Rykte: Final Fantasy 8-remastern får röstskådespeleri

Robot
Rykte: Final Fantasy 8-remastern får röstskådespeleri

Kommer vi äntligen få höra Zells ljuva stämma?

#Final-fantasy-8, #Square-enix, #remaster


Testpilot

Snälla, gör inte detta till ett obligatoriskt val. Originalet saknade röstskådespeleri och var ett fantastiskt spel ändå. Om det hade varit en remake hade jag köpt det, men inte för en remaster.

Dessutom, om detta stämmer betyder det väl att manuset behöver skrivas om? För annars blir det nog lite kantigt om de använder samma manuskript tror jag.

Medlem

Har börjat köra lite på 8an, är väl på andra skivan nånstans och jag älskar det hittils, mycket bättre än jag trodde.

Medlem
Skrivet av hestah:

Har börjat köra lite på 8an, är väl på andra skivan nånstans och jag älskar det hittils, mycket bättre än jag trodde.

Åttan är ett fantastiskt bra spel, endast sjuan överglänser det.
Tycker draw-systemet och magic-equip för att boosta stats funkar väldigt bra.
Annorlunda, speciellt för sin tid.

Medlem

Tommy Wiseau som Squall hade varit toppen, samt Greg Sestero som Seifer.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Tommy Wiseau som Squall hade varit toppen, samt Greg Sestero som Seifer.

Haha Tommy Wiseau hade varit awesome kan bara höra det you're tearing me apart Rinoa xD

Medlem

Enda felet med ff8 är att det kom efter ff7. Det tog mig några år innan jag fick arslet ur vagnen och kunde spela det. Riktigt bra spel faktiskt.

Medlem

Betydligt bättre än sjuan i de flesta aspekter. Hoppas MIDI-musiken från den första PC-versionen byts mot riktig musik. Sen bakgrunderna behöver ju en total overhaul. (Också vad förbannad man blir att man inte får något bekräftelsemejl på denna skitsida).

Medlem

Arnold som Squall, Stallone som Zell and JCVD som Rinoa.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Udux:

Haha Tommy Wiseau hade varit awesome kan bara höra det you're tearing me apart Rinoa xD

Fina grejer! När man möter Ultimecia: "Oh hai future lady, we gonna stop you, ahaha!"


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Eh 8an hamnar väl på plats 8a i ordningen på hur bra det är ungefär. Draw systemet är så idiotiskt; OM jag vill använda "magi" och göra mycket skada i en strid, jo då kommer jag efter striden vara svagare till nästa strid då jag har färre antal utav magi X som jag har för att boosta X. Sedan om man skulle råka använda upp alla magiY man fixat så måste man sedan dra ut å grinda ihop mer, om den magin ens går att drafta. Nä, dessa två grejjerna gör att man istället slutar med att använda magi alls.

Medlem

@Tamazin: Du behöver vara lite mer strategisk gällande vilka magier du använder samt vilka du använder för junction.

Skulle till och med säga att man aldrig ens ska ha Magic aktivt som ett kommando, utan endast använda de för junction. Dra massor av magin Death och fäst den på din huvudkaraktärs attack och instadöda vanliga mobs. Finns massor av roliga taktiker om man ger det lite omtanke.

Storyn och karaktärerna är bäst i serien. Förutom Balthier från tolvan. Han är bäst av alla.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

@Tamazin: Du behöver vara lite mer strategisk gällande vilka magier du använder samt vilka du använder för junction.

Skulle till och med säga att man aldrig ens ska ha Magic aktivt som ett kommando, utan endast använda de för junction. Dra massor av magin Death och fäst den på din huvudkaraktärs attack och instadöda vanliga mobs. Finns massor av roliga taktiker om man ger det lite omtanke.

Storyn och karaktärerna är bäst i serien. Förutom Balthier från tolvan. Han är bäst av alla.

Jovisst, jag vet också hur man kan spela spelet så effektivt som möjligt. Men det känns ju trist att man blir tvingad till att inte använda magi (som var/är en så enorm del i FF universumet). Lixom, vill du vara så stark som möjligt? Ge fan i att använda i stort sett samtliga spells utan samla ihop så många som möjligt som du använder i junction. Eller senare när man får fetare spells, "Kommer jag hitta fler ultimas jag kan draw:a från nånstans, eller är jag begränsad till de här få jag hittade och därmed ska verkligen aldrig använda de?" osv.

Nä, bara allmänt dålig spelmekanik rakt igenom.

1
Skriv svar