Elite Dangerous får megastora skepp

Robot
Elite Dangerous får megastora skepp

Som kan frakta andra skepp. Skeppception!

#elite-dangerous, #frontier, #skeppception


Medlem
Geeks Gaming

Hoppas dom kan lägga till mer sånt här och mer "gameplay" moment. Elite är ett riktigt bra spel, väl optimerat, grymt bra kontroller.
Känns bara mer som space trucking. Även om det finns jätte mycket att göra och väljer man typ att köra mining så kan lätt flera timmar gå åt snabbt.
Men det saknas en del också. Och hoppas dom tar åt sig lite från star Citizen och gör uppdragen roligare. Inte bara just hämta ett uppdrag kör till en annan station och sen tillbaka.

Medlem

Det Finns ett alternativ till i rymd kategorin, ett indie spel som heter Astrox Imperium. Har gjort några videos på det. Är lite som lillebror till EVE online https://www.youtube.com/playlist?list=PLl3yM9aFtS6ubVmzrpojNw...

Medlem

Ship shipping ship?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Philmeizter:

Ship shipping ship?

Shippy McShipFace


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Shippy McShipFace

You have my vote!


signatur

I drank what?

Medlem

Trevlig nyhet!
Rubriken skulle så klart ha varit; Ett skepp kommer lastat.. ^^

Medlem

@Moltoy: Verkar coolt men det är samma som med star citizen, dual universe och ett ton andra spel.
Early Access eller Beta.
Får testa dem när de släpps.

Medlem

Edit: Jag missuppfattade citerad post. My bad.


signatur

I drank what?

Medlem

@Mirage:

han menar väl Astrox Imperium?

ELF
Medlem

@Sapiens: En av toppkommentarerna på YT är (Can I put "WE BRAKE FOR NOBODY" on the back?)


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mirage:

Vad menar du? Elite: Dangerous är ute sedan många år nu. Detta är expansioner till ett släppt spel, inte fler funktioner till early access.

Oklart varför folk tummar denna. Phyrino pratade ju om Astrox Imperium, inte Elite: Dangerous.

Medlem
Skrivet av filbunke:

@Mirage:

han menar väl Astrox Imperium?

Skrivet av Sisyr:

Oklart varför folk tummar denna. Phyrino pratade ju om Astrox Imperium, inte Elite: Dangerous.

Givetvis har ni båda rätt. Jag som var yr i nattmössan.


signatur

I drank what?

Avstängd

Jag trodde folk hade slutat med att felaktigt använda inception-grejen för längesen.

Inaktiv
Skrivet av Moltoy:

Det Finns ett alternativ till i rymd kategorin, ett indie spel som heter Astrox Imperium. Har gjort några videos på det. Är lite som lillebror till EVE online https://www.youtube.com/playlist?list=PLl3yM9aFtS6ubVmzrpojNw...

Kollade upp det på steam, intressant! För feg för att införskaffa det redan men han verkar köra raka puckar med vad man ska förvänta sig, inte alltför vanligt.

Kommer följa det projektet! Tack för tipset.

Medlem

"Frågan är bara vad de kommer att kosta."
Många timmar in-game såklart!

Jag minns hur jag, bokstavligt talat, sprängde bort 80 miljoner.
Jag köpte mig en Dolphin och skulle in till en station.
Det gick bra.
Till den sista biten då jag fick väja lite och fastnade.
Kunde inte komma loss.
Insåg att jag var körd.
Hade ingen försäkring till den (väldigt korkat).
BOOM.

Det jag önskar att jag vetat då:
Kör Alt-F4 och gå in igen. Då ska du ha spawnat i säkerhet innan skeppets sprängts.

Aja, har Anaconda nuförtiden (även om jag inte lirat spelet på ett tag) så det gick bra ändå!


signatur

Halo kompis!

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Kollade upp det på steam, intressant! För feg för att införskaffa det redan men han verkar köra raka puckar med vad man ska förvänta sig, inte alltför vanligt.

Kommer följa det projektet! Tack för tipset.

Han som gör spelet är väldigt aktiv med flera patchar i månaden

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Hoppas dom kan lägga till mer sånt här och mer "gameplay" moment. Elite är ett riktigt bra spel, väl optimerat, grymt bra kontroller.
Känns bara mer som space trucking. Även om det finns jätte mycket att göra och väljer man typ att köra mining så kan lätt flera timmar gå åt snabbt.
Men det saknas en del också. Och hoppas dom tar åt sig lite från star Citizen och gör uppdragen roligare. Inte bara just hämta ett uppdrag kör till en annan station och sen tillbaka.

Det ska komma en större uppdatering i slutet av 2020. Fram till dess uinderhåller de spelet med mindre innehållsuppdateringar och "quality of life" ändringar.

https://forums.frontier.co.uk/threads/important-community-upd...

"The Next Era

Back in August, we mentioned that the team had begun work on the next major era of Elite. We believe this will be a defining moment in the history of the game and it will be our biggest update yet.

In that post, we explained that the content was still very early in development, so we won’t be ready to announce it for a while. To give this more context, in order to realise the ambition for this update, and the size and scope of the content we wish to bring to the Elite Dangerous galaxy, we estimate this major milestone will be ready by the latter half of 2020.

As development progresses, we will share more news and announcements on features, as well as timelines regarding this upcoming content for Elite. We can understand that having a long wait for news can be frustrating, but we truly believe that this will be the single most impactful update for our community. Having a development team dedicated to this milestone is our continued and unwavering commitment to making Elite Dangerous the most authentic, ambitious, and expansive evolving space game in the world.

As mentioned in our previous post, this new era will be paid for content and all lifetime expansion pass owners will have this included in their pass."

Ah, "BFS"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ett nytt Xwing snälla... vet inte varför jag skriver det här... jag bara måste få ut det!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

1
Skriv svar