17 minuters 4K-gameplay från Halo: Reach till PC [Uppdaterad]

Robot
17 minuters 4K-gameplay från Halo: Reach till PC [Uppdaterad]
Medlem

Tycker det ser bättre ut hela tiden. Tror många glömmer bort att det är en port och inte en renodlad remake för pc. Ser fram emot ett återbesök.

Skrivet av Vamp:

Tycker det ser bättre ut hela tiden. Tror många glömmer bort att det är en port och inte en renodlad remake för pc. Ser fram emot ett återbesök.

Är lite besviken på hur nedskalade färgerna är. De kunde ha piffat upp dem lite.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Vamp:

Tycker det ser bättre ut hela tiden. Tror många glömmer bort att det är en port och inte en renodlad remake för pc. Ser fram emot ett återbesök.

Sant, men kunde dem inte gjort just en remake istället, nu när alla spel ska komma med pompa och ståt. Kostat på det lite mera. En port efter 10 år känns lite snålt ändå.

Medlem

Känns som Meh


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Är lite besviken på hur nedskalade färgerna är. De kunde ha piffat upp dem lite.

Kommer säkert fixas med shader-patches osv av fans sen.... men som vissa sagt här så känns spelet verkligen "meh". Kul för Halo-fans att det kommer, men det kommer för sent... hade varit nice om de lagt ner lite kärlek i spelet och gjort en remake istället.

Geeks Gaming

För ett spel som kommer kosta typ 100kr så tänker jag inte klaga direkt ^^ Är storyn och gameplay jag är ute efter.

Medlem

Ser ut som Halo, vilket är fint som snus. Men om jag köper spelet kommer jag garanterat spela det med en Reshade aktiverat. Spelet ser nog så grådaskigt ut, tyvärr.

Inaktiv

Kul men återigen; dra upp fov till minst 90 för fan. Det skryter med att det kommer stödja 4K och ha justerbar FOV sen visar de upp dessa klipp som lika gärna kunnat spelas på en Xbox One, alt X.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Sant, men kunde dem inte gjort just en remake istället, nu när alla spel ska komma med pompa och ståt. Kostat på det lite mera. En port efter 10 år känns lite snålt ändå.

Självklart går det att önska mer, men nu är det vad det är och jag tycker som sagt att det åtminstone går åt rätt håll. Tror inte de fått tillbaka pengarna om de lagt för stora resurser på detta om jag ska vara ärlig.

Medlem

Jag missade Halo Reach på sin tid Xbox 360, men har nyligen fått ett ex till 360. Kan inte påstå att den här versionen till PC ser ut som något större lyft. Minsta minimala ansträngning typ så jag kan lika bra köra 360 versionen.

Trots att PC versionen är anpassad för 4K så ser texturerna fortfarande ut som om det vore Xbox 360 typ

Medlem
Skrivet av xverminator:

Jag missade Halo Reach på sin tid Xbox 360, men har nyligen fått ett ex till 360. Kan inte påstå att den här versionen till PC ser ut som något större lyft. Minsta minimala ansträngning typ så jag kan lika bra köra 360 versionen.

Trots att PC versionen är anpassad för 4K så ser texturerna fortfarande ut som om det vore Xbox 360 typ

Nej.

Ambassadör
Xbox

Bör tilläggas att Reach inte finns till Master Chief Collection till Xbox One heller ännu, det är något de bestämt sig för att lägga till nu som bonus.


signatur

Jump in.

Skrivet av mrpijey:

Kommer säkert fixas med shader-patches osv av fans sen.... men som vissa sagt här så känns spelet verkligen "meh". Kul för Halo-fans att det kommer, men det kommer för sent... hade varit nice om de lagt ner lite kärlek i spelet och gjort en remake istället.

Så sant!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Spelade Halo 1 & 2 på pc (och väntade sen förgäves på 3:an). Jag hoppas att det i detta fallet åtminstone handlar om remakes av dom spelen och inte bara lätt uppiffade versioner av de nu mycket gamla originalen.

Följde av naturliga skäl inte med så mycket i Halo utvecklingen efter att jag konstaterade att ingen 3:a var på väg, så jag vet inte om remakes gjordes för konsol eller ej.

1
Skriv svar