Svenska Umeå-hardcorebandet Refused gör musik till Cyberpunk 2077

Robot
Svenska Umeå-hardcorebandet Refused gör musik till Cyberpunk 2077

Dennis Lyxzén med anhang är Johnny Silverhands ikoniska grupp Samurai.

#cyberpunk-2077, #musik, #refused, #samurai


Medlem

Ah, vilka nostalgi!

Medlem

Helt ok.
lite ironiskt dock att satsa på musik stil som är emot droger i ett spel som antagligen kommer att ha droger i ett eller annan form (annars är det väl ingen cyberpunk?).

Medlem

Oväntat... Själv växte jag upp med Refused, breach, abhinanda osv dock så är Reufused ett av de banden jag gillade minst. Hade slutat lyssna på dem efter Songs to Fan the Flames of Discontent som var för mig avslutet på det riktiga gamla och bra refused. Men inget går upp mot Pump the brakes EPn och This Just Might Be the Truth. Shape of punk to come blääää...

Medlem

NÄ FAN VA FETT!

Medlem

Hade hellre velat att Dragon Sound stod för musiken!

Medlem

Vore de inte mer passande med någon funky elektronisk musik till ett sånt spel? men vad vet jag?


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av USF-BH:

Vore de inte mer passande med någon funky elektronisk musik till ett sånt spel? men vad vet jag?

Njoo visst passar den musiken in också men med tanke på att en viss Keanu spelar rockstjärna och det finns en hel del sådana referenser är detta inte opassande. Kolla även in en del av deras tidigare musik, t.ex. New Noise.

Frilansare
Skrivet av USF-BH:

Vore de inte mer passande med någon funky elektronisk musik till ett sånt spel? men vad vet jag?

Refused gör ju bara musiken till ett band i spelvärlden, inte hela soundtracket som sådant!

Medlem
Skrivet av USF-BH:

Vore de inte mer passande med någon funky elektronisk musik till ett sånt spel? men vad vet jag?

Nja ska väl va industribetonad synthmusik snarare, tänker Funker Vogt och Rammstein fram till Mutter.

Medlem
Skrivet av USF-BH:

Vore de inte mer passande med någon funky elektronisk musik till ett sånt spel? men vad vet jag?

Nja ska väl va industribetonad synthmusik snarare, tänker Funker Vogt och Rammstein fram till Mutter.

Medlem

Någon på CDPR är troligen ett fan av Refused sen länge. I Witcher 2 finns det en dvärg som heter "Dennis Lyxzén". Tyckte det var lite roligt så jag tog en bild på dvärgen och letade upp den riktiga Dennis Lyxzén på något socialt medium, twitter eller Facebook, minnet sviker. Jag minns dock att han svarade på bilden med "Rått!!!!!".


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av USF-BH:

Vore de inte mer passande med någon funky elektronisk musik till ett sånt spel? men vad vet jag?

Minns att jag läste att Cyberpunk skulle ha flera radiokanaler för spelaren att lyssna på så antar att det även kommer finnas en hel del elektronisk musik också. Men just Keanu Reeves karaktär är gammal rockare så där av det här valet, det är meningen att deras musik ska representera Keanus karaktärs musik.

Medlem

The real revolution starts within!

Jävligt bra band!!!

Medlem

The shape of cyberpunk to come.

Medlem

Skulle gissa att CDPR verkligen fick upp ögonen för Refused efter den här:

Snacka om att den hjälpte till att hypea upp DOOM.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Lyssnade mycket på Ministry, Rammstein, Fear Factory etc när vi spelade 2020 PnP ^^ Refused var inte min grej då och inte nu heller. Men kul för de som gillar dem

Frilansare
Skrivet av Aesoprock:

Någon på CDPR är troligen ett fan av Refused sen länge. I Witcher 2 finns det en dvärg som heter "Dennis Lyxzén". Tyckte det var lite roligt så jag tog en bild på dvärgen och letade upp den riktiga Dennis Lyxzén på något socialt medium, twitter eller Facebook, minnet sviker. Jag minns dock att han svarade på bilden med "Rått!!!!!".

Haha just det! En random dvärg eller hur, inte med dialog som Dennis Cranmer?

Medlem

Skulle personligen vilja ha lite mer musik i stil med Syndicate spelet som kom för några år sen, eller från originalet. Men men.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Haha just det! En random dvärg eller hur, inte med dialog som Dennis Cranmer?

Precis! Man kunde inte inte prata med honom 😁


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Helt ok.
lite ironiskt dock att satsa på musik stil som är emot droger i ett spel som antagligen kommer att ha droger i ett eller annan form (annars är det väl ingen cyberpunk?).

Fast samtidigt så kanske spelet inte glorifierar droger. Refused har verklig kunnat kombinera en kommersiell framgång med politk.

EDIT: Dessutom så är inte Dennis straight edge längre vad jag vet.

Medlem

Det här var ju oväntat jag jäkligt kul! Lyssnat på Refused sen jag var liten och köpte allt som kom från Burning Heart.

Moderator | Testpilot

@Gustav Höglund: Vad fan bidrar Skellefteå med nu igen?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

@gh0glund: Vad fan bidrar Skellefteå med nu igen?

Inget!

Medlem

Kul att folk ens nämner New Noise. Det var ju då refused redan dött. Men det är det som folk känner till för att det var då dom blev kommersiella.

Medlem
Skrivet av robbis:

Kul att folk ens nämner New Noise. Det var ju då refused redan dött. Men det är det som folk känner till för att det var då dom blev kommersiella.

"Rather be dead" var väl deras stora framgång i Sverige? Var då jag upptäckte dem iaf. Har för mig att den klättrade på några listor.

Moderator | Testpilot
Skrivet av robbis:

Exakt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av uberpwnage2.0:

@gh0glund: Vad fan bidrar Skellefteå med nu igen?

Den ensamma rösten på kontoret som säger: "Banna inte Uber, han är en bra kille."


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Trodde inte Jocke var en Straight Edge kille? Men ok,


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Aldrig hört talas om bandet, men kul för dem.

12
Skriv svar