Black Desert Online kommer till Playstation 4 i augusti

Robot
Black Desert Online kommer till Playstation 4 i augusti

Men har bara sex klasser vid släppet.

#Black-desert-online, #MMO, #Pearl-abyss


Medlem

Jag spelade detta ett kort tag, var ett bra spel tycker jag. Tyvärr så blev det med det som med andra tidskrävande titlar att jag kom av mig när det var annat att göra och kom inte igång igen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Oerhört mäktigt stridssystem och världen samt grafiken är oerhört vacker, men tyvärr så tar det stopp där i mitt tycke. Känns alldeles för koreanskt i för många aspekter (dvs du förväntas att spendera kopiöst mycket pengar).

Inaktiv

Spelet släpptes inte 2014 utan 2015 i Korea och 2016 i NA/EU.
Jäkligt kul att ett riktigt MMO kommer till konsolerna men tråkigt nog så har det inte cross-play. Det skulle behöva lite Epic magi.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Oerhört mäktigt stridssystem och världen samt grafiken är oerhört vacker, men tyvärr så tar det stopp där i mitt tycke. Känns alldeles för koreanskt i för många aspekter (dvs du förväntas att spendera kopiöst mycket pengar).

Vad är det man spenderar pengar på? Från vad jag förstår är det mest kosmetiskt i pengabutiken.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Vad är det man spenderar pengar på? Från vad jag förstår är det mest kosmetiskt i pengabutiken.

Du köper value packs som i stort sett är samma som en subscription till ett icke free 2 play mmo fast aningen billigare än tex. WoW.
Du kommer även få en massa value packs så det kommer inte vara en så stor kostnad.

Du köper pets som lootar åt dig så du slipper gå runt och loota själv. Pets går att få genom events osv. och jag personligen har bara köpt ett enda pet och fått ca 10 stycken.

Pets och value packs är det viktigaste du kan köpa. Allt annat är egentligen bara mindre buffar som du klarar dig utan.

Exempel är inventory slots, mer weight osv. Mer slots för workers, hästar osv.
Du kan köpa kläder som ger dig buffs åt fiske, öken, crafting osv.

Om man skulle jämföra BDO med WoW och rakt av titta på kostnader kan du få tag på allt det viktigaste som pets och value packs mycket billigare än en subscription är till WoW men när du börjar köpa kostymer och andra typer av saker kommer kostnaderna skena iväg snabbt. Däremot om du skulle tex. spela BDO i 3-4 år och jämföra det med WoW kommer BDO bli billigare i längden (om du håller dig i några klasser åt gången och inte köper alla magiska trosor som finns)


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Avstängd

Hur ska man kommunicera, inget tangetbord till konsol? Går inte att lira BDO utan att kunna skriva.

Skrivet av Puscifer:

Vad är det man spenderar pengar på? Från vad jag förstår är det mest kosmetiskt i pengabutiken.

Inte alls. Finns hur mycket fördelar som helst att köpa dig till. Hela spelet är PTW tyvärr.

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Hur ska man kommunicera, inget tangetbord till konsol? Går inte att lira BDO utan att kunna skriva.

Inte alls. Finns hur mycket fördelar som helst att köpa dig till. Hela spelet är PTW tyvärr.

Kan du ge något exempel?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv
Skrivet av Puscifer:

Kan du ge något exempel?

Du kan köpa pets som plockar loot åt dig snabbare än du någonsin kan göra själv, du kan köpa ett value pack som sänker skatten på sålda items, ökar antalet inventory/storage slots, ger dig mer xp etc. du kan köpa Artisan Memory som gör det billigare få bättre gear, du kan köpa en outfit som gör att du kan dölja ditt namn och bli nästan omöjlig att se i vissa situationer and the list goes on.

Det finns rätt mycket P2W i Black Desert men man måste inte köpa en massa för att tävla med de andra, även om det ger en möjlighet att progressa snabbare när man betalar.
Spelet är rätt kul trots sin P2W till trots men jag hade väldigt gärna sett att den försvann fullständigt.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Kan du ge något exempel?

Spelade detta spel i två år tills jag inte orkade mer. Allt grind och farmande online och AFK blir hemskt efter ett tag och jag brukar tycka om att grinda.

Allt som är PTW.

  • Pets - (Kan bara köpas) som gör att du kan farma kopiöst mycket snabbare. Har man tex 4st pets och levelat dem (med pets) så behöver man knappt stanna upp utan bara farmar.

  • Value Pack - Levelar snabbare, mer inventory som gör att du kan farma längre.

  • Skins - Ger också diverse buffar, kan köpas för att göra cronestones så man kan uppgradera sina vapen.

  • Camps - Närmare till sina bank. Kostade 200-300kr!!

Finns gott om andra saker som är PTW också men vill du vara på topp så måste man köpa sig till saker.

Det är synd. Spelet är som sagt oerhört snyggt. Bästa karaktärbyggaren som finns. Grymt stridssystem Grymt ekonomisystem med trading, crafting mm. Sen är mycket annat meeh och riktigt dåligt tyvärr. Som att hitta en oslipad diamant som man sedan märker är doppad i bajs.

Medlem

Tror det är samma snubbar som gjorde spelet RYL som många spelade innan wow släpptes. Det gamla spelet var hardcore pvp, hade samma spelstil som black desert också.

På det gamla spelet så blev man 25% starkare efter varje level man tog. Och xp baren ökades med 25% mellan varje level. Så efter lvl 90 så tog det drygt 2 månader att ta level när man lvlade 8 timmar varje dag. Ibland tejpade man musknappen som gjorde så man auto-slog och stod stilla vid ett ställe, samtidigt som lägre lvlade spelare aggrade hög lvlade monster mot en.

Hade en lvl 93 warrior när jag spelade, och den var typ en one-man army i pvp. Om det kom 20 st lvl 85 så dödade man allihopa utan problem.

Slutade spela när wow släpptes. Sen hade också släppt en patch som sabbade hela spelet. Släpptes några privat servrar med den gamla versionen som man spelade på, men kinesiska hackare förstörde servrarna.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

1
Skriv svar