Max Payne, Alan Wake, Death Rally – nu röstar vi fram Remedys formkurva!

Robot
Max Payne, Alan Wake, Death Rally – nu röstar vi fram Remedys formkurva!

Låt oss ta studiotempen inför Control i sommar.

#alan-wake, #formkurvan, #max-payne, #remedy-entertainment


Medlem

Tippar på att Max Payne 2 kommer att plocka hem pokalen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

@Freakon: Det plockar hem pokalen för mig.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Alan Wake är ett av mina absoluta favoritspel, så för mig tar det hem "pokalen".

Medlem

De gör bra spel, inget snack.
Första Max Payne kommer för alltid vara på min topp tre känns det som.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Spännande! Efter fyra inlägg så har vi redan tre kandidater


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av smuts:

@Freakon: Det plockar hem pokalen för mig.

Du har god smak


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

PC versionen av Max Payne 1 & 2 är utan tvekan Remedys höjdpunk och 18 år senare hör de fortfarande till de absolut bästa tps som någonsin gjorts.

Medlem

Bäst atmosfär hade Alan wake men gameplay kunde varit roligare
Svårt att välja nummer 1 dock. Max Payne för nyskapandet eller 2an som förfinade...

Medlem

Max Payne 1 och 2 är en solklar femma.

Medlem

Älskade Max Payne 1, och är ett spel jag spelat om flertalet gånger. Vill minnas att jag också gillade 2:an riktigt mycket, men störde mig så in i helvete på att Sam Lake inte var modellen för karaktären längre. Gubben var dessutom lite kortare och mer "satt". Kunde aldrig riktigt släppa det.

Max Payne 1 > Max Payne 2, helt enkelt.

Medlem

Originalet Death Rally har aldrig fått det cred det förtjänar.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Death rally orginalet och Max payne 1 5or

Medlem

Death rally originalet är det bästa spelet

Medlem

För mig är det enkelt, Max Payne 2 är det bästa spelet som de gjort. På andra plats kommer nog första spelet följt av Alan Wake. Mitt intresse för Remedy har dock dalat en hel del sedan Alan Wake.

Quantum Break lyckades inte intressera mig på samma sätt och jag tror mycket av det beror på att jag en längre tid förknippat Remedy med Poets of the Fall och de var en stor del av varför jag gillade Alan Wake trots att det spelet var väldigt repetitivt (för att inte tala om American Nightmare där de nog var den främsta anledningen till att jag spelade klart det).

Death Rally minns jag som ett rätt så underhållande spel i samma stil som Micro Machines, vill minnas att det på sin tid var ett väldigt bra spel.

Deras nya spel ser visserligen rätt så intressant ut men samtidigt ser det ut att bli ett spel som fokuserar för mycket på telekinesi och baserat på det jag sett än så länge ser det för enkelt ut. Dark Forces spelen är inga enkla spel, trots att man har tillgång till "the force" i uppföljarna så kräver de en hel del taktiskt spelande (speciellt mot Siths).

Med detta sagt, Max Payne och Max Payne 2 hade mer än bara bra musik, intressant story (för att inte nämna TV-Showen som inte så lite påminner om Twilight Zone), det hade ett gameplay som än idag är väldigt underhållande, där Alan Wake efter ett tag blev mer av samma sak så finner jag Max Payne vara ett spel man kan spela mer än en gång. Funderar faktiskt på att spela första spelet igen, den här gången med en mod som jag läste om i en äldre tidning, en mod som gör att man kan använda Kung Fu i spelet.

Medlem

Death Rally är nog det enda jag spelat, övriga ligger i backloggen #skämmas. Det är hur som helst en klar femma. Har spelat demot till det flera timmar än många fullängdsspel.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Max Payne 1 för mig


signatur

I drank what?

Gen
Medlem

Max Payne 1 & 2 var två sådana spel som hade en helt otrolig atmosfär, fantastisk grafik och grym gameplay. Sen minns jag också att de var helt otroligt optimerade! Damn vad Remedy var duktiga på det den tiden.

Quantum Break tyckte jag var rätt coolt, snyggt men segt eftersom alla fiender tål otroligt mycket skott. Gällande optimeringen är det raka motsatsen här, fick aldrig spelet att flyta utan att dra ner många inställningar. Nu funderar jag på att testa med ett 2080Ti och se om jag äntligen kan köra igenom det från början till slut. Jag gillade nämligen storyn.

Alan Wake har jag knappt vågat lira även om jag minns att jag älskade trailern.

Death Rally känner jag inte till.

Medlem

Alan Wake är ett spel som jag kan rekommendera om man gillar Twin Peaks (orginal serien, inte sett fortsättningen än) eller Stephen King. Det råder ingen tvekan om att det finns många Twin Peaks fans hos Remedy. Kanske var det även på grund av att jag gillar serien som jag inte kunde sluta spela Alan Wake, det blev mer och mer för storyn och mindre och mindre för själva "speldelen".

Medlem

Håller med föregångare som sagt att Poets of the Fall har associerats med AW. För mig är AW ett av dom absoluta favoritspelen någonsin.

Musikvideo av PoE med AW inklippt.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

minns fan bara max payne å alan wake. max payne 2 har jag installerat tom nu.
may payne 1 lr 2 med moddar är fortf bland det roligaste jag haft, slowmo, matrix, massor med vapen, effekterna, allt bara.


signatur

//monster

Matrix modden till max payne var hur frän som helst

Max Payne 3 tycker jag fått onödigt dålig kritik. Bra gameplay ändå och rätt bra stämning


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Matrix modden till max payne var hur frän som helst

Max Payne 3 tycker jag fått onödigt dålig kritik. Bra gameplay ändå och rätt bra stämning

Matrix modden är ju suverän! Rekommenderar att alla testar första Payne med den modden.

1
Skriv svar