Total War: Three Kingdoms har nu stöd för moddar

Robot
Total War: Three Kingdoms har nu stöd för moddar

Men det kommer med brasklappar och restriktioner.

#censur, #kina, #mod-support, #release, #total-war-three-kingdoms


Medlem

Undrar om vi får modda in Nalle Puh


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Frilansare
Skrivet av Godofcheese:

Undrar om vi får modda in Nalle Puh

Haha! En hel Puh-armé, det hade varit något!

Medlem

Ge mig Hi Shin Unit och allt från kingdom!

Medlem

Läste något om någon mod för att ändra karaktärers porträtt förra månaden, då blev en community manager hos Creative Assembly väldigt kränkt och upprörd och trådar blev borttagna från Reddit och ditten och datten.

Detta var då modden det handla om haha, inget jag skulle spela med direkt och förstår inte vitsen, men att bli så upprörd över detta är väl ändå ganska löjligt kan jag tycka.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Undrar om vi får modda in Nalle Puh

Borde väl tyvärr räknas som annat IP men en studsande kavalerienhet av Tigr samt Unit of derpessed IOR med negativ aura som gör motståndarna deprimerade och tappar moral?

Frilansare
Skrivet av Fezk:

Läste något om någon mod för att ändra karaktärers porträtt förra månaden, då blev en community manager hos Creative Assembly väldigt kränkt och upprörd och trådar blev borttagna från Reddit och ditten och datten.

Detta var då modden det handla om haha, inget jag skulle spela med direkt och förstår inte vitsen, men att bli så upprörd över detta är väl ändå ganska löjligt kan jag tycka.
https://i.imgur.com/tj14RQT.png

Från Dynasty Warriors va?

Medlem

Hade tänkt skaffa efter de släppt mod support men blir definitivt inget köp nu med censurregler som passar en komunistisk polisstat. Kommer aldrig göra det men vill att kreativa möjligheten ska finnas för mina arméerna att springa runt helt nakna viftandes med Taiwanesiska flaggor.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Hade tänkt skaffa efter de släppt mod support men blir definitivt inget köp nu med censurregler som passar en komunistisk polisstat. Kommer aldrig göra det men vill att kreativa möjligheten ska finnas för mina arméerna att springa runt helt nakna viftandes med Taiwanesiska flaggor.

Money talks.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Money talks.

tyvärr, men alltid lika trist när det händer

Medlem
Skrivet av Fezk:

Läste något om någon mod för att ändra karaktärers porträtt förra månaden, då blev en community manager hos Creative Assembly väldigt kränkt och upprörd och trådar blev borttagna från Reddit och ditten och datten.

Detta var då modden det handla om haha, inget jag skulle spela med direkt och förstår inte vitsen, men att bli så upprörd över detta är väl ändå ganska löjligt kan jag tycka.
https://i.imgur.com/tj14RQT.png

Kina är ganska beskyddande av sin egna kultur

Ett par saker som är förbjudet inom spel i Kina är
Blod.
I stort sätt allt sexuellt.
"Död", tex skelett

Sen allt som säger något dåligt om diktaturen / regeringen i Kina är en big no no

Så är inte förvånad att dom tog ner trådarna illa kvickt för dom vill inte ha regeringen efter sig


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@Godofcheese:

Nog för att kinesiska regeringen är känsliga på en del områden, men i detta fall var det community managern som blev kränkt och upprörd över hur karaktärerna är klädda. ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

@Fezk: deras community managers är ju kända för att vara allt annat än resonliga. Vägrar ta i något som ens nästan kan kränka dem ens ett uns. De raderar och skäller ut hellre än att samtala med communityn.

Medlem
Skrivet av Fezk:

@Godofcheese:

Nog för att kinesiska regeringen är känsliga på en del områden, men i detta fall var det community managern som blev kränkt och upprörd över hur karaktärerna är klädda. ^^

Hehe
Den mänskliga kroppen är hemska grejer och borde täckas hela tiden

#FreeTheVirtualTiddies


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Det här kommer inte påverka dem vanliga hederliga moddarna utan mest hålla diverse skräpmoddar i schack så jag är inte orolig. Den jag väntar på mest just nu är en remake på alla soldater. Efter Attila är man bortskämd med en stor variation på soldaters och deras utseende med tanke på alla olika stammar och Romarriket och araberna etc. Ingen var den andra lik. Med Three Kingdoms är vi tillbaka i Shogun 2-anda med utseendemässigt likadana soldater, i alla fall tidigt i spelet även om ett par unika enheter finns, men av det jag har spelat har det varit kopior som har slagits mot varandra. Detta förtog mycket för mig och jag slutade spela och väntar nu på mods. Annars verkar det vara ett kul spel. Mycket att ta in även för oss som spelat TW tidigare.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Från Dynasty Warriors va?

Jag tror jag läste att det var den legendariska krigaren Lewd Boo som tjäna under General Dong.

Ingen aning om det är Dynasty Warriors dock ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Frilansare
1
Skriv svar