Kvällssnack – Hur mycket har du spenderat på årets Steam Summer Sale?

Medlem

Via Steam Store::::
Har köpt för 60 Euro drygt. Eller har 5 Euro kvar så 55. Köpt Far Cry: New Dawn, A Plague Tale: Innocence, Deluded Mind (skräck), Unforgiving- A Northern Hymn (skräck).

Via Kinguin::::
Köpte 7 TellTale spel som är på väg bort mer o mer från Steam för drygt 600 totalt: Det blev, Batman: The Enemy Within, Marvel's Guardians of the Galaxy (borta från Steam), The Walking Dead: Michonne (borta från Steam), The Wolf Among Us, Sam & Max Season 1, Game of Thrones, Strong Bad's Cool Game for Attractive People: Season 1.
Så nu har jag alla TellTale spel bevarade på Steam som går att få tag på. Saknar endast The Walking Dead säsong 3 & 4 och ångrar rejält att jag inte köpte de tidigare innan de snoddes av EPiC.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Ungefär 0kr..
Spelen är inte som förr, inte värda att betala för eller ens spela.
Släpps för mycket snabbt producerat mjölkat skit rent ut sagt.

Vart är alla trippel-A som är värda 5-600kr?

Var längesedan nu.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Köpte Two Point Hospital med €5 rabatten som man kan köpa för 15000 tokens. Med den och det jag hade innestående så landade priset på ca:110kr, vilket inte var fy skam Annars tycker jag att Steam-reorna har förlorat sin charm. Det var bättre när flash- och daily deals fanns. Nu måste utvecklare vara försiktigare när de sätter rabatten, vilket resulterar i väldigt få deals som är 75% eller mer.

Medlem

Jag köpte Nier: Automata GOTY Edition och South Park: The Fractured But Whole på en GMG-rea i slutet av förra månaden, och prövar dessutom en månads Game Pass till pc, så jag har inte ens tittat på Steamrean.

Medlem

Null.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Yabba:

det är gratis på EGS

EGS är en skit platform som saknar funktioner.
Dessutom har jag över 500€ på Steam kontot så måste väl använda det.
Old school trader


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Medlem

Inget, har för mycket i backlog.

Medlem

@Instant:

Jo om man tänker så, men köpte spelet någon vecka innan rean. Så på själva rean ligger jag på 25+

Medlem

0kr

Är inte rean ovanligt tråkig i år? Inte bara erbjudandena utan själva eventet har lockat noll engagemang från mig.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inte nån petala en krona.

Steamreorna är inte vad de en gång var sen de tog bort flash sales.

Medlem
Skrivet av SilvaH:

EGS är en skit platform som saknar funktioner.
Dessutom har jag över 500€ på Steam kontot så måste väl använda det.
Old school trader

Du menar en skitplatform? Själv tycker jag den är riktigt bra men smaken är som baken.

Medlem
Skrivet av Yabba:

Du menar en skitplatform? Själv tycker jag den är riktigt bra men smaken är som baken.

Tyvärr har ju inte EPiC launcher några funktioner alls. Inte ens achievments. Vad tycker du är bra med den platformen? Bara undrar. Gillar du interfacet?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Medlem

0.

Steam reorna är ju helt meningslösa sedan flera år tillbaks, då det i 99 fall av 100 går att få tag på spelen billigare via reor och kuponger till t.ex GMG, humblestore, wingamestore, DLgamer etc etc.

Avstängd

0kr tyvärr inte hittat något lockande

Medlem

0:-, inget av intresse

Medlem

Inte ett skrrit skrrit, spelar ändå bara age of empires och rocket league nu för tiden

123
Skriv svar