Pc-Red Dead Redemption 2 nämns i källkoden till Rockstar-sajt

Robot
Pc-Red Dead Redemption 2 nämns i källkoden till Rockstar-sajt
Medlem

PC-spelare: Vi önskar att Red Dead Redemption 2 släpps till PC!

Voodookvinnan nickar förnöjt. Ett finger på den avhuggna, förbannade aphanden på bordet kröker sig.

FZ.se: RDR 2 får PC-release lagom till jul - på Epic Games Store


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

PC-spelare: Vi önskar att Red Dead Redemption 2 släpps till PC!

Voodookvinnan nickar förnöjt. Ett finger på den avhuggna, förbannade aphanden på bordet kröker sig.

FZ.se: RDR 2 får PC-release lagom till jul - på Epic Games Store

Risken finns såklart att det släpps på Epic Games Store, fast det sköna med Rockstar ändå är att dom släpper spelen på sin egna sida också. Riktigt trevligt.

Medlem

Givet sen start.

Releasehästryttare

Nu sa vi ju sist att vi inte ville ha mer rdr2 pc nyheter tills det är officiellt utannonserat.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

PC-spelare: Vi önskar att Red Dead Redemption 2 släpps till PC!

Voodookvinnan nickar förnöjt. Ett finger på den avhuggna, förbannade aphanden på bordet kröker sig.

FZ.se: RDR 2 får PC-release lagom till jul - på Epic Games Store

Det har så vitt jag vet bara varit Unreal Engine 4-spel som blivit exklusiva, och detta beror på att utvecklarna får gratis licens för motorn om de går med på exklusivitet. RDR2 drivs av en egenutvecklad motor och därför är chanserna minimala att det skulle bli exklusivt. Lägg därtill på att efter $50 miljoner dollar i försäljning så skiljer det bara 8% mellan Epics och Steams andelar, och det är en summa som Rockstar lugnt kommer upp i bara på releasedagen. Och skulle grisarna flyga och RDR2 blir Epic-exklusivt så kommer spelet fortfarande säljas i deras egna shop. Dock är det inte omöjligt att spelet kommer finnas på Epic Store.

Medlem

ja varför kom aldrig ettan till pc, nån som vet ?

Testpilot
Skrivet av SWEBarb:

ja varför kom aldrig ettan till pc, nån som vet ?

Tekniskt haveri är väl den officiella förklaringen. Var väldigt svårutvecklat och jag tycker väl att man kan se det, i alla fall på PS3 versionen.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

ja varför kom aldrig ettan till pc, nån som vet ?

Har för mig att dom gjorde något uttalande om att det är knepigt att koda om ett sådant spel (gamla konsol generationen) till PC, eller så var det någon Youtubare som hade en teori om det. Kolla bara på GTA4 versionen till PC som blev katastrof.

Om det kommer till PC så kommer det. Lite märkligt om det inte kommer, kan man tycka.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det har så vitt jag vet bara varit Unreal Engine 4-spel som blivit exklusiva, och detta beror på att utvecklarna får gratis licens för motorn om de går med på exklusivitet. RDR2 drivs av en egenutvecklad motor och därför är chanserna minimala att det skulle bli exklusivt. Lägg därtill på att efter $50 miljoner dollar i försäljning så skiljer det bara 8% mellan Epics och Steams andelar, och det är en summa som Rockstar lugnt kommer upp i bara på releasedagen. Och skulle grisarna flyga och RDR2 blir Epic-exklusivt så kommer spelet fortfarande säljas i deras egna shop. Dock är det inte omöjligt att spelet kommer finnas på Epic Store.

Det skulle faktiskt även kunna vara så att Rockstar, är dom som kan få eget avtal med Valve, eller till och med få Valve att sänka sina avgifter för alla? Eller är det att höja Rockstar till gudar?

Medlem
Skrivet av Djavulen:

Risken finns såklart att det släpps på Epic Games Store, fast det sköna med Rockstar ändå är att dom släpper spelen på sin egna sida också. Riktigt trevligt.

Vad är skillnaden på att ha spelet via Epic eller att ladda ner via Rockstars hemsida?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det har så vitt jag vet bara varit Unreal Engine 4-spel som blivit exklusiva, och detta beror på att utvecklarna får gratis licens för motorn om de går med på exklusivitet. RDR2 drivs av en egenutvecklad motor och därför är chanserna minimala att det skulle bli exklusivt. Lägg därtill på att efter $50 miljoner dollar i försäljning så skiljer det bara 8% mellan Epics och Steams andelar, och det är en summa som Rockstar lugnt kommer upp i bara på releasedagen. Och skulle grisarna flyga och RDR2 blir Epic-exklusivt så kommer spelet fortfarande säljas i deras egna shop. Dock är det inte omöjligt att spelet kommer finnas på Epic Store.

Är Quantic Dreams spel byggda på UE4? Originalen var iaf inte det tror jag. Det jag tror du tänker på är att UE-spel som säljs på Epic Store slipper dubbla avgifter (en för motorn och en för butiken).

Medlem
Skrivet av Freakon:

Vad är skillnaden på att ha spelet via Epic eller att ladda ner via Rockstars hemsida?

Man slipper ha en launcher. Se det som en standalone / "DRM fritt" (självklart är det fortfarande DRM, men ingen launchers egna DRM skydd + spelets egna) Bara starta spelet direkt genom ikonen utan att öppna något annat.

Medlem
Skrivet av Djavulen:

Man slipper ha en launcher. Se det som en standalone / "DRM fritt" (självklart är det fortfarande DRM, men ingen launchers egna DRM skydd + spelets egna) Bara starta spelet direkt genom ikonen utan att öppna något annat.

Tack för svar.

Har jag missförstått något då jag inte upplever detta problemet? Oavsett plattform så startar jag mina spel via genvägar i en mapp. Funkar klockrent.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Djavulen:

Man slipper ha en launcher. Se det som en standalone / "DRM fritt" (självklart är det fortfarande DRM, men ingen launchers egna DRM skydd + spelets egna) Bara starta spelet direkt genom ikonen utan att öppna något annat.

Nej det är förmodligen rockstar social club precis som tidigare


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Freakon:

Tack för svar.

Har jag missförstått något då jag inte upplever detta problemet? Oavsett plattform så startar jag mina spel via genvägar i en mapp. Funkar klockrent.

Nej, att starta via en genväg är en bortglömd metod verkar det som hos vissa

Dock fortfarande en launcher som drar igång.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Om bara en bråkdel av vad som rapporterats om arbetsmiljön på Rockstar stämmer så kan de köra upp sitt spel där solen inte skiner. Vilka jäkla vidriga människor, för att inte tala om Take-Twos äckliga uttalande om hur GTA Online var "under monetized". Fy fan, nej tack, tänker inte ge dem en enda spänn mer.

Skrivet av Bojkott:

Det har så vitt jag vet bara varit Unreal Engine 4-spel som blivit exklusiva, och detta beror på att utvecklarna får gratis licens för motorn om de går med på exklusivitet.

Metro Exodus kör väl inte Unreal?

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Metro Exodus kör väl inte Unreal?

Stämmer. Hade för mig att det drevs av UE4, men tydligen har de egen motor. Dock förändrar det inte det faktum att spelet kommer sälja mycket bättre på Steam och nå upp till tillräckligt bra försäljning att det inte skiljer mycket i royalties. En annan sak som talar för att det inte blir Epic-exklusivt är att Take-Twos VD har sagt att han välkomnar Epic Store och kan tänka sig stöda plattformen, men att de inte tänker binda sig till exklusivitet. Jag tror mest på att de väljer att släppa spelet till både Steam och , och att retail blir, precis som med GTA5, bundet till deras egna tjänst.

Medlem

Snål och inskränkt som jag är MÅSTE jag ha detta till pc. jag tänker på detta varje dag av mitt liv


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av Freakon:

Tack för svar.

Har jag missförstått något då jag inte upplever detta problemet? Oavsett plattform så startar jag mina spel via genvägar i en mapp. Funkar klockrent.

Inga problem alls, mina spel startar även utmärkt med genvägar i en mapp, eller i en launcher. Det är nog mer principen att minska launchers vid start av ett spel, t.ex. startar du GTA V från en nedladdad kopia från Rockstars egna sida, så dras bara Social Club igång (Rockstars egna program), medans startar du GTA V från Steam, så har du även igång Steam + Social Club. Som sagt, inget märkvärdigt egentligen och skadar inte. Men i slutändan princip sak.

1
Skriv svar