Massor av ny Warframe-info från TennoCon

Robot
Massor av ny Warframe-info från TennoCon

Nya expansioner, fraktioner, invasioner och... explosioner?

#Digital-extremes, #Warframe


Medlem

Jävla bra spel! Började inte spela det förrän förra året men sören vad kul det är att knäppa Infested tillsammans med kompisar.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Man kanske ska ta och testa. Det är väll f2p? Om så, hur bra är deras modell? P2W?

Medlem
Skrivet av eCore:

Man kanske ska ta och testa. Det är väll f2p? Om så, hur bra är deras modell? P2W?

Du kan köpa olika grejer i spelet för riktiga pengar, t.e.x vapen, frames och boosters.
Du kan dock farma ihop det du vill så länge Warframes är tillgängliga och inte vaultade.
Skulle inte kalla det p2w i mitt tycke iaf. Finns trade chat där man kan köpa grejer direkt från spelarna.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Otroligt imponerad av Digital Extremes. Dom var i princip bankrupt men satsade allt i ett sista försök på sitt drömspel (som alla publishers ratade gång efter gång) och se på dom nu.
Dom förtjänar all framgång i mina ögon.

Man kanske skulle testa Warframe igen, var ett par år sedan jag lirade det sist.

Medlem
Skrivet av eCore:

Man kanske ska ta och testa. Det är väll f2p? Om så, hur bra är deras modell? P2W?

Det är absolut inte P2W - Du kan förtjäna allting i spelet med undantag för viss kosmetika (Med några enstaka undantag eftersom vissa versioner av rustningarna roterar in och ut.). Jag har inte spenderat en spänn förutom på att köpa extra färg till rustningarna. Med det sagt så är det rätt så uppenbart att de vill att man skall spendera pengar på att komma förbi vissa trösklar som bara finns där för sakens skull. Att bygga en rustning in game tar till exempel tre dagar, ett vapen tolv timmar osv. Om du betalar cash kan du däremot få saken i handen direkt.

Dra ner och testa, det kostar inget och det finns gott om folk som gärna hjälper dig igång.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

warframe lyckades vad star citizen har ej lyckats! Utan crowfounding early access shitty! OCH DET ÄR GRATTIS!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

eld
Medlem
Skrivet av Blessus:

warframe lyckades vad star citizen har ej lyckats! Utan crowfounding early access shitty! OCH DET ÄR GRATTIS!

Inte för att vara sån, men Warframe är tekniskt sett fortfarande i open beta och släpptes väldigt early access, på sån nivå att studion nästan stängdes ner, men spelet ändrades en hel del till det bättre.

Spelet har även förlitat sig en del på crowdfunding liknande schemes, sälja cosmetics och liknande under utveckling för att stödja mer utveckling.

Men inget ont om allt det här, det är saker som har hjälpt spelet bli vad det är och utan att använda sig av varken lootboxes eller pay to win.

Allt går att se i den fantastiska crowdfundade dokumentären av noclip!

Medlem
Skrivet av Blessus:

warframe lyckades vad star citizen har ej lyckats! Utan crowfounding early access shitty! OCH DET ÄR GRATTIS!

Lite väl löjlig jämförelse med tanke på vad Star Citizen försöker göra och hur många gånger mer deras vision kostar än ett spel som Warframe.

Problemet med Star Citizen är inte dess scope utan snarare faktumet att dom insisterar på en detaljnivå som är långt utöver det extrema vilket innebär att utvecklingskostnaderna går upp en bra bit utöver vad många utvecklare (för att inte tala om utgivare) skulle kalla för acceptabelt. Jag menar, dom kan spendera en massa tid endast på att utveckla hur en karaktär bär på olika lådor. Dom går all-in på immersion för deras mål är att spelare sedan kan skapa och återberätta sina egna historier och händelser i extreme detalj, lite som i Dwarf Fortress typ.

Personligen tror jag att dom kommer att lyckas men det kommer att kräva ytterligare ett antal år av utveckling och en massa kosing innan målet nås.

Medlem
Skrivet av Skyrage:

Lite väl löjlig jämförelse med tanke på vad Star Citizen försöker göra och hur många gånger mer deras vision kostar än ett spel som Warframe.

Problemet med Star Citizen är inte dess scope utan snarare faktumet att dom insisterar på en detaljnivå som är långt utöver det extrema vilket innebär att utvecklingskostnaderna går upp en bra bit utöver vad många utvecklare (för att inte tala om utgivare) skulle kalla för acceptabelt. Jag menar, dom kan spendera en massa tid endast på att utveckla hur en karaktär bär på olika lådor. Dom går all-in på immersion för deras mål är att spelare sedan kan skapa och återberätta sina egna historier och händelser i extreme detalj, lite som i Dwarf Fortress typ.

Personligen tror jag att dom kommer att lyckas men det kommer att kräva ytterligare ett antal år av utveckling och en massa kosing innan målet nås.

Risken finns att SC bubblan spricker, och det blir ingen glad av.

Medlem

Hur är upplevelsen att spela solo i detta?


signatur

DayZ Server med whitelist [GoLoot]
http://goloot.online

Medlem
Skrivet av anteppersson:

Hur är upplevelsen att spela solo i detta?

Du kan spela igenom så gott som hela spelet solo men du levlar utrustning betydligt snabbare i sällskap med andra så det blir en mycket långsammare tur allena.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Tycker att det är riktigt förvirrande spel men ska försöka att förstå det igen. Vet inte vart jag ska fortsätta spela bara. Men kanske förstår det tillslut.

Medlem
Skrivet av anteppersson:

Hur är upplevelsen att spela solo i detta?

Tänkte precis fråga samma. Lirar endast själv.

Skrivet av Ravenknight:

Du kan spela igenom så gott som hela spelet solo men du levlar utrustning betydligt snabbare i sällskap med andra så det blir en mycket långsammare tur allena.

HAr spelet någon bra story eller är det bara lootande?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Tänkte precis fråga samma. Lirar endast själv.

HAr spelet någon bra story eller är det bara lootande?

Det finns story-missions och vissa av dom är riktigt välskrivna men de tar bara några timmar i anspråk så i stort sätt handlar det bara om att loota och skjuta.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Testade det i helgen, men vart inget för mig. Grafiken på omgivningen kändes daterad och gillade inte kontrollerna och UI't så mycket.


signatur

I drank what?

Gnällkuk

Försökt spela det här i olika omgångar men finner allt så sjukt tråkigt och repetitivt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Obe
Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Tänkte precis fråga samma. Lirar endast själv.

HAr spelet någon bra story eller är det bara lootande?

Missions:
90(-100)% går utmärkt att spela själv, skulle dock reservera mig för ca 10% av spelets innehåll som är bossar som man tekniskt sett skulle kunna klara av solo, men det kräver erfarenhet och en bra kittad Frame.
Spelet blir enligt min egna personliga mening mycket roligare med vänner.

Story:
Storyn har gått och blivit betydligt bättre från när jag började. Horisonten har man rätt bra koll på vad som kommer hända, men det finns mycket bakgrundshistoria som håller på att nystas upp nu.

Research:
Spelet går absolut att spela ensam, de flesta vapen och gear craftar man själv, du kan dels köpa via ingame creds i den lokala "butiken" från ditt skepp. Ett stort antal vapen craftas från Dojon, (din personliga/klan bas)
Kostnaden för bygga basens delar baseras på hur stor Klan man har, spelar man solo, så är det billigt att ta fram det mesta.

För er som vill lira Warframe med någon så hänvisar jag till nedan länk:

https://www.fz.se/forum/trad/431158-vill-du-spela-warframe-me...

Svensktalande guild med trevliga herrar och damer som hjälper er att komma igång.
https://forums.warframe.com/topic/919934-swedish-clan-yggdras...

1
Skriv svar