PUBG härmar Apex – har nu ping-system

Robot
PUBG härmar Apex – har nu ping-system

Varför återuppfinna hjulet?

#apex, #patch, #ping, #pubg


Medlem

Av bilden att döma påminner det väldigt mycket om Battlefield 2

Medlem

Känns väldigt amatörmässigt i jämförelse. I Apex säger ju karaktärerna vad man pingar, vilket gör att spelarna kan ta till sig informationen medans de spelar vidare. I PUBG måste man läsa chatten, och skulle man vara i inventariet eller kartan, då syns inte ens chatten.

Dom behöver inte återuppfinna hjulet, men det behöver i alla fall vara någorlunda runt...

eld
Medlem
Skrivet av Fletchett:

Känns väldigt amatörmässigt i jämförelse. I Apex säger ju karaktärerna vad man pingar, vilket gör att spelarna kan ta till sig informationen medans de spelar vidare. I PUBG måste man läsa chatten, och skulle man vara i inventariet eller kartan, då syns inte ens chatten.

Dom behöver inte återuppfinna hjulet, men det behöver i alla fall vara någorlunda runt...

Alla dessa voicelines är ju dock en av orsakerna till varför allt tar så lång tid att implementera i apex.

Ett nytt vapen? voice line för alla legends some någonsin funnit och kommer finnas.

Medlem

@eld: Det ligger något i det men samditigt har inte PUBG den ursäkten. Då det inte finns några specifika karaktärer i PUBG hade dom klarat sig med två röster, en för manliga karaktärer och en för kvinnliga.

Medlem

Systemet kan dock utnyttjas, t.ex. om du spammar knappen där du tror det är en fiende så kan du ta reda på exakt var han är genom en mur eller staket då texten blir röd där fienden är. Detta funkar även på lång håll om du vill ta reda på vilket håll en fiende springer. Detta är just en av anledningarna varför sådana saker inte ska finnas i dessa spel.

Jag hade själv en incident där detta hjälpte mig då jag satt gömd i ett hus i en slut-zon, jag hörde någon komma springandes och stanna vid ett långt staket utanför mitt hus, då jag inte visste om han var långt till vänster, mittemellan eller till höger om staketet så kunde jag inte kasta granat, men tack vare att jag kunde spamma fram hans exakta position så kunde jag kasta granat till höger om staketet och ta honom.

Totalt värdelöst.

Medlem

Väldigt många är mot att prata när de spelar så ett ping system är inget dåligt, så länge man inte kan spamma för att förstöra för sina medspelare. Det värsta som finns när man spelar ett gruppspel är att hela gruppen är knäppt tyst, jag kan inte säga att jag alltid pratar men en grupp utan kommunikation är ingen riktig grupp, det är bara ett gäng singleplayer spelare som råkar vara i samma lag.

Medlem

Det här med "realistisk" teamplay försvinner mer å mer för varje patch.
Hoppa från höghus är numera helt OK, sålänge du lägger dig över en kant 50m längre ner

Medlem
Skrivet av Allexz:

Det här med "realistisk" teamplay försvinner mer å mer för varje patch.
Hoppa från höghus är numera helt OK, sålänge du lägger dig över en kant 50m längre ner

Jaa, jag är rädd att spelet allt mer går ifrån sin "realistiska" / taktiska hardcore-Shooter till mer arcade-skräp...

Medlem

Påminner om Rising storm. 2: Vietnam. Där kan man kalla på medic, be om ammo, arty och pinga ut var du ser fienden. Avstånd och ett ungefärligt läge. Och en röst som säger vad din karaktär har sett. Har inte de äldre Battlefield spelen o framåt haft något likande system?

Medlem
Skrivet av nils45:

Systemet kan dock utnyttjas, t.ex. om du spammar knappen där du tror det är en fiende så kan du ta reda på exakt var han är genom en mur eller staket då texten blir röd där fienden är. Detta funkar även på lång håll om du vill ta reda på vilket håll en fiende springer. Detta är just en av anledningarna varför sådana saker inte ska finnas i dessa spel.

Jag hade själv en incident där detta hjälpte mig då jag satt gömd i ett hus i en slut-zon, jag hörde någon komma springandes och stanna vid ett långt staket utanför mitt hus, då jag inte visste om han var långt till vänster, mittemellan eller till höger om staketet så kunde jag inte kasta granat, men tack vare att jag kunde spamma fram hans exakta position så kunde jag kasta granat till höger om staketet och ta honom.

Totalt värdelöst.

Är det när du använder dubbeltryck eller enkeltryck på knappen som den automatiskt visar fiende-ikon beroende på om det faktiskt är en fiende där du siktar?

För när du dubbeltrycker har jag för mig att det alltid blir en "enemy spotted" oavsett omdet är någon där eller ej, kan minnas fel dock...


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Är det när du använder dubbeltryck eller enkeltryck på knappen som den automatiskt visar fiende-ikon beroende på om det faktiskt är en fiende där du siktar?

För när du dubbeltrycker har jag för mig att det alltid blir en "enemy spotted" oavsett omdet är någon där eller ej, kan minnas fel dock...

Dubbeltryck gör ingen skillnad. Enemy spotted i rött blir det om det är en fiende där i närheten.

1
Skriv svar