GTA 6-rykten: kokainsmuggling mellan Miami och Rio på 70/80-talen

Robot
GTA 6-rykten: kokainsmuggling mellan Miami och Rio på 70/80-talen

Massor av obekräftade uppgifter att drömma dig bort till.

#grand-theft-auto-6, #gta-6, #gta-vi, #nyhetstips, #rockstar


Medlem

Så glad om detta stämmer

Fragtjuv

Låter spännande. Tycker alltid det är kul att spekulera om kommande spel och läsa rykten. Spelet har ju säkerligen varit under utveckling ett bra tag men lär ändå vara flera år bort.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Fängelsebiten låter fett. Coolt att frita kumpaner eller smuggla in och ut saker. Känns passande för serien och har potential att skapa roliga spellägen. Heists going Prison break.

Smuggla droger mellan städer låter även det bra och passande.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

ELF
Medlem

Låter helmysigt. Älskade Vice City när det var nytt. Kan dock inte säga att det har åldrats bra.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Tagga

FM-guru
F.d. Sisyr

Får hoppas att miljön stämmer, i alla fall. Ett återbesök i Vice City har man ju drömt om länge.

Medlem

Snälla låt detta stämma.. Har drömt om ett GTA på framförallt 70talet jäkligt länge nu.
(Drömmen hade ju varit ett 70talets San Fierro och närliggande stader och traumatiserade vietnamveteraner etc. men vietnamveteransgrejen gjorde ju Mafia 3 redan så..)

70-80tal i Vice City är ju ett väl fungerande koncept dessutom så, känns ganska rimligt. Så länge det är 70-80tal blir jag lite glad åtminstone. Något annat än nutid behövs nu känns det som.

Om bara en bråkdel stämmer så trycker jag på Hype knappen!

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Om bara en bråkdel stämmer så trycker jag på Hype knappen!

instämmer till fullo.
även fast man kört varenda GTA som släppts genom tiderna (tror jag) så blir man alltid lika hypad över nya GTA
Trots alla "kloner" som finns idag är GTA original som slår allt

GTA Vice city och Vice city stories var roliga spel, ser fram emot "återbesök"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gen
Medlem

Vänta lite, Rockstar ska först ge ut RDR2 på PC annars jävlar!

Gnällkuk
Skrivet av Gen:

Vänta lite, Rockstar ska först ge ut RDR2 på PC annars jävlar!

Har svårt att se att GTA 6 är nära släpp, RDR2 på PC kommer garanterat innan dess. Trodde det skulle avtäckas under E3, men de kanske väntar tills Gamescom, eller så håller de på det lite till, antingen så det kommer vid jul (mest troligt), vid räkneårets slut, eller precis i början på nästa om jag får spekulera lite


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ge mig snälla! Älskade vice city. Borde ju vara dax för ett nytt nu, gta 5 har ju funnits ett tag.

Medlem

Tidigare rykten sade också att man spelade som en kurir som smugglade kontraband och droger mellan Vice City och Cuba men i "modern" tid har jag för mig.

Hoppas det stämmer. Alltid roligt att vara virtuell kriminell.


signatur

Ordo Ab Chao

Gen
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Har svårt att se att GTA 6 är nära släpp, RDR2 på PC kommer garanterat innan dess. Trodde det skulle avtäckas under E3, men de kanske väntar tills Gamescom, eller så håller de på det lite till, antingen så det kommer vid jul (mest troligt), vid räkneårets slut, eller precis i början på nästa om jag får spekulera lite

Jo det är klart Ja, jag hoppas också på tillkännagivande under Gamescom samt release i September men risken finns ju alltid för släpp runt jul vilket vore segt.

Medlem
Skrivet av Gen:

Vänta lite, Rockstar ska först ge ut RDR2 på PC annars jävlar!

Stackars story writers och game designers som måste sitta och lära sig koda och hjälpa till med portningen av RDR2 till PC...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Fast "Project Scorpio" var ju Xbox One X? Menar ni Project Scarlett?

Medlem

Tråkigt att spela en viss karaktär tycker jag, hade velat skapa min egen och kunna vara brud.

Medlem

Jävligt tufft om det stämmer.
Vice City är det bästa GTA spelet men stämning och miljö så att ett nytt spel utspelar sig där vore nice.

Medlem

Skulle vara fett!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Fan va fett!


signatur

Meep!

Medlem

Vice City hade inte vart fel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Avstängd

Stort fängelse låter intressant och det låter Rockstar, de vill säkert göra något som sticker ut lite och som man aldrig fokuserat på i denna typ av spel direkt. Samma som att Bully också har en väldigt unik setting.

Jag tycker allting låter för bra/genomtänkt för att inte vara sant. Bilen som "inventory" te.x, det låter som en naturlig utveckling från RDR2..

Redaktör
Skrivet av kebbe:

Fast "Project Scorpio" var ju Xbox One X? Menar ni Project Scarlett?

Det gör vi. Slarvigt. Tack!


signatur
Medlem

"Det utspelas under 70- och 80-talen"

Efter jag såg det for jag in hos Avanza och köpte 10 TTWO aktier

Medlem

Bra om det är en manlig huvudperson och inte kvinna då jag absolut vill lira som snubbe och göra värdetransportrån och bäckna narkotika. Visst, det bästa vore väl om de lade in en man o en kvinna med sina egna röster så spelaren själv fick välja sin favorit likt Pray, FallOut 4 och DisHonored 2. Men ska jag lira kriminell i spel så vill jag absolut välja en man då den domineras av män. Även om detta är ett spel.

Skulle även vilja ha en mörkare råare ton likt GTA 4 jämfört med den mer färgglada o komiska tonen i GTA 5. Sedan är bilfysiken fruktansvärt viktigt här och jag personligen önskar den tyngre från GTA 4. Men här skulle ju R* ta efter Mafia serien och lägga till "Arcade" (GTA 5) or "Simulation" (GTA 4) bilfysik under options menyn så skulle de göra betydligt fler spelare nöjda. I GTA 5 var jag tvungen att undvika motorcyklarna då de var så brutalt jävla tråkiga att köra med. Bilarna (ett antal) var ok som bäst.

Tycker denna info låter som ett fantastiskt GTA spel som jag mycket, mycket gärna vill ha. Bedrövligt om det stämmer att GTA 6 utvecklas till "next generation" console. Då har vi denna generation endast fått 1 remaster på ett gammalt GTA från förra generationens gamla PS3 & Xbox 360. Tycker det är riktigt kasst om de inte släpper ett nytt GTA innan denna generation dör ut. Eller bara vägrar och släpper till de nyare konsolerna. Fast spelet verkar jäkligt avancerat om detta stämmer med flera stora städer, så dagens teknik kanske får kraftig hicka av att driva det.

Hoppas även att de fokuserar på stora detaljerade städer och inte för mycket landsbygd då jag personligen inte gillade den så mycket i GTA 5. Alldeles för stor och jag tyckte de borde satsat på att göra Los Santos dubbelt så stor istället.
Annars skulle ett fiktivt Boston vara mycket spännande att se om inte detta skulle bli av. Irländska och Italienska mobben plus massa andra. Önskar även att nästa GTA har massor av olika gäng vars ledare man presenteras av så att varje gäng får en större identitet med de högre uppsattas ansikten och karaktärer.
Shit, det finns så mycket man kan skriva och önska av ett nytt stort GTA spel alltså...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd

Lät rätt bra förutom:

"GTA 6 blir mer arkadigt än Red Dead Redemption 2, men det lånar vapensystemet där du bara kan bära ett par vapen åt gången. Och bilen funkar som hästens sadel i RDR2: ett förråd för vapen och utrustning."

Nej tack till det.

Medlem

Som jag skrev i min tråd som jag skapade innan så låter det lite för bra för att vara sant, lite mycket information liksom och om det nu skulle stämma så skulle allt hinna ändras. Men jag tycker det låter lockande att få glida genom Vice City till The Doors och åka genom landsbygden med Neil Young på högsta volym! Städerna får vara lite större tycker jag men landsbygd känns mer relevant om det leder till något, man borde kunna ha två-tre städer istället för mindre orter.

Det här med att man inte kan ha lika många vapen på sig och aktivt måste välja vapen du ska ha på dig just när du spelar känns bara realistiskt och sedan tror jag spelet skulle ge mer om man fick spela med fler karaktärer, det spelar ingen roll vilket kön karaktären har (det är 2019...) och skulle lätt vilja byta mellan en boss till småbrottsling på gatan.

Varför inte få vara hippie? Skoja bara.

Medlem

Hela den här leaken är fake. Frågar man JackOLantern om bevis länkar han till ett LinkedIn-konto som ska vara hans kompis på Rockstar, en viss Jack Swanley, men folk har frågat riktiga Rockstar-anställda och det har aldrig jobbat någon Jack Swanley där. Dessutom är det skumt att han skulle fått sin information från kompisar på Kotaku och PC Gamer eftersom Rockstar har ett väldigt strängt non-disclosure agreement med sina anställda, så hur fick Kotaku och PC Gamer tag på den här informationen? Iallafall så krävs det bara en googling på några minuter för att veta att den här leaken inte är legit.

Medlem
Skrivet av 3borg:

Hela den här leaken är fake. Frågar man JackOLantern om bevis länkar han till ett LinkedIn-konto som ska vara hans kompis på Rockstar, en viss Jack Swanley, men folk har frågat riktiga Rockstar-anställda och det har aldrig jobbat någon Jack Swanley där. Dessutom är det skumt att han skulle fått sin information från kompisar på Kotaku och PC Gamer eftersom Rockstar har ett väldigt strängt non-disclosure agreement med sina anställda, så hur fick Kotaku och PC Gamer tag på den här informationen? Iallafall så krävs det bara en googling på några minuter för att veta att den här leaken inte är legit.

Det är nog inte så många som går och tror den här är äkta ändå men det är ändå roliga spekulationer.

12
Skriv svar