul detalj 😅


signatur

I was the turkey aaall alooooong!......

Medlem
Skrivet av GRAS:

Eftersom att jag är barnslig like that..tycker jag det kul att kunna reagera på kommentarer 😅
Tex; 😍🤩😀👍😢😡
Eller något i stil som Discord har? 🤔

Mindre viktigt men en liten kul detalj 😅

FZ hade ju tumme ner förrut vilket togs bort för(rätta mig om jag har fel) att skapa bättre stämning bland kommentarerna. Jag tyckte det var en bra sak.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

FZ hade ju tumme ner förrut vilket togs bort för(rätta mig om jag har fel) att skapa bättre stämning bland kommentarerna. Jag tyckte det var en bra sak.

Ja,det ska ju inte vara negativa alternativ. Håller med.
Arg får man väl vara om man läser något i stil med "spelet läggs ner" 😂
Men kanske ska skippa den arga också för säkerhets skull 😅


signatur

I was the turkey aaall alooooong!......

123
Skriv svar