Guilty Pleasure runt spel?

Medlem
Skrivet av Gurt:

Jaa! Jag lyckades aldrig ta mig igenom hela spelet när jag var liten och inte kunde engelska, blev lite sugen nu!

Ja det är riktigt skoj faktiskt Spelade första gången när jag var 16 så det gick ganska bra, fastnade dock på sista bossen och orkade inte grinda men jag kommer definitivt spela det igen snart, 16 år senare hehe

Något av ett guilty pleasure är att jag är ett fan utav cosplay. Jag har precis börjat med en egen dräkt men är också sjukt nervös över vad folk kommer tycka. xD

Medlem

Idle clicker spel..även hänt att man har spenderat lite pengar på dom också (5-10€ max)

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Finns en viss skämmighet i att spendera tusentals riksdaler på datordelar, skärm och tillbehör, för att sedan främst lira GZDoom, Heroes 3, Worms Armageddon och liknande spel man kan spela på en brödrost.

Så det var inte bara jag

Medlem

Jag är född innan 80talet och jag älskar att spela lego-spelen.

Inaktiv

Eve-online, och sitta och titta på Rooks and Kings videos....och bestämma sig för att "Aaa, jag kan nog göra det där, utan kompisar"

Sen, att se dina brorsbarn spela zelda på 8-bitars nintendo, och ta handkontrollerna ifrån dom...."Det är den här vägen"

Medlem

Star Wars: The Old Republic. Mmorpgt alltså, är ett återkommande guilty pleasure för min del. Star wars överhuvudtaget är ett guilty pleasure i mina kretsar. Men i synnerhet att sitta och slänga på sub efter sub i mmorpgt känns extra lågt.

Sims som många har nämnt, var ett guilty pleasure, den serien dog dock ut för mig halvvägs igenom trean. Men jag har ju fortfarande mina cirka 300 timmar på steam som jag ogärna stoltserar med.

Sen har man ju fuskat i diverse singleplayer spel, spel som man endast är intresserad av för storyns skull. När det gäller dessa spel så brukar jag alltid kolla upp först ifall fusk stänger av möjlighet att få achievements, gör de det så måste jag lira utan fusk oavsett vad jag känner för.

Brukar även kolla upp på achievements ifall spelet specificerar om man har klarat det på easy, eller som många spel skriver i sina achievements "normal or below". På förstnämnda så blir det alltid att lira igenom på normal, annars så blir det faktiskt en del easy playthroughs.

Är intresserad av allt som har med "Deus Ex" att göra och "Half-Life" faktiskt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

WoW. Mycket få som jag bettar för att jag spelar det. Än mindre hur mycket jag spelar.

Medlem

Mitt största guilty pleasure är nog Clash Royale. Vilket skitspel. Men ack så beroendeframkallande. Har spelat det varje toabesök/tunnelbaneresor i två år nu.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Jag gillar s.k Gacha-spel, tycker att det är kul att få starkare karaktärer även fast gameplay är automatiserat. Är väl mitt guilty pleasure.

Brukar dock börja på ett nytt varannan månad eftersom jag blir galen på alla dailies man måste göra när man väl kommer upp i hög level.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jag vet inte hur många Let’s play av Dark Souls jag sett sedan 2011 då jag själv blev hooked på serien. Det började med lore-videos. Nu kan jag titta från början till slut om ”livet” tillåter. Har nog helt ärligt sett det spelet klarats av andra minst trettio gånger vid det här laget.

Medlem

När jag läser detta så inser jag att jag har rätt många. Min största är nog att jag förhandsbokar. Jag har blivit bränd så många gånger, fallit för hypetrains eller flåsiga trailers som tilltalat mig. Sedan blivit så grymt besviken och högt deklarerat att "Aldrig mer" för att sedan fastna för någon ny hype, och cirkeln är sluten.

Gillar också att uppgradera min dator även om jag inte spelar några direkt krävande spel, fast jag samtidigt tycker att det är onödiga pengar.

Jag har också använt mig av microtransaktioner för att köpa mig genvägar (några få gånger, verkligen inte ofta), även om jag tycker att det egentligen är fel. Fast samtidigt så är tid pengar också.

Usch så jag skäms nu.

Medlem

Spelat många spel på min PS4 i många timmar, men det spel jag spelat allra mest är ett golfspel. Everybody's Golf.

Medlem

Guilty pleasure på högsta nivå.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Thomas:

https://i.imgur.com/yRMzOZF.jpg

Guilty pleasure på högsta nivå.

Är det nu du är tacksam över att PS4 inte dokumenterar hur länge du spelat ett spel? 😉


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Förut så var Gunbound lite av ett guilty pleasure, men idag har jag nog inget.

Medlem

Både The Sims och Euro Truck Simulator 2 får nog anses vara mina guilty pleasures.

The Sims är väl samma anledning som alla andra, det är bannemig kul ibland att sitta och köra med en familj. Minns i Sims 3 när jag fick någon samlarhysteri och byggde ihop en hel källare under ett hus. Inredde med en jädrans massa piedestaler och visningsskåp för att ställa ut mina fynd från pyramider och kinesiska grottor.

ETS2 är också någon slags charm med. Slå på en ljudbok eller radion och drömma sig bort till en extremt romantiserad bild av hur det är att vara trucker. Tröttnar på 3-5 timmar, sen går det några månader innan jag startar det igen.

Edit: Spelar också alldeles för mycket Hill Climb Racing 2 på telefonen, så fort man går på toa ska det köras några race och se till så man har kistor att låsa upp. Självklart är allt time-gated med nedräkningar på upplåsning av loot-lådor och hela paketet. Har dessutom köpt ett antal skins till olika fordon...


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

The Sims måste ju vara den största guilty pleasure-serien någonsin. Få erkänner att de spelar, ändå säljer de miljoner.

Men det är ju småflickor som spenderar tusentals kronor på alla expansioner *host* *host*.

Medlem

Jag MÅSTE se klart hela endtexten (Credits kanske det heter? ) när jag spelat klart ett spel.

Medlem
Skrivet av Grukk:

Är det nu du är tacksam över att PS4 inte dokumenterar hur länge du spelat ett spel? 😉

Haha, utan tvekan välspenderade timmar.

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Både The Sims och Euro Truck Simulator 2 får nog anses vara mina guilty pleasures.

The Sims är väl samma anledning som alla andra, det är bannemig kul ibland att sitta och köra med en familj. Minns i Sims 3 när jag fick någon samlarhysteri och byggde ihop en hel källare under ett hus. Inredde med en jädrans massa piedestaler och visningsskåp för att ställa ut mina fynd från pyramider och kinesiska grottor.

Det där stycket började väldigt Fritzeligt..

12
Skriv svar