World of Warcraft - Classic

Medlem
World of Warcraft - Classic

Är det någon här som ska spela Classic som kan dela med sig vad planen är om klassval, rasval och sida? Eller nåfot annat smått och gott.

Själv har jag rogue, hunter eller priest som klassval i fallande ordning om vilken gubbe jag ska levla. Tänkte mest spela rogue pga att slippa så mycket ganks när jag levlar då den delen är mitt primära mål med spelet, då jag inte har så mycket tid att spela längre.

Ska väl spela Alliance / human då jag tycker om Stormwind bäst av städerna.

Inlägg om att du inte tänker spela spelet undanbedes då dett är en tråd för oss som ska spela Classic!

For the Alliance! / For the Horde!


signatur

IDKFA

Jag tror jag kommer hoppa på tåget igen. WoW, och särskilt vanilla är det spel jag lagt ner mest tid på någonsin. Jag har väldigt mycket fina och roliga minnen från den här tiden. Kommer troligtvis spela som undead rogue precis som på den gamla goda tiden. Minns att jag lyssnade mycket på System of a Down och grindade levels med bästa polaren.

Blir en fin höst med detta, Gears 5, Death Stranding och Doom Eternal.

Medlem

Jag kommer nog börja spela igen faktiskt.
Kommer nog köra Feral Druid eller Rouge - Horde.


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Medlem
Skrivet av NiklasTecH:

Jag kommer nog börja spela igen faktiskt.
Kommer nog köra Feral Druid eller Rouge - Horde.

Funkar feral i vanilla? Det är så menga specs som inte funkar alls i vanilla vilket är lite tråkigt. Själv spelade jag ret pala i vanilla vilket var riktigt dåligt, och jag visste inte bättre...


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Patrik Rickemo:

Jag tror jag kommer hoppa på tåget igen. WoW, och särskilt vanilla är det spel jag lagt ner mest tid på någonsin. Jag har väldigt mycket fina och roliga minnen från den här tiden. Kommer troligtvis spela som undead rogue precis som på den gamla goda tiden. Minns att jag lyssnade mycket på System of a Down och grindade levels med bästa polaren.

Blir en fin höst med detta, Gears 5, Death Stranding och Doom Eternal.

Bra grindsmusik och passande för en undead rogue 😊


signatur

IDKFA

Medlem

Jag vet inte om jag kommer spela. Har inte bestämt mig än, jag har en känsla av att man minns allt med rosa glasögon, och kommer sakna mycket av dom bekvämligheter som man blivit van vid.
Blir det något spel så kommer det garanterat att bli en paladin. Vansinnigt roliga i vanilla. Human troligtvis.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Funkar feral i vanilla? Det är så menga specs som inte funkar alls i vanilla vilket är lite tråkigt. Själv spelade jag ret pala i vanilla vilket var riktigt dåligt, och jag visste inte bättre...

Feral funkar definitivt i Vanilla.


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Medlem

Det blir en Undead Priest!

Releasehästryttare

Blir warlock igen, hittar man ett raid guild så får det bestämma om man spelar human eller undead.

phi
Medlem

Nej, jag har ett liv idagsläget till skillnad från då World of Warcraft släpptes.

Medlem

Sjukt sugen på att prova igen, då blir det en Human Rogue...igen


signatur

no remorse

Medlem

Sugen på att köra. Men har nog inte tid längre tyvärr.
Men kul att det kommer finnas ett schysst retro alternativ till moderna WoW som är rätt kasst.

Medlem

Jag ska spela, funderar på Druid och sedan Alliance såklart.

Hoppas hitta en guild med lite äldre spelare, 25+

Medlem

Självklart ska jag spela Classic! Jag började spela WoW som fjortonåring på hösten 2005, få se hur långt man orkar nu när man är dubbelt så gammal...

På den gamla goda tiden spelade jag en dwarf rogue, men den här gången ska jag levla ett troll istället så jag får den kompletta horde-upplevelsen. Kommer att spela tillsammans med en gammal vän och våra respektive, misstänker att det blir ett och annat WoW-LAN i höst och vinter.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jaaa, Undead rogue som tidigare.
Sjukt taggad faktiskt, var totalt no life när det begav sig 2005-2006, 300 days played i vanilla only...
Inte för att jag har den tiden nu då 😂

Medlem

Jag är fantasilös som fan så det blir en Human Warrior för mig, precis som för 15 år sedan.

Medlem

@phi: Så du menar att man inte kan ha ett liv om man spelar wow classic?

Medlem

Ska lira säkert ett tag, Hunter, Dwarf.
Dock tror jag inte jag kommer att spela till lv60. Har inte sån tid. Och om jag minns så var det en snitt tid av 5-7 dygn speltid vs dagens 2-3.
Lite nostalgi tills man tröttnar, antagligen. Hade samma med SWG på en private server. Kul ett tag tills det blev för mycket repetitiv grind.

Medlem

Hype!

Rouge - orc/troll

Vi är 5 pers som tagit 2 veckor ledigt föra att lana, Nörd nostalgi på högsta nivå.

NiC
Medlem

Blir troll shaman, ses in-game 27e!

Medlem

Testade lite på Nostalrius för att se om myskänslan fanns kvar. Det gjorde den. Blir Tauren-hunter!

Medlem

Näfan, been there done that. Lade wow på hyllan för länge sedan. Men det är kul att vanilla släpps, det var ju den bästa. Blizzard skulle bara ökat endgame på 60, då kanske jag hade spelat längre.

Nu är jag 4 år in i eve online, och är fortfarande hooked. Så det blir definitivt inget byte.

Medlem

Kommer lira Orc rogue på en pvp-realm samt en orc warlock som jag endast rör då polaren kan lira duo.

Vi är bägge män i unga 30s som var rejält inbitna då vanilla begav sig. Jag hade 100% närvaro i raids under ett års tid och överlägset mest DKP i min guild under vanilla. Känslan då vi tog C'thun var mäktig, dock så tappade jag suget halvvägs in i Naxx.

Ska bli extremt roligt att nostalgi-trippa med polaren och förhoppningsvis är det fler rävar som ansluter!! FoR teh hOrdE!


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

@Patrik Rickemo: Jag läser vad du skriver och du träffar huvudet på spiken. Allt jag har att säga.

Medlem

Jag kommer köra, blir nog ud rogue. Samma klass jag började med i början av TBC och fortfarande kör


signatur

"Behold the pale horse. The man who sat on him was death, and Hell followed with him."

Medlem

Tyvärr inte, det är nog ett spel som får ligga kvar på nostalgihyllan. Kan kolla lite gameplay ibland men det får räcka. Visst hade man obeskrivligt kul i det när det släpptes men pallar inte börja igen

Har inget emot att kolla när andra lirar på stream eller dylikt så det vore kul om nån fixa med ett gäng lirare.

*edit* sorrry missa att man inte fick skriva om man inte skulle lira

phi
Medlem
Skrivet av dafuq:

@phi: Så du menar att man inte kan ha ett liv om man spelar wow classic?

Nej, inte man utan jag personligen. Alla som spelat vanilla i en mer seriös guild vet hur fantastiskt tidskrävande det är när du väl börjar raida flera kvällar i veckan och jag har inte den tiden eller engagemanget idag som jag hade på vanilla-tiden när jag hade all tid i världen. Det hade givetvis varit roligt men det är vore inte realistiskt på något sätt idag.

Hade jag däremot tyckt att det var roligt att bara lalla runt, grinda upp karaktärer, göra quests och pvpa lite då och då så hade det säkert möjligt.

Medlem
Skrivet av NiklasTecH:

Feral funkar definitivt i Vanilla.

Inte i raids däremot.

Majoriteten av specs går inte att raida med i vanilla wow, antingen så är de alldeles för dåliga eller så tillför de inget. Paladiner, shamaner, präster och druider är ingenting annat än healers.

Medlem

Får se om det blir lite med gamla raidguilden. Lite nostalgiskt att spela med stor del av samma folk som spelade i vanilla. Men my har man ju jobb och mer av ett liv så spela 100 days played på ett år lär det inte bli.

Medlem

...Did that ,Done That.....

Skriv svar