Cyberpunk 2077-film är en större möjlighet, nu när Keanu Reeves är ombord

Robot
Cyberpunk 2077-film är en större möjlighet, nu när Keanu Reeves är ombord
Medlem

Filmen behövdes igår!

Gör filmen!!!!!

Medlem

Man får hoppas att de inte har gjort ett allt för "filmiskt" spel enbart för att kunna göra något inom detta. Ok för att korsa de olika medierna. Men jag kan tycka att man ska utnyttja de olika möjligheterna att uttrycka sig som finns i det interaktiva. Så att de inte går tillbaka till att göra något liknade vad 3DO, CD-i & CD32 erbjöd.

Medlem

klart det kommer en sån film, inom 5 år när alla kan storyn

tills vidare skulle jag vilja rekommendera denna film för dom som inte sett den spec, väldigt speciell, sån man älskar lr hatar.

https://www.imdb.com/title/tt3072482/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr...

men ge den ett försök om du gillar action och lr fps spec


signatur

//monster

Medlem
Medlem

Jävlar vad det ska mjölkas. Kul för skaparen att fler får ta del av universumet antar jag dock.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

hade fungerat rätt bra med en story som utspelar sig under cyberpunk 2020 med Johnny silverhand i fokus medan han fortf var i liv i fysisk form.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

klart det kommer en sån film, inom 5 år när alla kan storyn

tills vidare skulle jag vilja rekommendera denna film för dom som inte sett den spec, väldigt speciell, sån man älskar lr hatar.

https://www.imdb.com/title/tt3072482/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr...

men ge den ett försök om du gillar action och lr fps spec

Åh, hade helt glömt den! Minns att jag älskade trailern och tänkte att "detta blir nog en bra film att se ned vänner och öl!"


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Inaktiv

Spelhype har nått nya höjder när man börjar prata om en film baserad på ett spel som släpps om 9 månader...

Medlem

Vad ska en Cyberpunk-film handla om?
Känns otroligt luddigt att bara säga "nu ska vi göra en cyberpunk film". Risken är stor att ett rollspel inte funkar som film utan att ha en stark historia som förgrund först. Dungeons & Dragons funkade inte heller som film för att göra en jämförelse.

Men Sagan om Ringen funkar skitbra som film, men det är för att den filmen (filmerna) är baserad på en bokserie, inte på rollspelet Lotr, om ni förstår skillnaden mellan en färdigskriven bokserie och ett rollspel med löst sammanhängande små berättelser.
(Och inte ens färdigskrivna böcker funkar som film många gånger *hostPercyJacksonTheGoldenCompassThe Postmanetcetcetchost*)

Aja, jag ska inte klaga, vill någon göra en film om rollspelet Cyberpunk så är de välkomna, men det låter otroligt luddigt som sagt.

Medlem

Förstår inte riktigt varför det är sån hype kring Keanu Reeves nu för tiden? Jag gillar killen och tycker han gör det mesta bra, men det bästa var ju absolut Matrix i mitt tycke. John Wick första filmen var också riktigt nice, men sen tar det slut för mig. Såg precis den nya John Wick och det kändes bara som om man såg en gubbe halta omkring hela filmen

Medlem

Dom kan väl göra färdigt spelet innan dom börjar planera nästa projekt?


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Förstår inte riktigt varför det är sån hype kring Keanu Reeves nu för tiden? Jag gillar killen och tycker han gör det mesta bra, men det bästa var ju absolut Matrix i mitt tycke. John Wick första filmen var också riktigt nice, men sen tar det slut för mig. Såg precis den nya John Wick och det kändes bara som om man såg en gubbe halta omkring hela filmen

Internet kan hajpa det mesta.

Keanu Reeves har gjort en del bra filmer, Matrix inte minst, och precis som du så tycker jag första John Wick var kanon och även om jag sett uppföljarna på bio så känns de mest som att man bara vill krama ur de sista slantarna ur hajpen. De är snygga actionfilmer men inget mer.

Men däremot verkar Keanu Reeves vara en väldigt ödmjuk person med fötterna på jorden. Han gör aldrig något märkvärdigt av sig själv, verkar näst intill obekväm med uppmärksamhet och uppskattning och såvitt jag förstått varit extremt generös med sina pengar. I kombination med många motgångar och svårigheter i sitt privata liv så blir det lite av en saga som uppmärksammats på internet och så har vi den hajp som är omkring honom idag.

Med tanke på sin filmrepertoar känns han som klippt och skuren för en roll i Cyberpunk och jag ska erkänna att jag blev sittande med ett riktigt idiotleende när han dök upp på E3, men jag tvivlar på att han hade varit aktuell om det inte vore för den senaste tidens uppmärksamhet kring honom.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Jävlar vad det ska mjölkas. Kul för skaparen att fler får ta del av universumet antar jag dock.

Mjölkas? Det var ju inte Mike Pondsmith som förde det på tal!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hur kan man ens vara hyped eller vilja ha en film av ett IP där man knappt vet något. Hur många visste ens om detta innan det blev ett spel? Snälla räck upp handen bara för att...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av ClockWise:

Förstår inte riktigt varför det är sån hype kring Keanu Reeves nu för tiden? Jag gillar killen och tycker han gör det mesta bra, men det bästa var ju absolut Matrix i mitt tycke. John Wick första filmen var också riktigt nice, men sen tar det slut för mig. Såg precis den nya John Wick och det kändes bara som om man såg en gubbe halta omkring hela filmen

Snälla! Inte en derail-tråd till om huruvida Keanu är en bra eller dålig skådespelare.

Vissa gillar honom och andra gör inte det. Punkt slut

Medlem
Skrivet av Soulless:

Mjölkas? Det var ju inte Mike Pondsmith som förde det på tal!

Nähä?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Internet kan hajpa det mesta.

Keanu Reeves har gjort en del bra filmer, Matrix inte minst, och precis som du så tycker jag första John Wick var kanon och även om jag sett uppföljarna på bio så känns de mest som att man bara vill krama ur de sista slantarna ur hajpen. De är snygga actionfilmer men inget mer.

Men däremot verkar Keanu Reeves vara en väldigt ödmjuk person med fötterna på jorden. Han gör aldrig något märkvärdigt av sig själv, verkar näst intill obekväm med uppmärksamhet och uppskattning och såvitt jag förstått varit extremt generös med sina pengar. I kombination med många motgångar och svårigheter i sitt privata liv så blir det lite av en saga som uppmärksammats på internet och så har vi den hajp som är omkring honom idag.

Med tanke på sin filmrepertoar känns han som klippt och skuren för en roll i Cyberpunk och jag ska erkänna att jag blev sittande med ett riktigt idiotleende när han dök upp på E3, men jag tvivlar på att han hade varit aktuell om det inte vore för den senaste tidens uppmärksamhet kring honom.

Japp, håller med, för att inte tala om att han vid två tillfällen gått ner i lön med 90% för att filmens budget ska ha råd med andra skådespelare. Al Pacino vid ett tillfälle, och Gene Hackman vid ett annat - om jag inte minns fel.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hur kan man ens vara hyped eller vilja ha en film av ett IP där man knappt vet något. Hur många visste ens om detta innan det blev ett spel? Snälla räck upp handen bara för att...

Med tanke på att jag har en sliten Cyberpunk 2020 regelbok liggandes hemma i barndomshemmet så måste jag nog räcka upp handen

1
Skriv svar