EA Access släpps 24 juli till Playstation 4

Robot
EA Access släpps 24 juli till Playstation 4

Få tillgång till spel från EA:s bibliotek på prenumerationsbasis.

#EA-access, #Electronic-arts


Medlem

Så först betalar man för sitt bredband, sen betalar man för att kunna få privilegiet att
spela online på sin konsol, sen en till månadskostnad för att få komma åt vissa spel
från EAs fantastiska spelkatalog. #söndagsgnäll

Om både Fifa 20 och NHL 20 ingår för 249 kr per år är ju bara det helt klart värt det.

Medlem
Medlem
Skrivet av s3ng:

Så först betalar man för sitt bredband, sen betalar man för att kunna få privilegiet att
spela online på sin konsol, sen en till månadskostnad för att få komma åt vissa spel
från EAs fantastiska spelkatalog. #söndagsgnäll

Ja, som de flesta konsumentfientliga idéerna i spelbranschen har ju konsolspelarna försvarat detta sedan Xbox Live, så utvecklingen går ju dit de vill.

Flakmonkey

Måste säga att 250kr låter väldigt attraktivt. Jag menar det är ju inte ens ett halvt spel (till konsol) per år om man betalar fullpris. Enda problemet med det här är väl att inte äger spelen, men det tycks ju spela allt mindre roll. Skulle passa mig personligen rätt perfekt också då jag gärna vill ha FIFA och NHL men då de bara spelas intensivt under vissa kvällar/helger då man är ett gäng som spelar dem så känns det lite saftigt med 600-700 kr styck. Att då få tillgång till båda för 250 är som hittat.

Så om jag inte missuppfattat något med tjänsten så har jag svårt att se det negativa med detta? Förutom att man som alltid vill ha allt gratis och att EA är det värsta som hänt mänskligen. Jag menar det ska väl inte hindra några från att köpa spelet på ett traditionellt sätt om man så önskar? Framförallt då det ju borde vara som så att EA tjänar mer pengar på de som köper spelen i butik eller digitalt än om de får tillgång till dem via en sån här tjänst.

Medlem

fifa 20,bf och nhl 20 lär inte komma med ea vid släpp än 10 timmar gratis. . då dom brukat vänta ca 1 år innan dessa finns på ea A.

Ambassadör
Xbox

Har man missat en del äldre spel som är släppta av EA så är det här en ok tjänst. På Xbox ingår ju många bakåtkompatibla titlar som Mass Effect, Dragon Age, Dead Space-serierna etc.

I övrigt så kommer inte nya spel, det är alltid "förra årets" sportspel etc. Däremot så får man lite early access-förmåner och rabatter till nya spel. EA Access är lite som ett klubbkort hos valfri butik.


signatur

Jump in.

Medlem

@s3ng: Jag förstår inte riktigt vad du vill säga. Gnäller du på konsoler eller på prenumerationstjänster? Det är väl upp till var och en hur många prenumerationer man vill ha, man kan fortfarande köpa ett spel på skiva och spela utan någon som helst internetuppkoppling om man hellre vill det.
---
Jag har provat några prenumerationstjänster på PC och tycker att t.ex Humble Bundly Monthly är väldigt prisvärd, men EA spel är verkligen inte min grej känner jag. Väntar hellre på Ubisofts nya.

Skrivet av onliner72:

fifa 20,bf och nhl 20 lär inte komma med ea vid släpp än 10 timmar gratis. . då dom brukat vänta ca 1 år innan dessa finns på ea A.

Skrivet av Mortaigne:

Har man missat en del äldre spel som är släppta av EA så är det här en ok tjänst. På Xbox ingår ju många bakåtkompatibla titlar som Mass Effect, Dragon Age, Dead Space-serierna etc.

I övrigt så kommer inte nya spel, det är alltid "förra årets" sportspel etc. Däremot så får man lite early access-förmåner och rabatter till nya spel. EA Access är lite som ett klubbkort hos valfri butik.

Jaha, om det endast är "förra årets" sportspel som ingår vart det plötsligt ointressant för min del.

Medlem
Skrivet av s3ng:

Så först betalar man för sitt bredband, sen betalar man för att kunna få privilegiet att
spela online på sin konsol, sen en till månadskostnad för att få komma åt vissa spel
från EAs fantastiska spelkatalog. #söndagsgnäll

Nej nej, först får du slita 8 timmar om dagen för att kunna köpa mat för att överleva, sen betala hyra för att ha nånstans att spela, sen el för att kunna starta konsollen, sen bredband, sen ps+ för online, sen ea access... fy fan säger jag. Det var bättre förr. Leka med kottar i skogen krävde fan inte lika mkt av en.

Medlem

Det finns 2st prenumerationer en basic som står med i artikeln för 249kr och en premium tjänst som kostar 999 per år. Den med premium så får du tillgång till alla nya spel tror det är en vecka innan dem släpper den ut i handeln då ingår alla spel som ea har att erbjuda..

Medlem
Skrivet av Kjille666:

Det finns 2st prenumerationer en basic som står med i artikeln för 249kr och en premium tjänst som kostar 999 per år. Den med premium så får du tillgång till alla nya spel tror det är en vecka innan dem släpper den ut i handeln då ingår alla spel som ea har att erbjuda..

999 kr/året låter fortfarande som en bra deal om du ändå vanligtvis köper 2-3 EA spel varje år till fullpris, som säkert många av oss gör.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Kjille666:

Det finns 2st prenumerationer en basic som står med i artikeln för 249kr och en premium tjänst som kostar 999 per år. Den med premium så får du tillgång till alla nya spel tror det är en vecka innan dem släpper den ut i handeln då ingår alla spel som ea har att erbjuda..

Skrivet av Kyraal:

999 kr/året låter fortfarande som en bra deal om du ändå vanligtvis köper 2-3 EA spel varje år till fullpris, som säkert många av oss gör.

Premier finns bara till PC av någon outgrundlig anledning.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar