Xbox Game Pass - Juli

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Juli

Nya spel som kommer till Xbox Game Pass har precis avtäckts och det är en trevlig lineup för både konsol och PC. Som vanligt kan det dyka upp ännu fler under andra halvan av månaden så håll utkik.
Under juli kommer också alla med Xbox Game Pass få tillgång till Gears 5 Versus tech test, om man är sugen på att testa det spelläget lite innan release!

Nya titlar:

Middle Earth: Shadow of War (konsol+PC, 4 juli)

My Time at Portia (konsol+PC, 4 juli)

Undertale (PC, 4 juli)

Blazing Chrome (konsol+PC, 11 juli)

Dead Rising 4 (konsol+PC, 11 juli)

LEGO City Undercover (konsol, 11 juli)

Timespinner (PC, 11 juli)

Unavowed (PC, 11 juli)

Tyvärr så lämnar några spel tjänsten också under juli månad, alla på konsol: Aftercharge (9 juli), Warhammer Vermintide 2 (10 juli), LEGO Movie: The Videogame (16 juli), Dandara (31 juli), Dead Rising 2 (31 juli), Hitman Season 1 (31 juli), Metal Slug XX (31 juli), Defense Grid: The Awakening 31 juli), Hexic 2 (31 juli), Iron Brigade (31 juli).Så är det några av dessa ni är intresserade av så passa på att spela dem nu!

Xbox Game Pass

#xbox #xbox-game-pass #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Kul att många av spelen kom till PC.

Medlem

Kört riktigt mycket Vermintide 2 nu ett tag så känner mig ganska klar med det. Bra att dom byter ut lite spel. Synd att dom inte annonserar vilka som försvinner lite tidigare bara.

Medlem

Iron Brigade är ju ett Double Fine spel. Det borde inte lämna Game Pass tycker man. Men jag vet ju inte vilka som är publisher på det.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Lauchen:

Kört riktigt mycket Vermintide 2 nu ett tag så känner mig ganska klar med det. Bra att dom byter ut lite spel. Synd att dom inte annonserar vilka som försvinner lite tidigare bara.

Ja det är ju lite Neftlix-modellen över det med tredjepartsspelen, 2-4 veckor är lite snålt med tid tycker jag också. Det varierar ju också lite hur länge spel stannar på tjänsten, 1 år brukar vara vanligast men allt från 6 månader till flera år är nästan lika vanligt. Dessutom är det en hel del spel som återvänder efter att ha varit borta ett tag, det lär vara en snårig licens-djungel som förhandlas och omförhandlas hela tiden. Det är dock alltid gott om tid att bita tag i de nya spelen.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Freeman79a:

Iron Brigade är ju ett Double Fine spel. Det borde inte lämna Game Pass tycker man. Men jag vet ju inte vilka som är publisher på det.

Det är Double Fine själva så det är faktiskt märkligt. Kan tänka mig att det är avtal som måste göras om/överföras iom uppköpet. Skulle nog sätta en slant på att det kommer tillbaka till XGP inom kort!


signatur

Jump in.

Medlem

Kommer spelen som det står PC och konsol på även till PC om man har "vanliga" XGP, alltså inte XGP for PC?

Play Anywhere som de kallar det ibland. Förvirrande.

EDIT: Jag svarar på mig själv, Middle Earth: Shadow of War dök upp nu i Store för mig på PC (vanliga XGP).

Medlem

@Hulle: Men om du har Xbox med gamepass och Live Gold så borde du ju redan ha hoppat på Gamepass ultimate bara för att det kommer slå ihop dina gold-månader med gamepass månader till sammanlagda perioden.

Nu skulle 10:- erbjudandet gå ut idag (men jag ser ingen tid nu när jag kollar, kanske förlängt)
men du har ändå förbrukat två dagar av din betalda tid för varje dag du väntar, det var därför jag hoppade på redan tidigare...

Det bästa är förstås att köpa live-gold koder innan så att man uppgraderar det till gamepass och kanske når den maximala tiden på totalt 36 månader / 3 år.

Medlem
Skrivet av pacc:

@Hulle: Men om du har Xbox med gamepass och Live Gold så borde du ju redan ha hoppat på Gamepass ultimate bara för att det kommer slå ihop dina gold-månader med gamepass månader till sammanlagda perioden.

Nu skulle 10:- erbjudandet gå ut idag (men jag ser ingen tid nu när jag kollar, kanske förlängt)
men du har ändå förbrukat två dagar av din betalda tid för varje dag du väntar, det var därför jag hoppade på redan tidigare...

Det bästa är förstås att köpa live-gold koder innan så att man uppgraderar det till gamepass och kanske når den maximala tiden på totalt 36 månader / 3 år.

Tack, men jag har ingen Xbox. Jag köpte 3 mån XGP för 10 kr när det erbjudandet dök upp tidigare. Tyckte 3 kr/mån var ett bra pris för att spela Play Anywhere-spelen som fanns tillgängliga.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Hulle:

Kommer spelen som det står PC och konsol på även till PC om man har "vanliga" XGP, alltså inte XGP for PC?

Play Anywhere som de kallar det ibland. Förvirrande.

EDIT: Jag svarar på mig själv, Middle Earth: Shadow of War dök upp nu i Store för mig på PC (vanliga XGP).

När jag skriver konsol och/eller PC så betyder det Xbox Game Pass till respektive plattform. Play Anywhere-spel fungerar som du själv påpekar precis som förut, hamnar ett PA-spel på Xbox Game Pass till konsol så fungerar det på PC också som bieffekt!

Har man Xbox Game Pass Ultimate så ingår allt.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar