Evighetsprojektet Skywind visar ny, smäcker trailer

Robot
Evighetsprojektet Skywind visar ny, smäcker trailer

Fan-remastern som går och går men aldrig kommer fram till Whiterun.

#nyhetstips, #skyblivion, #skywind, #trailer


Skribent

Som redan skrivet verka projekt som detta rinna ut i sanden tillslut, mest för att det är privatpersoner som sysslar med det på sin fritid och då kommer det dra ut på tiden. Göra om hela Morrowind i Skyrim-motorn är inget litet projekt, något som skulle ta år för Bethesda själva att färdigställa. Om detta nu blir färdigt så lär vi redan sitta och spela nästa ES-spel inne på nästa generationens konsoler och det lär göra att detta känns daterat.

Med det sagt applåderar jag dem för att ha visioner och att trailerna ser riktigt bra ut. Musiken gav mig gåshud på armarna.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Som redan skrivet verka projekt som detta rinna ut i sanden tillslut, mest för att det är privatpersoner som sysslar med det på sin fritid och då kommer det dra ut på tiden. Göra om hela Morrowind i Skyrim-motorn är inget litet projekt, något som skulle ta år för Bethesda själva att färdigställa. Om detta nu blir färdigt så lär vi redan sitta och spela nästa ES-spel inne på nästa generationens konsoler och det lär göra att detta känns daterat.

Med det sagt applåderar jag dem för att ha visioner och att trailerna ser riktigt bra ut. Musiken gav mig gåshud på armarna.

Precis. När ESVI kommer ut lär de byta motor igen, som de gjorde Skyrim släpptes. Sen tar det månag år att komma ikapp där de var med gamla motorn. Chansen att detta någonsin blir klart är ganska liten.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Precis. När ESVI kommer ut lär de byta motor igen, som de gjorde Skyrim släpptes. Sen tar det månag år att komma ikapp där de var med gamla motorn. Chansen att detta någonsin blir klart är ganska liten.

Samma grupp, TESRenewal, de är dem som gör detta och Skyblivion, de höll också på med ett projekt kallat "Morroblivion", Morrowind i Oblivion. Det är fullt spelbart och mer eller mindre helt klart. Så det finns definitivt en god chans att det blir klart, men kommer säkert ta ett tag till.

Med tanke på att nästa Elder Scrolls inte ens är på horisonten än så har de gott om tid.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Samma grupp, TESRenewal, de är dem som gör detta och Skyblivion, de höll också på med ett projekt kallat "Morroblivion", Morrowind i Oblivion. Det är fullt spelbart och mer eller mindre helt klart. Så det finns definitivt en god chans att det blir klart, men kommer säkert ta ett tag till.

Med tanke på att nästa Elder Scrolls inte ens är på horisonten än så har de gott om tid.

Teasertrailern till The Elder Scrolls VI var ju bokstavligen talat en logga på horisonten

Medlem
Skrivet av rosski:

Teasertrailern till The Elder Scrolls VI var ju bokstavligen talat en logga på horisonten

Den teasern var det absolut minsta möjliga de kunnat göra. Utan varken riktig titel eller releasedatum/år.

Skulle inte säga att det är på horisonten alls, likt (tom. ännu mindre än) Cyberpunk 2077 när det först avslöjades 2012, det var inte på horisonten förrän förra året när deras twitter konto vaknade och de visade det första på E3. Liknar Elder Scrolls situationen med Columbus bara precis nu börjar planera sin resa västerut, Amerika var knappast på horisonten då.

Om de håller samma släpp-takt som mellan Skyrim (2011), Fallout 4 (2015) och Fallout 76 (2018), dryga 3-4 år mellan varje, de har Starfield mellan nu och nästa Elder Scrolls, om takten håller är det minst 3 år kvar till Starfield, sen minst 3-4 år till efter det tills Elder Scrolls ser ljuset.

Medlem

Som sagts tidigare finns det en överhängande risk att det inte blir färdiggjort, men det gav mig ändå hopp att de släppte ny trailer, så jag förhåller mig försiktigt optimistisk😊


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Jag inser att de säkert gör det här som en kul grej, men för mig som vill testa detta någon gång så hade jag önskat att de fokuserade på att göra klart en grej i taget. Å andra sidan kanske det inte är samma människor som gör båda?

Och skulle de inte kunna skapa detta i UE eller Unity för att framtidssäkra istället? Eller används för många assets från Skyrim för att göra det möjligt?

Medlem

De blir inte klara innan nästa Eldar Scrolls, och då är det tid att byta motor.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Kan inte Bethesda bara köpa upp studion och tjäna en kosing på pengarna under en remake?

Medlem
Skywind developer

@Arcadia: Det är inte samma människor som gör projekten. Skyblivion är ett lag, Skywind ett annat. Morrowblivion är ett klart spel och var gjort på stenåldern nån gång. Vi har portat över Skywind till den nya Skyrim motorn och den kommer nog stanna där. Det finns en chans att vi kan porta över spelet till en ny motor, men vi måste se hur resonabelt det faktiskt är först, vi lär få göra om en del. Målet är faktiskt att släppa spelet en dag men det är en gratis hobby och det tar tid. För att veta mer kontakta mig, eller vem som helst, på Skywinds discord.

1
Skriv svar