Warsaw är taktiskt rollspelande i Darkest Dungeon-stil - med andra världskrigstema

Robot
Warsaw är taktiskt rollspelande i Darkest Dungeon-stil - med andra världskrigstema

Härlig, handritad grafik. Kolla in releasetrailern.

#rollspel, #trailer, #warszaw, #äventyr


Medlem

Såg intressant ut Blir att titta till de i september.

Medlem

Alltså.. kan dem aldrig sluta med alla WW1/2 spel? Så sjukt ointressant med detta i varje spel.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Alltså.. kan dem aldrig sluta med alla WW1/2 spel? Så sjukt ointressant med detta i varje spel.

nej det är det inte


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hade ju varit trevligt att se en utvecklare göra en Darkest Dungeon-klon som INTE snor den grafiska stilen med för en gångs skull. Lite lazy kan jag tycka.

Medlem

Ser ju ändå rätt bra ut utav vad man fick se i trailern.
Älskar WW2 samt tactical RPG's.

Medlem

Ser bra ut. Hoppas på en mer balanserad svårighetsgrad än Darkest Dungeon. Det blev tråkigt och orättvist svårt efter ett tag.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Intressant! Ser ut som en korsning mellan This War of Mine och Darkest Dungeon.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Ser bra ut. Hoppas på en mer balanserad svårighetsgrad än Darkest Dungeon. Det blev tråkigt och orättvist svårt efter ett tag.

Håller med. RNG:n är så djävulusisk i Darkest Dungeon. Sedan är jag en sån som inte pallar att delvis permanent förlora mina favoritkaraktärer och inga sätt att få tillbaka dem (Något som fixades efter många patchar i Darkest Dungeon), men också störande att ha typ ett dream team, å sedan få slösa bort tid med crapTeam1 och crapTeam2 medan dreamteam vilar upp sig för att då igen ut och mysa.
Det är väl främst de två sakerna jag stör mig på i Darkest Dungeon.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Håller med. RNG:n är så djävulusisk i Darkest Dungeon. Sedan är jag en sån som inte pallar att delvis permanent förlora mina favoritkaraktärer och inga sätt att få tillbaka dem (Något som fixades efter många patchar i Darkest Dungeon), men också störande att ha typ ett dream team, å sedan få slösa bort tid med crapTeam1 och crapTeam2 medan dreamteam vilar upp sig för att då igen ut och mysa.
Det är väl främst de två sakerna jag stör mig på i Darkest Dungeon.

Håller med på alla dina punkter, även om jag kan köpa att favoriter dör permanent. Det ger en behaglig nerv på något sätt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Releasehästryttare
Skrivet av Dudinkalv:

Hade ju varit trevligt att se en utvecklare göra en Darkest Dungeon-klon som INTE snor den grafiska stilen med för en gångs skull. Lite lazy kan jag tycka.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Håller med på alla dina punkter, även om jag kan köpa att favoriter dör permanent. Det ger en behaglig nerv på något sätt.

Det hade (och gör i liknande spel) slutat med alt+f4 jäkligt snabbt å göra om så gubben inte dör. Jag är med att om de dör så är det kostligt som faaaan, men vill inte spendera 20-30h+ på en karaktär å sedan supermega otur i RNG tre rundor i rad så ens favvogubbe dör. Så sadistisk är jag ej

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Det hade (och gör i liknande spel) slutat med alt+f4 jäkligt snabbt å göra om så gubben inte dör. Jag är med att om de dör så är det kostligt som faaaan, men vill inte spendera 20-30h+ på en karaktär å sedan supermega otur i RNG tre rundor i rad så ens favvogubbe dör. Så sadistisk är jag ej

Hehe jag förstår precis. Kan känna exakt likadant, men när jag "köper" det så bidrar det starkt till atmosfär och stämning. Det är dock verkligen inte för alla och rent generellt så är jag skeptisk till det.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Det ser ju ut som en jävla klon. Intressant ämne men varför snor de den grafiska stilen rakt av?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

I rest my case...

1
Skriv svar