Härmapor! Borderlands 3 får ping-system à la Apex Legends

Robot
Härmapor! Borderlands 3 får ping-system à la Apex Legends

Plagiat är finaste formen av smicker.

#borderlands-3, #gearbox-software


Inaktiv

Apex har i sin tur tagit sitt challenge och ranked system från Fortnite. Alla lånar från alla och inget fel med det så länge det är bra funktioner som spelen förbättras av.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Apex har i sin tur tagit sitt challenge och ranked system från Fortnite. Alla lånar från alla och inget fel med det så länge det är bra funktioner som spelen förbättras av.

Instämmer till fullo. Om inspiration tas från andra spel och funktioner implementeras i nya spel så kommer quality-of-life förbättringar frodas vilket i sin tur enbart är bra för konsumenterna.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Apex har i sin tur tagit sitt challenge och ranked system från Fortnite. Alla lånar från alla och inget fel med det så länge det är bra funktioner som spelen förbättras av.

Att tro att Challenges är tagna från Fortnite får mig att anta att du kanske är en ung spelare, för sådana challenges som Apex och fortnite använder sig utav har funnits bra länge i spelvärlden, däremot rankningssystemet kan jag inte säga mycket om, där har du kanske rätt.

Håller annars med att det är skönt när spel lånar utav varandra, speciellt bra funktioner, som detta.

Medlem

Tycker fler borde plagiera nemisis systemet som Shadow of Mordor introducerade.

Inaktiv
Skrivet av Djavulen:

Att tro att Challenges är tagna från Fortnite får mig att anta att du kanske är en ung spelare, för sådana challenges som Apex och fortnite använder sig utav har funnits bra länge i spelvärlden, däremot rankningssystemet kan jag inte säga mycket om, där har du kanske rätt.

Håller annars med att det är skönt när spel lånar utav varandra, speciellt bra funktioner, som detta.

De är definitivt tagna från Fortnite då de är direkta konkurrenter och sneglar mycket på varandra. Pingsystem har funnits långt före Apex Legends men Fortnite lade till det efter Apex släpptes, precis lika uppenbart var de fick iden ifrån.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Tycker fler borde plagiera nemisis systemet som Shadow of Mordor introducerade.

Ja vad fan hände med det, förväntade mig mycket coola saker från det

Medlem
Skrivet av Maysay:

Tycker fler borde plagiera nemisis systemet som Shadow of Mordor introducerade.

Ja vafan, tänk dig t.ex. ett Batman-spel där du har Joker, Riddler, Penguin osv som högsta bovarna och under de hantlangare som kan levla och slåss mot de andra bossarnas gäng, bli farligare... ja, precis som i Nemesis-systemet. Om Bats blir nedslagen av en vanlig Bov så blir han befordrad med mer bling och vapen tills nästa möte osv.

Eller GTA där knarklangare kan levla upp om de lyckas stoppa dig en gång.

Vad fan, möjligheterna är ju OÄNDLIGA med levlande fiender!

Medlem

Riktigt bra sak, och kul att utvecklingen går framåt. Kommer ihåg hur man gjorde på den gamla QW-tiden när man hade keybindings för att berätta om saker på kartan till sina lagkamrater.

T.ex.
- Enemy at lower red armor
- Rocket Launcher spawn in 10 sek
Etc etc

Ps. Har för mig att man hade något addon som fixade sådant här åt en.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Maysay:

Tycker fler borde plagiera nemisis systemet som Shadow of Mordor introducerade.

Det har väl Assassins creed odyssey gjort till en viss del tror jag

Medlem
Skrivet av Razuco:

Det har väl Assassins creed odyssey gjort till en viss del tror jag

Är det sant!? Har bara spelat ett par timmar, måste nog fortsätta nu, blev sugen.

Medlem

Kommer ihåg ping eller spot systemet i Battlefield. Väldigt bra verktyg!

Medlem
Skrivet av laban005:

Är det sant!? Har bara spelat ett par timmar, måste nog fortsätta nu, blev sugen.

Njaa, visst finns det bounty hunters som kan jaga dig som är på olika lvlar. Men de finns inga fiender som lvlar upp efter att de har dödat dig tyvärr.

Medlem

Gillar ping-systemet dock är ju iconen alldeles för stor på fienderna. Hela fienden blir ju täckt av en stor röd symbol.

Inaktiv

Ping-systemet var det enda jag tyckte var bra med Apex så det är nice att andra och bättre spel kör på samma sak. Sen är det ju en ball formulering att någon härmat apex när apex i grunden är en kopia av andra spel

Gnällkuk
Skrivet av mrFluffy:

Riktigt bra sak, och kul att utvecklingen går framåt. Kommer ihåg hur man gjorde på den gamla QW-tiden när man hade keybindings för att berätta om saker på kartan till sina lagkamrater.

T.ex.
- Enemy at lower red armor
- Rocket Launcher spawn in 10 sek
Etc etc

Ps. Har för mig att man hade något addon som fixade sådant här åt en.

Det var en fenomenal game changer för multiplayer online i en tid då viop var några år bort. Minns att jag tyckte det var ren svartmagi när jag bara tröck på en tangent och spelet skickade ut ett meddelande att RA spawnat på X.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

LOL pingsystem har ju fan funnits ända sen Left 4 Dead för typ 10+ år sedan, knappast något som Apex har kommit på

Medlem
Skrivet av Maysay:

Tycker fler borde plagiera nemisis systemet som Shadow of Mordor introducerade.

Warframe är väl på väg att få ett liknande system som jag förstått.

Inaktiv
Skrivet av HandsomeJack:

LOL pingsystem har ju fan funnits ända sen Left 4 Dead för typ 10+ år sedan, knappast något som Apex har kommit på

*sscchhh* Stjäl nu inte rampljuset från alla Apex-fanboys

Medlem
Skrivet av HandsomeJack:

LOL pingsystem har ju fan funnits ända sen Left 4 Dead för typ 10+ år sedan, knappast något som Apex har kommit på

För att inte tala om battlefield 2. Eller har jag missat något?

1
Skriv svar