Sweeney: Epic-exklusivitet ett måste för att förändra branschen

Medlem

Är exklusivitet bara bra när "bra" företag gör det? Upplever att många fanbois här inne gör det, vare sig man är emot/för epic/steam. Ska man inte klaga på Sony eller Nintendo som bara ger ut vissa spel på PS4/Switch också?!

Ingen bråkade förut om man köpte spel från Gamespot, Game, den lokala leksaksaffären eller datacenter förut så ser verkligen ingen anledning att vara arg nu.

Medlem
Skrivet av knoxudg:

@Fiddi:

Ja plattformen används ju inte bara som affär utan även som DRM.

Jag och mina vänner köper en hel del "party" spel. Billiga spel som kanske bara spelas en gång eller så. som man kan köpa i paket och ge till sina vänner direkt. Finns inte hos Epic. Kan inte ens köpa 4ex på en gång utan måste göra samma köp 4 gånger, aldrig sett något liknande i en e-butik av något slag faktiskt.

Många av dem spelas via steams streaming tjänst i soffan, finns inte hos Epic.

De flesta spel jag spelar en längre tid blir för att låsa upp achievments, finns inte hos Epic.

Många av mina köpta spel kan jag dela till barnens konto, finns inte hos Epic.

Spelar även en hel del arma 3 och dayz moddar, vilka finns direkt i steams workshop, finns inte hos Epic.

Då jag använder mig av 2-3 olika datorer/enheter är cloadsaves livsviktigt, finns inte hos Epic.

Många saker finns på deras roadmap, men när man i Epics position, med Epics resurser, kan släppa en platform i det här stadiet är för mig en gåta.

I dagsläget kan jag inte använda mina spel i den omfattning som jag gör idag om jag bara skulle använda Epics alternativ.
Så i dagsläget skulle jag mkt hällre betala mer för spelet på steam, och kunna spela det på mina villkor, än att köpa det billigare hos Epic, där nästan alla funktioner jag använder mig av idag inte finns.

Så jag hoppas att steam ändrar sin policy angående prissättningar på andra platformar. Eftersom de idag tvingar utgivare till att sätta samma pris på andra plattformar som på steam.
Hade spelen kostat 59.99 på Epic och 69.99 på steam hade jag köpt det på steam alla dagar i veckan. Tror det finns en hel del som känner likadant.

Uppenbarligen letar vi efter helt olika saker när det gäller plattformar. Jag är ganska okräsen, jag vill bara spela spelen.

Till det mesta du nämnt har jag, personligen, andra lösningar, så som kabeldragning för soffan och bluetooth kontroller. Är faktiskt såpass stenålders att jag har backups och kopierar sparfiler manuellt, med jämna mellanrum eller efter behov, tror jag faktiskt aldrig någonsin använt mig av cloud saves.

Spelar också en hel del Arma (eller gjorde det förut åtminstone) och utvecklade mina egna mods till det, kan säga med stor säkerhet att Workshop är satan själv. Såklart smidig för användarna men för de som slänger upp saker där är det ett enda elände. Nu finns inte Nexusmods till Arma men det är miltals bättre, tycker jag, men kan som sagt se det smidiga med Workshop.

Enda anledningen jag kan komma på att de släppte sin plattform i sådant ofärdigt skick är att de inte ville lägga allt för mycket resurser för än de var säkra på att de skulle lyckas, nu när de har en användarbas (oklart hur stor) så kanske utveckling rivstartar (förhoppningsvis). Sen också om du tittar tillbaka så släpptes alla plattformar i liknande skick, man kunde spela spelen i början. Hur snabbt de utvecklar eller om det kommer ta 15 år (likt Steam) återstår att se.

Kan inte säga att jag delar den åsikten att jag skulle betala mer bara för att ha ett spel på en specifik plattform, men som sagt, vi letar efter olika saker vad gäller plattformar, och det är helt okej.

Medlem

Menar Sweeney verkligen att det går någon nöd på speltillverkare eller utgivare? De som släpper spel av hög kvalitet (eller ska vi säga "spel som är populära"?) tjänar ju enorma summor pengar så som jag har förstått det.

Om han däremot siktar på att i slutändan sänka spelens utpris så kanske det istället hade varit idé att använda de där arton procenten till just det.

Avstängd

Pris är inte allt, valmöjlighet t.ex är viktigare för mig.

Om utvecklare släpper ett spel på Steam där det kostar 30% mer än vad det gör hos t.ex Epic, för att göra samma vinst, kommer jag fortfarande köpa det på Steam för att jag helt enkelt vill ha det på samma plattform som jag använt mest i 15+ år.

Majoriteten kommer säkert köpa det hos Epic, vilket betyder att de gör vinst. En del kommer att köpa det till högre pris på Steam, vilket betyder att Valve gör vinst. Utvecklaren gör vinst oavsett.

Samma princip gäller när jag handlar mat. Jag går till min lokala ICA-butik trots att den är 15-20% dyrare än Ica Maxi som ligger 12 minuter bort med bil. Varför? Smidighet, vana, trevlig personal osv - samt att jag har råd - mina pengar mitt val (vilket hittills har varit och lär förbli, handlar ej från Epic Store utan avstår då istället..)

Nej, detta handlar bara om rätt smutsig konkurrensverksamhet från Epic's sida. Det betyder inte att Valve är bra på allt de gör dock.

Oavsett blir konsumenterna lidandes i slutändan, som vanligt när det gäller storföretag.

Gen
Medlem
Skrivet av knoxudg:

Hur många % av egs användarbas är fortnite spelare som aldrig kommer spela något annat än fortnite? Jag skulle gissa på en ganska hög %.

Touché!

Medlem

@anon_319742: Epic försöker att tjäna pengar. De skiter lika mkt i developers som Steam.

Medlem
Suprice Mechanics

Såg några klipp från rättegång där EA och Epic, bla annat hävdar att de har slutat med loot boxes och börjat "suprice mechanics". Epic hävdar också att de inte tjänar pengar från "battle royal"-mode då det är free to play.
Att någon kan hoppa fram och försvara detta företag är antingen sinnesrubbat eller så har individen blivit köpt av dem (det sista är inte helt orimligt).

Jag kan gå med på att 30% kan låta mkt, men vet inte hur mycket andra affärer tar ut i profit på försäljning av bla spel. Om jag köper ett spel på gamestop; hur mkt av de pengarna går till gamestop? Hur myket går det aktieägarna och utvecklarna av de som utvecklat spelet?

Inaktiv
Skrivet av Weeks_death:

@veckans: Epic försöker att tjäna pengar. De skiter lika mkt i developers som Steam.

Jag har aldrig sagt någonting annat. Jag sa att de försöker förbättra marknaden för utvecklare. Epic är själv utvecklare som bland annat står för världens kanske populäraste spel (mobilspel/browser ej inkluderat) samt världens kanske bästa och modernaste spelmotor.

Varför Epic Games Store är så välkomna är för att de är de första som på allvar har chans att krossa Steams monopol. Jag vill inte att Epic ska få ett monopol istället utan det optimala vore om butikerna vore lika stora, eller åtminstone till den nivån att spelarna väljer den butik med bäst pris istället för att stödja monopolet och oavsett pris kasta pengar på Steam. Därför "hejar" jag på Epic.

@Weeks_death: En fysisk butik?
Det är inte enkelt att säga på rak arm. Det enklaste svaret är att den fysiska butiken tar 100 % av försäljningen av spelet.

Butiken köper in spelen för tidigare vinster, inte för kommande intäkter.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skrivet av Gen:

Sweeny ser ut som en riktig lurifax och med all rätt men hursomhelst spelar det ingen roll vad han säger - när Cyberpunk väl släpps kommer EGS äntligen få sig en äkta omgång i fair play dvs spelet kommer att släppas på GoG, Steam och EGS - precis så som det ska vara (minns ni det där lilla ordet "valfrihet"?), CDPR behöver trots allt inte Sweenys smutsiga pengar.

Cyberpunk är det perfekta spelet för denna kraftmätning pga den enorma hype kring det och att man nu äntligen har en möjlighet att välja plattform. Kommer EGS med sina miljoner användare fullkomligt krossa Steam och GoG? Det återstår att se (jag bettar givetvis på Steam men EGS kanske lägger till normala funktioner innan release som gör launchern up-to-par med alla andra).

Jag hoppas innerligt att säljsiffror släpps så vi svart på vitt kan se vad gamern faktiskt väljer kontra vad gamern tvingas välja.

Nu kommer jag själv skaffa Cyberpunk till konsol lite senare, men hoppas alla på PC skaffar det från GOG så CDPR får behålla hela summan själv från så många som möjligt.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Jag har aldrig sagt någonting annat. Jag sa att de försöker förbättra marknaden för utvecklare. Epic är själv utvecklare som bland annat står för världens kanske populäraste spel (mobilspel/browser ej inkluderat) samt världens kanske bästa och modernaste spelmotor.

Varför Epic Games Store är så välkomna är för att de är de första som på allvar har chans att krossa Steams monopol. Jag vill inte att Epic ska få ett monopol istället utan det optimala vore om butikerna vore lika stora, eller åtminstone till den nivån att spelarna väljer den butik med bäst pris istället för att stödja monopolet och oavsett pris kasta pengar på Steam. Därför "hejar" jag på Epic.

Det kan jag fullt respektera, men kan inte ställa mig bakom Epics sätt att bedriva verksamhet alls. Jag har Steam, GoG, Orgin (om det nu heter så längre), Bnet (om DET heter så nummera) och Uplay. Och ärligt så är alla de skräp i förhållande till steam. Steam är långt från perfekt men de har väldigt mkt mer som tilltalar mig som konsument. Epic kan komma att bli något bra (steam var verkligen skräp när det kom) men de har 15 år av erfarenhet bakom sig. Jag är inte övertygad om att 30% är så jäkla mycket som alla gapar om. Jag vet inte vad andra affärer (som gamestop, tex) tar i profit.

Det jag däremot reagerar på är när de kör med exlusive, då detta är raka motsatsen till fri konkurrens, iaf när det kommer till kvallité.

När speljättarna sedan blundar och försöker få något att framstå som något det inte är ("Suprice mchanics")....

Gen
Medlem

@hoppalängdhopp: @knoxudg: Iofs har ni en mycket bra poäng med att helst köpa på GoG. Köpte faktiskt Witcher 3 på GoG och långt senare på Steam också för att stödja CDPR.

Medlem
Skrivet av employed:

Är exklusivitet bara bra när "bra" företag gör det? Upplever att många fanbois här inne gör det, vare sig man är emot/för epic/steam. Ska man inte klaga på Sony eller Nintendo som bara ger ut vissa spel på PS4/Switch också?!

Ingen bråkade förut om man köpte spel från Gamespot, Game, den lokala leksaksaffären eller datacenter förut så ser verkligen ingen anledning att vara arg nu.

Det folk gör att kritisera deras praksis att de gör saker exklusiva och binder dem till en platform. Platformen(Epic) gör detta, INTE developers. Att sony och Nintendo gör exklusiva saker till SINA konsoller är lite annorlunda. men stödjer inte sådant heller. har dock mer förståelse för det

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Jag är inte övertygad om att 30% är så jäkla mycket som alla gapar om.

Rent procentmässigt är 30% ganska mycket. Tänk själv, om ett spel säljer för 1 miljon kr, 300 000 kr går till tex. Steam då, medan "endast" 120 000 kr går till Epic, ganska rejält mycket mindre. För en mindre utvecklare kan en sådan skillnad möjligtvis vara gränsen mellan att stänga och kunna fortsätta hålla på.

Redaktör
Skrivet av Fiddi:

Rent procentmässigt är 30% ganska mycket. Tänk själv, om ett spel säljer för 1 miljon kr, 300 000 kr går till tex. Steam då, medan "endast" 120 000 kr går till Epic, ganska rejält mycket mindre. För en mindre utvecklare kan en sådan skillnad möjligtvis vara gränsen mellan att stänga och kunna fortsätta hålla på.

Det är ju en fråga om vad företagen får för de där 30 procenten också, som marknadsföring, distribution, m.m. Kan tänka mig att det var/är guld värt att lyftas på Steams framsida, i alla fall förr när det inte fanns i närheten av så många spel som i dag.


signatur
Medlem

@Fiddi: Jo, det kan mycket väl vara så att 30% är i högsta laget. Det kanske kan bli så att de minskar den summan i framtiden pga epic games. Det kan ju vara bra för devs:en. Jag vet inte vad devs får för den summan. Är det på Steams egna servrar som uppladning går från? eller är de bara förmedlare?
Vi får väl se hur många indie utvecklare som lämnar steam och går till det mer lönsamma Epic-games. Det är ju ofta i den genren man kan hitta pärlor.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är ju en fråga om vad företagen får för de där 30 procenten också, som marknadsföring, distribution, m.m. Kan tänka mig att det var/är guld värt att lyftas på Steams framsida, i alla fall förr när det inte fanns i närheten av så många spel som i dag.

Skrivet av Weeks_death:

@Fiddi: Jo, det kan mycket väl vara så att 30% är i högsta laget. Det kanske kan bli så att de minskar den summan i framtiden pga epic games. Det kan ju vara bra för devs:en. Jag vet inte vad devs får för den summan. Är det på Steams egna servrar som uppladning går från? eller är de bara förmedlare?
Vi får väl se hur många indie utvecklare som lämnar steam och går till det mer lönsamma Epic-games. Det är ju ofta i den genren man kan hitta pärlor.

Precis, som tex. Workshop, uppdateringar etc. Men procentsatsen är ju samma för spel som inte använder de extrafunktionerna, och även gratisspel distribueras och dyker upp på framsidan ibland. Och distribution och (samma typ av) marknadsföring ingår ju i Epics 12% också.

Steam hade ju kunnat ha ett lite mer smidigt system där procentsatsen påverkas av vad för funktioner i Steam spelet använder.

Skrivet av Gen:

@hoppalängdhopp: @knoxudg: Iofs har ni en mycket bra poäng med att helst köpa på GoG. Köpte faktiskt Witcher 3 på GoG och långt senare på Steam också för att stödja CDPR.

Skaffade det också först på GOG för att sen några år senare skaffa det till PS4:an.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Jag har aldrig sagt någonting annat. Jag sa att de försöker förbättra marknaden för utvecklare. Epic är själv utvecklare som bland annat står för världens kanske populäraste spel (mobilspel/browser ej inkluderat) samt världens kanske bästa och modernaste spelmotor.

Varför Epic Games Store är så välkomna är för att de är de första som på allvar har chans att krossa Steams monopol. Jag vill inte att Epic ska få ett monopol istället utan det optimala vore om butikerna vore lika stora, eller åtminstone till den nivån att spelarna väljer den butik med bäst pris istället för att stödja monopolet och oavsett pris kasta pengar på Steam. Därför "hejar" jag på Epic.

Vad dom gör för utvecklare är en sak, vad dom gör för konsumenten är en annan. I detta fall är jag konsument och kan konstatera att jag inte får någon som helst förbättring i mitt val
av spelköpande på grund av Epics kidnappnings-strategi.

Inaktiv
Skrivet av Pappa Zappa:

Vad dom gör för utvecklare är en sak, vad dom gör för konsumenten är en annan. I detta fall är jag konsument och kan konstatera att jag inte får någon som helst förbättring i mitt val
av spelköpande på grund av Epics kidnappnings-strategi.

Jo, konsumenten får billigare spel vilket har visat sig flera gånger redan trots att jag trodde det skulle ta något år. Steam har ju tyvärr lett till dyrare spel.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Jo, konsumenten får billigare spel vilket har visat sig flera gånger redan trots att jag trodde det skulle ta något år. Steam har ju tyvärr lett till dyrare spel.

Hur menar du nu? Det stämmer ju inte alls. Jämför exempelvis med Steam som alltid har någon typ av erbjudande, utbudet och prisvariationen är därför enormt mycket större. Vi kan kika på Cyberpunk 2077, det kostar exakt lika mycket att förbeställa på EGS som på Steam men på EGS kommer du INTE att få cloud-saves, achievements, in-home streaming, vettiga forum osv. osv. Om det verkligen var så att spelen blev billigare med Epics framfart hade det absolut varit ett bra argument, men så är det ju dessvärre inte.

Inaktiv
Skrivet av Pappa Zappa:

Hur menar du nu? Det stämmer ju inte alls. Jämför exempelvis med Steam som alltid har någon typ av erbjudande, utbudet och prisvariationen är därför enormt mycket större. Vi kan kika på Cyberpunk 2077, det kostar exakt lika mycket att förbeställa på EGS som på Steam men på EGS kommer du INTE att få cloud-saves, achievements, in-home streaming, vettiga forum osv. osv. Om det verkligen var så att spelen blev billigare med Epics framfart hade det absolut varit ett bra argument, men så är det ju dessvärre inte.

Jo det stämmer till fullo. En av utvecklarna sänkte priset direkt med 5€ tack vare den lägre avgiften på EGS. Årets mest efterlängtade AAA-titel (Borderlands 3) säljs med 10€ rabatt innan release (!). Fler exempel fanns under EGS rean.

Vidriga utgivare som t.ex. CDPR tillåter ju inte att deras spel säljs billigare. Cyberpunk 2077 hade varit billigare på Epic Games Store om inte CDPR stoppat det.

https://segmentnext.com/2019/06/10/cyberpunk-2077-pre-orders-...

Hur någon kan välja Steam över EGS är verkligen ett mysterium.

Dessvärre ser man inte alla relevanta spelnyheter här på FZ. Därför ser du sällan artiklar om deras bidrag till branschen här. FZ skrev nyligen om hur mycket övertid några i Epics personal får jobba. Men de skrev aldrig om att de nu får 2 veckors semester i ett land som ej har någon lagstadgad semester.

https://www.pcgamer.com/epic-games-is-giving-employees-a-fort...

Läs på utanför FZ så kommer du upptäcka en helt annan spelvärld än vad som skildras här.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Hur någon kan välja Steam över EGS är verkligen ett mysterium.

Om du själv bedriver någon form av verksamhet där du säljer tjänster eller produkter så hade du redan vetat svaret på den frågan, men istället så utgår du från en känsla, och känslor och företagsamhet går tyvärr ej hand i hand, svälj den känslan, skit ut den, trampa på den och släng den åt helvete.

Steam må ta högre avgift, men genom Steam så får man också tillgång till en OTROLIGT stor spelarbas, Steam besitter extremt mycket data, data som de sedan använder för att visa just DITT spel för en publik som steam tror kommer vara köpstark.
Om du gått in på ett nysläpps spel vars kategori är svårdefinierad, så står det ofta "Steam is currently learning aabout this game", med lite vett så förstår man då att steam samlar data om spelet och vilken publik det kan vara för.

Steam är som Facebook inom SoMe, fast för gaming, DE VET HUR MAN SÄLJER SPEL.

Fan vad alla i denna tråd går på känsla och hatar Steam, förstår seriöst inte, utvecklarna väljer själva var de ska sälja sina spel,

Jag personligen föredrar Steam alla dagar i veckan då Epics exklusivitets deals kan, från mig som konsument, fara åt helvete.
Av ren princip sak, så kommer jag aldrig köpa ett spel från Epic store, hur mycket jag en vill spela det...

Skrivet av anon_319742:

Jo det stämmer till fullo. En av utvecklarna sänkte priset direkt med 5€ tack vare den lägre avgiften på EGS. Årets mest efterlängtade AAA-titel (Borderlands 3) säljs med 10€ rabatt innan release (!). Fler exempel fanns under EGS rean.

Jag vill minnas att Borderlands 3 snabbt drogs undan rean efter att EGS lyckats sälja det för billigt för utgivaren.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Jo det stämmer till fullo. En av utvecklarna sänkte priset direkt med 5€ tack vare den lägre avgiften på EGS. Årets mest efterlängtade AAA-titel (Borderlands 3) säljs med 10€ rabatt innan release (!). Fler exempel fanns under EGS rean.

Om vi ska prata rea-priser har Steam just nu hundratals titlar till vrakpris på sin sommar-rea.
(Bland annat kan man passa på att plocka upp "vidriga" CDPRs The Witcher 3 för ynka 8.99€)

Citat:

Vidriga utgivare som t.ex. CDPR tillåter ju inte att deras spel säljs billigare. Cyberpunk 2077 hade varit billigare på Epic Games Store om inte CDPR stoppat det.

Jag kan inte annat än att anta att det är med ironi du kallar CD Projekt Red "vidriga utgivare".
CD Projekt Red, tydliga avståndstagare till all form av konsumentfientlig DRM samt ansvariga för några av spelhistoriens mest ambitiösa och uppskattade titlar.

Citat:

Hur någon kan välja Steam över EGS är verkligen ett mysterium.

Låt oss återigen skingra mysteriet kring varför någon skulle välja att köpa spel på Steam istället för på EGS: Cloud-saves, achievements, in-home streaming, vettiga forum, återkommande rea-priser osv, osv.

Citat:

Dessvärre ser man inte alla relevanta spelnyheter här på FZ. Därför ser du sällan artiklar om deras bidrag till branschen här. FZ skrev nyligen om hur mycket övertid några i Epics personal får jobba. Men de skrev aldrig om att de nu får 2 veckors semester i ett land som ej har någon lagstadgad semester.

Har personalen på Epic några andra löneförmåner FZ undvikit att rapportera om som konsumenten borde känna till för att underlätta valet om var spelinköpen sker? Friskvårdstillägg? Generös flextid på morgonen? Gratis kakor till fredagskaffet?

Inaktiv
Skrivet av hannes.theorell:

Jag vill minnas att Borderlands 3 snabbt drogs undan rean efter att EGS lyckats sälja det för billigt för utgivaren.

Stämmer, 2K Games är inte främmande för kritik om man säger så. Däremot så kom det tillbaka efter ett par dagar, fortfarande till reapris.

Skrivet av Pappa Zappa:

Om vi ska prata rea-priser har Steam just nu hundratals titlar till vrakpris på sin sommar-rea.
(Bland annat kan man passa på att plocka upp "vidriga" CDPRs The Witcher 3 för ynka 8.99€)

Jag kan inte annat än att anta att det är med ironi du kallar CD Projekt Red "vidriga utgivare".
CD Projekt Red, tydliga avståndstagare till all form av konsumentfientlig DRM samt ansvariga för några av spelhistoriens mest ambitiösa och uppskattade titlar.

Låt oss återigen skingra mysteriet kring varför någon skulle välja att köpa spel på Steam istället för på EGS: Cloud-saves, achievements, in-home streaming, vettiga forum, återkommande rea-priser osv, osv.

Har personalen på Epic några andra löneförmåner FZ undvikit att rapportera om som konsumenten borde känna till för att underlätta valet om var spelinköpen sker? Friskvårdstillägg? Generös flextid på morgonen? Gratis kakor till fredagskaffet?

Nämen titta, ett 4 år gammalt singleplayerspel med lite "rabatt". Det är nästan så att man flyger av stolen. De ska snarare ha kritik för att det kostar så mycket mellan reorna.

Ägnar man sig åt saker som att förbjuda reor på spel bekostade av andra så är man konsumentfientlig. Spelhistoriens mest uppskattade titlar? Haha! CDPR har inte skapat några riktigt bra spel ännu, de har mycket att bevisa och ändå så gör de såhär.

Vem bryr sig om achievements, in-home streaming och "vettiga forum"? Det är verkligen ett mysterium.

Det skulle bli väldigt tradigt om FZ skrev en artikel om varje gång jag arbetade övertid.

Medlem
Skrivet av SypherZ:

Jag personligen föredrar Steam alla dagar i veckan då Epics exklusivitets deals kan, från mig som konsument, fara åt helvete.
Av ren princip sak, så kommer jag aldrig köpa ett spel från Epic store, hur mycket jag en vill spela det...

Amen!

Skrivet av anon_319742:

Vem bryr sig om achievements, in-home streaming och "vettiga forum"? Det är verkligen ett mysterium.

Bara för att man inte gillar en specifik funktion (som dessutom inte hindrar ens upplevelse) så kanske man inte kan föringa att det faktiskt finns där. Någon kan ju vilja ha dessa saker.

Skrivet av anon_319742:

Jo det stämmer till fullo. En av utvecklarna sänkte priset direkt med 5€ tack vare den lägre avgiften på EGS. Årets mest efterlängtade AAA-titel (Borderlands 3) säljs med 10€ rabatt innan release (!). Fler exempel fanns under EGS rean.

Kan jag köpa nycklar till spel på Epic store på andra ställen som jag sedan låser upp på Epic? Så som man kan göra på steam?
Samt, steam själva har alltid något på rea.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Kan jag köpa nycklar till spel på Epic store på andra ställen som jag sedan låser upp på Epic? Så som man kan göra på steam?

Humble säljer Epic-nycklar.

Medlem

@Fiddi: ok, gott då är det ju rätt väg. Kan man köpa saker billigare till epics platform på andra ställen så blir det samma sak som för steam.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Haha! CDPR har inte skapat några riktigt bra spel ännu, de har mycket att bevisa och ändå så gör de såhär.

Inga bra spel?? Mycket festligt!! Då låter vi försäljningsiffrorna tala sitt tydliga språk istället, 40 miljoner sålda spel i The Witcher serien till dags dato. Och med stundande Nintendo release lär det bli ännu fler.

Citat:

Det skulle bli väldigt tradigt om FZ skrev en artikel om varje gång jag arbetade övertid.

Ja, varför i hela fridens namn skulle dom vilja göra det?? Eller menar du att du jobbar för Epic?

Skriv svar