FZ Community Summer Challenge 2019: "Gaming - Istället för skogsbränder"

Testpilot

Avklarat:

Sniper Elite 3. Rätt generisk action stealth men ändå ett helt ok spel, ganska kort. Sju timmar tog det för mig. Glömde ta screenshot på eftertexterna men här är achievement med sista uppdraget.

Medlem

Avklarat:
Super Mario Maker 2 (Bild)
Slay the Spire (Bild) - Visserligen bara en runda, så det kanske inte räknas?

Medlem

Påbörjade spel:
Glass Masquerade
Ancestors Legacy

Medlem

Påbörjat:
A plague tale
Blood and wine (The Witcher III)
Kingdome Come
Vampyr

Medlem

Påbörjat:
Civilization V (som Ramk'amheng, Sukothai)
Call of Duty WW2

Räknas en runda i Binding of Isaac som ett avklarat spel? Eller var landar rogue-lites?


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Medlem

Planerade:
Divinity: Original Sin
Dishonored 2
Prey
Watch_Dogs 2

Påbörjade:
Dishonored 2

Avslutade:

Ambassadör
Xbox

Avklarat:

Gears of War 2 (Xbox One) Bevis.

Påbörjat:

What Remains of Edith Finch (Xbox One)


signatur

Jump in.

Medlem

Ett problem med att köra äldre spel (förutom att få dem att funka med Windows 7) är att det ofta inte går att ta screenshots eller använda program som OBS (för att på den vägen gå runt problemet).

Har klarat av MKD på samtliga svårighetsgrader men kan inte ta någon bild från det. Jag har dock kvar mina saves precis innan jag klarar av det så jag ska se om jag kan komma på en annan lösning.

Hur är det med spel som Disorient On The Murder Express? Vet inte om det ens kan räknas som ett spel, tog mig kanske 10 min att klara av och enda anledningen till att jag spelade det berodde på ett annat spel som jag var intresserad av att spela (2000:1: A Space Felony).

Till sist vad krävs för att Killing Floor ska räknas, körde klart en omgång som verkar ha varit på enklaste och minst antal waves, Killing Floor mode solo. Då jag gillar det (finns få spel som jag gillar med waves, Gears of War 2 är en av dem och nu har Killing Floor snabbt blivit lite av en favorit) tänker jag spela om det på normal, är antalet waves någon faktor eller räcker det med att man klarar av dem oavsett antal?

Avklarade Spel:
Disorient On The Murder Express (PC), om det räknas annars tar jag bort det, har ingen bild från det, osäker på om det beror på att jag inte hann trycka på print screen eller om även det här spelet inte gick att ta en bild från.
2000:1: A Space Felony (PC)
MDK (Easy, PC)
MDK (Normal, PC)
MDK (Hard, PC)

Påbörjade Spel:
Killing Floor (PC)
Fallout (PC)
Dark Souls (PC)
Wolfenstein 3D (PC)
Hacknet (PC)
Torchlight (Normal, PC)
Dark Souks III

Planerade Spel:
Syndicate (PC)
Left 4 Dead 2 (PC)
Max Payne (PC), är rätt säker på att jag redan kört detta spel under FZ Challenge men jag vart sugen på att testa en mod som gör att man får tillgång till Kung Fu=).
Uplink (PC)
Police Quest II (PC)

Medlem

Är det okej med WADs till Doom 2? Jag antar att det räknas som något slags DLC.

I så fall har jag påbörjat Claustrophobia 1024 2: The Mystery of Too Many Maps.


signatur

Övning ger träning.

Backloggens befriare
Skrivet av keffkebab:

Efter att gårdagen gick åt till att försöka fixa internet, så kan jag nu äntligen starta!

Påbörjat:
Detroit: Become Human (Tack PSN och sorry @Mortaigne …)

Avklarat: Detroit: Become Human
https://www.truetrophies.com/game/Detroit-Become-Human/trophi...


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Avklarat Spel: Full Throttle Remastered Bevis

Medlem

Påbörjat
Desperados: Wanted Dead or Alive

Medlem

Påbörjade spel:
Ancestors Legacy
Glass Masquerade 2: Illusions

Avklarade spel:
Glass Masquerade (End-screen innan eftertexter)

Medlem
Medlem

Avklarat:
The Walking Dead: The Final Season (PS4) Bevis: utan spoilers, med spoilers

Påbörjat:
Valkyria Chronicles 4 (PS4)

Medlem
Skrivet av omgponies:

Avklarade spel:
Kingdom Come: Deliverance (PC) Bild
Kingdom Come: Deliverance (PC) DLC Band of Bastards Bild

Påbörjade spel:
Judgement (PS4)

Avklarade spel:
Kingdom Come: Deliverance (PC) Bild
Kingdom Come: Deliverance (PC) DLC Band of Bastards Bild
Kingdom Come: Deliverance (PC) DLC A Woman's Lot Bild
Kingdom Come: Deliverance (PC) DLC From the ashes Bild
Kingdom Come: Deliverance (PC) DLC The Amorous Adventures of Bold Sir Hans Capon Bild
Katana Zero Bild

Påbörjade spel:
Judgement (PS4)

Medlem

Jag glömde fota eftertexterna i Prey, men här har ni sista cheevon. (Inga spoilers, lovar.)

Ambassadör
Xbox

Avslutat spel:

What Remains of Edith Finch (Xbox One) Bevis.

Påbörjat:

Assassin's Creed IV: Black Flag (Xbox One)


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Påbörjat:
Civilization V (som Ramk'amheng, Sukothai)
Call of Duty WW2

Räknas en runda i Binding of Isaac som ett avklarat spel? Eller var landar rogue-lites?

Påbörjat: Diablo 3 - vet inte om max level eller story räknas högst här, jag kör story.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Hallo! En del frågor, kommer svara folk och uppdatera listan under morgondagen Har varit på resande fot, men snart lugnar det sig. Så ingen tror att jag givit upp Keep at it peeps!


signatur

Videomupp

Backloggens befriare
Skrivet av keffkebab:

Påbörjat: Back to the Future - The Game


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Har funnit en lösning på hur jag ska ta bilder från MDK tack vare ett ypperligt program vid namn MSI Afterburner=). Vet dock inte hur jag ska kunna bevisa att bilderna är från tre olika svårighetsgrader, hade gått om jag hade kunnat få rörliga bilder som visar skadan.

Vart sugen på att spela Max Payne med modifikationen Kung-Fu eller Matrix men jag får inte spelat att starta då det är ett rätt så gammalt spel. GoG tenderar att vara betydligt bättre på detta än Steam men har även haft vissa problem med GoG spel.

Medlem
Skrivet av Revakkyh:

Avklarat
Stalker: Clear sky
https://imgur.com/QaFaEo1

Påbörjade:

Serious Sam: The Second Encounter
Gears of War 4 (PC)
Diablo II LoD

Medlem

Påbörjade spel:
- Alwas Awakening
- Mini Doom
- Final Fantasy VII

Avslutade spel:
- Total War Medieval 2
- Total War Attila
- Total War Rome 2
- Total War Napoleon

Fråga: Hur sjutton klarar man ut World of Tanks?!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Long time lurker here, som också tänkte klara ut lite spel i sommar.

Jag påbörjade Sonic & All-stars Racing Transformed för typ 2 veckor sedan.
Nu har jag även "klarat ut" det.

https://i.imgur.com/lupNJhq.png (Achivementen man får när man klarat ut den sista "världen")
https://i.imgur.com/DIVNrz5.jpg (credits)

Testpilot

Avklarat: Styx Shards of Darkness

Kul stealth spel, men med lite knepiga kontroller ibland. Min vana trogen så glömmer jag att screenshota credits men här kommer den sista achivement:

Medlem

Påbörjade spel:
Mad Max (PC)
Thief, 2014 (PC)

Avslutade spel:
The Journey Down pt.2-3 (PC) Bevis pt.2 Bevis Pt.3 *Spoilervarning*


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av Roten:

Fråga: Hur sjutton klarar man ut World of Tanks?!

Ingen aning men det skulle jag också vilja veta! 😄

Jag spelade rätt mycket WoT för några år sedan. Vet inte hur många timmar jag spelade totalt, men det blev en hel del. Till slut tog jag en paus bara för att hinna spela andra spel och den pausen gäller fortfarande (men jag har ett garage fullt med tanks på Europa-servern ifall jag skulle vilja ta upp WoT igen, haha 😀).

Medlem
Skrivet av Nemo:

Ingen aning men det skulle jag också vilja veta! 😄

Jag spelade rätt mycket WoT för några år sedan. Vet inte hur många timmar jag spelade totalt, men det blev en hel del. Till slut tog jag en paus bara för att hinna spela andra spel och den pausen gäller fortfarande (men jag har ett garage fullt med tanks på Europa-servern ifall jag skulle vilja ta upp WoT igen, haha 😀).

Spela från Tier 1 till Tier 10 på ett nytt träd?

Skriv svar