Bäst på E3 enligt kritikerna? Final Fantasy VII Remake

Robot
Bäst på E3 enligt kritikerna? Final Fantasy VII Remake

Tog även hem ytterligare två utmärkelser.

#e3, #final-fantasy-vii-remake, #square-enix


Medlem

Vilket spel tycker vi var bäst poll kanske? Fast det kanske ni frågade direkt efter E3, minns ej.
Med de där 5 minuters reglerna röstar jag på Watch Dogs (3) Legion. Annars var CyberPunk 2077 fantastiskt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Ser verkligen fram emot John Wick Hex. Och helt rätt att ge 12 Minutes "Best Independent Game", glad över att se det!

Gnällkuk

Best Original Game: The Outer Worlds

...wat?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Medlem

Fanns det ens spel med gameplay på E3? 😂

Medlem

Psychonauts 2, Bleeding Edge och Ori and The Will of Wisps var mina favoriter.

Medlem

Det var ju bäst. Detta och Cyberpunk.

Medlem

Sjukt misslyckande ifrån spelvärlden. En - som det verkar - sämre version av ett asgammalt spel är det mest spännande spelet i världen just nu? Yikes. Jag älskar FF7, men inte den här live-action-gröten som spelet verkar bli i remake-versionen.

Medlem

@Landelusen: Du är rätt snabb att döma ett spel som du aldrig har spelat.

Medlem
Skrivet av Thanamauil:

@Landelusen: Du är rätt snabb att döma ett spel som du aldrig har spelat.

"som det verkar" vilket jag skrev måste väl ändå indikera på en viss ödmjukhet i utdömandet?

Jag är en gammal räv som älskar hela "schack"-aspekten av turn based combat (som bl.a. fanns i FF7, FFX) och jag gillade inte det nya sättet att slåss på i senare FF-spel, därav att jag inte ser FF7-remaken som något för mig även om jag verkligen gillar orginalet.

Medlem

cyberpunk sopade mattan.
Enda spelet jag brydde mig om mer eller mindre, sket högaktningsfullt i allt annat för att just det kommer sluka mig att det inte finns tid för mer.

Medlem
Skrivet av Landelusen:

"som det verkar" vilket jag skrev måste väl ändå indikera på en viss ödmjukhet i utdömandet?

Jag är en gammal räv som älskar hela "schack"-aspekten av turn based combat (som bl.a. fanns i FF7, FFX) och jag gillade inte det nya sättet att slåss på i senare FF-spel, därav att jag inte ser FF7-remaken som något för mig även om jag verkligen gillar orginalet.

Nu vet jag inte helt säkert men vad jag förstått det som så kommer spelet fortfarande vara ganska likt originalet gameplay mässigt. Det kommer funka typ lika dant bara att din gauge laddas upp genom att du slår på fienden för att sen när den är full kasta tex en magi istället för att bara stå och vänta på att mätaren laddas upp. Du kommer kontrollera alla karaktärer också.

Om detta är sant så tycker jag det är ett väldigt bra sätt att modernisera FFVII combat system. Förstår att folk är tveksamma och att alla inte kommer gilla det men tycker ändå alla FFVII fans åtminstone borde ge det en chans.

FFVII var ju inte riktigt turn based på samma sätt som tex FFX var. Du kunde inte ställa dig helt afk i en fight, detta pga att din gauge konstant var i rörelse. Du hade inte en turn som i schack utan du hade en mätare på varje gubbe som var tvungen att fyllas för att få göra något. Lade du Haste på någon fylldes mätaren snabbare och tror det kommer vara exakt samma system i remaken, som sagt bara att du laddar upp mätaren via standard attacker som förmodligen gör väldigt låg dmg.

Fan ge det en chans nu fatta att dem faktiskt gör en full on remake. Ja det kommer suga banan om det blir skit men man måste få vara lite optimistisk. Vi får hoppas på att dem vet vad dem gör och släpper en bra produkt. Blir det skit så jaa då blir det skit tyvärr MEN det måste inte bli skit.

Medlem
I mina drömmar

@Landelusen:
Jag är också ett stort fan av originalet och du låter ganska bitter om den kommentaren är allt du kan få ut från årets E3. En remake av Final Fantasy VII ska göras precis på det hår sättet, man utmanar originalet men behåller teman, grundläggande narrativ, och utökar skala samt djup på spelvärlden in i absurdum. Huruvida detta blir bra eller inte är svårt att avgöra på förhand, men jag tror att jag kommer älska det ungefär lika mycket som FFXV (mycket) då allt indikerar bra speldesign. Att de ens beslutade att skapa en remake på denna skalan, oavsett hur det går, gör mig överlycklig.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

@Proximately:
Är så glad att min kommentar framstår bitter. Jag är bitter som satan!

Edit: Jag får ut mycket mer av E3, speciellt följer jag Projekt RED-gänget med stort intresse, men artikeln handlade väl om vad man valde att lyfta fram som bransch? Då är det skralt att lyfta fram en remake, tycker jag

1
Skriv svar