FZ tipsar om 30 spel du kan ha missat första halvåret 2019

Robot
FZ tipsar om 30 spel du kan ha missat första halvåret 2019

Håll tummarna för en regnig semester.

#2019, #releaselistan


Medlem

Ett till tips, Outer wilds.

Mysigt utforskar spel med timeloop mekanik.

Skribent

Kul tråd!
Ska kika in spelen lite närmare senare. Tveksamt om jag har tid att spela något dock, meeeeeeeen man kan ju alltid fylla på backloggen

Medlem

Shadown hawaii ska införskaffas till switchen och spelas när tillfälle ges under semestern


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

They are.billions är roligt, lite som en blandning mellan tower defense och command & conquer.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Redaktör, SweClockers
Skrivet av omgponies:

Ett till tips, Outer wilds.

Mysigt utforskar spel med timeloop mekanik.

https://www.youtube.com/watch?v=YS2KB_cFrTo

Kan bara instämma i Outer Wilds och skulle säga att det är en personlig kandidat för bästa spelet det här året. Känns som att många missat det på grund av att det förväxlas med The Outer Worlds.

jkw
Medlem
Ambassadör
Xbox
Skrivet av wpelle:

Kan bara instämma i Outer Wilds och skulle säga att det är en personlig kandidat för bästa spelet det här året. Känns som att många missat det på grund av att det förväxlas med The Outer Worlds.

Du är typ 20:e personen jag ser som nämner Outer Wilds som en seriös GOTY-kandidat... Jag måste nog ta och testa det helt enkelt. Finns ju på Xbox Game Pass så inte så mycket att tveka på antar jag...

Jag skulle vilja tipsa om Operencia: The Stolen Sun. Ett riktigt bra dungeoncrawler-RPG av den gamla skolan. Skrev en recension här på siten för den som är intresserad. Operencia: The Stolen Sun.


signatur

Jump in.

Medlem

Toejam & Earl och Chaosbane, kommer absolut att köpas in på någon rea lite längre fram.

Medlem
Skrivet av jkw:

Q1 han menar kanske?

Medlem

Ni borde göra en lista med handhållna spel och även inkludera mobilspel i den listan 😀

Medlem

Mycket bra artikel/lista med spel, tack för den!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Relik 📜
Skrivet av jkw:
Skrivet av eCore:

Q1 han menar kanske?

H1 och H2 är lingo för första respektive andra halvåret.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Och de enda jag fann intressant var Mechstermination Force och Grim Dawn-expansionen...och jag äger ingen switch...så ett spel var aktuellt för min del

Skribent
Skrivet av omgponies:

Ett till tips, Outer wilds.

Mysigt utforskar spel med timeloop mekanik.

https://www.youtube.com/watch?v=YS2KB_cFrTo

Håller helt med! Och det hade varit med om jag hade hunnit med att spela det innan jag skrev listan. Nu har jag dock spelat, och det är verkligen svinbra.

Skribent
Skrivet av Anwest:

Mycket bra artikel/lista med spel, tack för den!

Kul att det uppskattas!

Medlem

de här va en lysande ide', skitbra artikel! sen om det leder till nåt köp vet jag inte men tycker alltid det är kul o läsa om lir som inte får några rubriker i vanliga fall. många spel är inte mer än en ide' idag och ändå kan man läsa sig blind om dom. är så otroligt less på att se alla gameplay videos och artiklar om spel som har 3-100år innan release, flera spel som jag har väntat på i åratal,som beyond good&evil, har tyvärr blivit helt ointressanta för mig! jag vill lira ett nytt Timesplitters eller Ghost R Jungle storm, ett Alundra eller silent hill som bara helt plötsligt finns där utan att man läst ett ord om det och gör allt bra igen,dubbelsuck jag börjar bli för gammal för att gå o vänta på ett spel i...fan,ett sekel,det börjar ju nästan bli regel idag! tack

Skribent
Skrivet av Tjobbing:

de här va en lysande ide', skitbra artikel! sen om det leder till nåt köp vet jag inte men tycker alltid det är kul o läsa om lir som inte får några rubriker i vanliga fall. många spel är inte mer än en ide' idag och ändå kan man läsa sig blind om dom. är så otroligt less på att se alla gameplay videos och artiklar om spel som har 3-100år innan release, flera spel som jag har väntat på i åratal,som beyond good&evil, har tyvärr blivit helt ointressanta för mig! jag vill lira ett nytt Timesplitters eller Ghost R Jungle storm, ett Alundra eller silent hill som bara helt plötsligt finns där utan att man läst ett ord om det och gör allt bra igen,dubbelsuck jag börjar bli för gammal för att gå o vänta på ett spel i...fan,ett sekel,det börjar ju nästan bli regel idag! tack

Kul att höra. Det är ofta kul att få höra lite om något man inte har koll på, även om man kanske inte vill köpa just det spelet själv.

1
Skriv svar