27 månaders fängelse och böter för DDoS-attacker mot bl.a. Sony

MEG
Medlem

Tycker att det är helt rätt.
Det inte så att han av misstag genomförde detta, opsi vad gjorde jag nu? Det var ett planerat terroristangrepp.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

@Mirage: Threat != hot i den bemärkelsen du skriver. Det han gjorde var ett hot mot deras ekonomiska intressen inte hot att han skulle göra något mot dom, om dom t.ex inte gav han pengar.

Medlem
Skrivet av Golemtosh:

@Mirage: Threat != hot i den bemärkelsen du skriver. Det han gjorde var ett hot mot deras ekonomiska intressen inte hot att han skulle göra något mot dom, om dom t.ex inte gav han pengar.

Precis, terrorism härstammar från terror. Det handlar om rädsla. Det han gjorde var inte terrorism i någon bemärkelse. Han gjorde en Ddos attack mot ett par företag. Skadegörelse är det närmaste jag kan tänka mig, och han ska betala över $90k i "damages".

Att du försöker få detta till någon form av terrorism påminner om vänsterpolitiker i Sverige som försökte hävda rasism när någon politisk motståndare yttrade sig negativt om V. Det är helt orelaterat.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Freakon:

Så är det. Attacken sker gentemot en infrastruktur som påverkar många miljoner människor. Det påverkar stabiliteten i människors vardag, likt andra terrordåd. Även om detta givetvis är lindrigare än att spränga på allmän plats.

Lugn ett par hekton nu. Det är inte som om han attackerade trafiksystemet, flyget, sjukhus eller dylikt med syfte att injaga fruktan. Han sänkte ett par spelföretags tjänster. Det är inte terrorism. Titta på det Al-Qaida och IS sysslar med. DET är terrorism. Det Breivik gjorde. Det IRA höll på med. DET är terrorism.

Detta var otroligt korkat gjort, men jag tvivlar på att syftet var att injaga fruktan i en folkgrupp. Nej, gamers är inte en folkgrupp. Nej, företagsfolk är inte en folkgrupp. Att x antal människor inte kan spela spel är inte resultatet av en terrorattack.


signatur

I drank what?

12
Skriv svar