Här är systemkraven för Shenmue 3

Robot
Här är systemkraven för Shenmue 3

Bra att veta för dig som inte refundar.

#epic-games-store, #shenmue-3, #steam


Gnällkuk

känns som ett riktigt floppspel, ser ut som ett tidigt ps3-spel så har svårt att se att andra än fans av serien är taggade. Utöver det passade man på att köra Epic-exklusivitet och först vägra refunds, luktar mycket bajs här...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Känns som detta kommer bli en kalkon utan dess like. Efter Sinking City så är ju inte EPIC exklusivitet något riktmärke för kvalité heller. Känns som de kastar iväg sina pengar på ett skapligt oansvarigt sätt vid det här laget.

Gillar Shenmue 1 & 2, köpte till och med samlingen på ps4. Men har noll tilltro på detta projekt efter allt som hänt under resans gång.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

känns som ett riktigt floppspel, ser ut som ett tidigt ps3-spel så har svårt att se att andra än fans av serien är taggade. Utöver det passade man på att köra Epic-exklusivitet och först vägra refunds, luktar mycket bajs här...

Dom kunde ha fått det att se mycket bättre ut, men det handlar mycket om att det ska se ut och ha samma känsla som de tidigare dreamcast titlarna

Från en shenmue synvinkel så ser det verkligen authentic ut

Sen är Epic fiaskot en helt annan soppa


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Gnällkuk
Skrivet av Godofcheese:

Dom kunde ha fått det att se mycket bättre ut, men det handlar mycket om att det ska se ut och ha samma känsla som de tidigare dreamcast titlarna

Från en shenmue synvinkel så ser det verkligen authentic ut

Sen är Epic fiaskot en helt annan soppa

Ahh okey, well då har de ju lyckats väl isf Fortfarande blir det nog svårt att locka nya spelare, vet inte hur många gånger i livet jag försökt sälja in folk på att köpa och spela FF7 när det portades, det är svårt med daterad grafik


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ahh okey, well då har de ju lyckats väl isf Fortfarande blir det nog svårt att locka nya spelare, vet inte hur många gånger i livet jag försökt sälja in folk på att köpa och spela FF7 när det portades, det är svårt med daterad grafik

Shenmue är lite av en niche-titel tack vare att Dreamcast floppade. De som hade Dreamcast uppskattade nog Shenmue då det på den tiden var banbrytande på många sätt. Dock har spelen inte åldrats särskilt väl, vilket försvårar det att fånga in nya fans. Så jag tycker det var helt rätt av dem att behålla Shenmue-känslan i 3:an. Vill man ha något modernare så är nog Yakuza-serien ett bättre val.

Medlem

Jag säger det rakt ut, med tanke på vilka sjuka pengar de drog in på kickstarter så måste jag säga att det är en stor besvikelse att se hur detta spelet ser ut att ha släppts för ca 10 år sedan. Har inte mycket gott att säga om det efter att jag har sett alla trailers och gameplay-videor. Tycker synd om de som backade, speciellt efter hela Epic-fadäsen.

1
Skriv svar