Romero och Carmacks Doom-utveckling kan bli tv-serie

Robot
Romero och Carmacks Doom-utveckling kan bli tv-serie

Legenderna inte direkt inblandade. Brenda Romero: "Vem ska spela Johns hår?"


Medlem

Låter onödigt och romantiserande.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers

Boken är bra, och även om de inte går in på detaljer kring bryter mellan Carmack och Romero är det tydligt att det inte var vackert.


signatur
Medlem

Åh va kul! Jag kan se det framför mig. Gör det i stil med filmen Pirates of Silicon Valley! Släng på berättarröster som Stand By Me (eller True Detective), med Carmac och Romero.

Kan ju bli hur bra som helst. Det måste ju finnas TONVIS av rövarhistorier.

Gärna! Jag tyckte det som ut som Adam Sandler i mitten på bilden i artikeln, haha. Skulle ännu hellre sett en dokumentär om Shigeru Miyamoto, finns kanske på japanska men behöver subtitles då.

eld
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Låter onödigt och romantiserande.

Låter typ som boken då, inte helt sanningsenlig, men sjukt underhållande.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Låter onödigt och romantiserande.

Har du läst boken? Den är helt fantastisk.

Medlem

I flera år har folk rekommenderat den där boken till mig, snart MÅSTE jag läsa den.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Som stort fan av både spelen och personerna bakom kanske det är dags att läsa denna nu.

Medlem

Garanterat läsvärd bok! Inte bara om Dooms historia och alla bråk, men även välskriven om spel, rollspel, dataspel under 70-80-talet och lite uppväxtskildringar! Läs den!

Medlem

Instämmer med flera att det boken är underhållande. I samma veva vill jag slå ett slag för: "The history of the Future" av Blake J. Harris (som också skrivit Console Wars, även den läsvärd).

Medlem

Ser ut som en bild på nåt thrash metal-crossoverband från 1987.

1
Skriv svar