Älskat Harvest Moon får Switch-remake (tvingas såklart kapa Harvest Moon ur titeln)

Robot
Älskat Harvest Moon får Switch-remake (tvingas såklart kapa Harvest Moon ur titeln)

Friends of Mineral Town kommer tillbaka.

#harvest-moon, #story-of-seasons


Medlem

Eller så köper man Stardew Valley.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv

Då ser personligen Stardew Valley mer visuellt tilltalande ut

Medlem

Stardew Valley

Medlem

Sa ni Stardew Valley ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Blir det lika bra som mighty no9 kanske?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Kontot avslutas

Jag märkte för något år sedan att det känns lite rörigt på Wikipedia när man läser om Harvest Moon.
När jag kollade på Harvest Moon serien så verkade den inte alls gammal men när jag sökte på Story of Season serien så kom det första Harvest Moon med och framåt. De enda spelen som inte är med är de spelen som kallas för Harvest Moon idag.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Missat detta Harvest Moon helt (Friends of Mineral Town), originalet är ju oerhört likt Stardew Valley, åtminstone vid första anblick. Trodde faktiskt Stardew Valley var betydligt mer nyskapande än så. Det gör det inte till ett mindre grymt spel för den sakens skull dock.

Till remakens försvar ser det betydligt bättre ut i trailern än det intryck man får av skärmdumpen ovan. Föredrar dock fortfarande Stardew Valleys mysiga 2D-grafik eller till och med grafiken i originalet.

Medlem
Skrivet av WonderBoy:

Missat detta Harvest Moon helt (Friends of Mineral Town), originalet är ju oerhört likt Stardew Valley, åtminstone vid första anblick. Trodde faktiskt Stardew Valley var betydligt mer nyskapande än så. Det gör det inte till ett mindre grymt spel för den sakens skull dock.

Till remakens försvar ser det betydligt bättre ut i trailern än det intryck man får av skärmdumpen ovan. Föredrar dock fortfarande Stardew Valleys mysiga 2D-grafik eller till och med grafiken i originalet.

Nja det finns inget direkt nyskapande med Stardew Valley. Det är mer eller mindre en kopia av de första Harvest Moon-spelen. T.ex. att jämföra med det första spelet till SNES från 98. (Som jag grindade sönder och samman när det väl begav sig)

eld
Medlem
Skrivet av russinkungen:

Nja det finns inget direkt nyskapande med Stardew Valley. Det är mer eller mindre en kopia av de första Harvest Moon-spelen. T.ex. att jämföra med det första spelet till SNES från 98. (Som jag grindade sönder och samman när det väl begav sig)

Friends of mineral town är definitivt ett mer utvecklat spel än första harvest moon, stardew valley tar allt det där och gjorde det ännu bättre och ännu mer.

1
Skriv svar