Prince of Persia-pappan är (fortfarande) sugen på att göra en ny del i serien

Robot
Prince of Persia-pappan är (fortfarande) sugen på att göra en ny del i serien
Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Serien som dog pga Assassin's Creed... Sen råkar ju AC vara en trevlig serie också!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Kommer ihåg att jag och polarna satt och kollade hur banorna såg ut på spelet till Snes. Bara för att veta var man kunde hoppa och dö råast på spikarna m.m.

Medlem

Älskade serien fram tills rebooten Prince of Perisa (igen) som va, om minnet inte sviker mig, håll in A eller X på xbox så springer karaktären igenom spelet själv. Lite trist med tanke på att Sands of time va fantastiskt roligt. Warrior within va lite sämre, men fortfarande bra, sen föll allt riktigt hårt.

Räknar inte in PoP 1-2 som släpptes till bla SNES och PC i detta, de va riktigt roliga spel på sin tid

Har alltid gillat denna serien, både SNES, PC och Xbox versionerna, men serien har ju tappat i kvalité tyvärr. Finns dock en sjuk potential rent story mässigt och gameplay säkert också men det måste stå ut från AC, Uncharted och Tomb Braider så det inte blir rn svag kopia.

Medlem

Är väl Patrice Franskielier (minns inte efternamnet) som är typ mest ansvarig för att folk fortf minns PoP. (Han var dajrektor för Sands of Time etc)

Originalet minns ju mest för det hade snygga animationer för tiden (Mechner använde 'rotoscoping', och idag känner jag - vem bryr sig?)


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av blodChoklad:

Älskade serien fram tills rebooten Prince of Perisa (igen) som va, om minnet inte sviker mig, håll in A eller X på xbox så springer karaktären igenom spelet själv. Lite trist med tanke på att Sands of time va fantastiskt roligt. Warrior within va lite sämre, men fortfarande bra, sen föll allt riktigt hårt.

Räknar inte in PoP 1-2 som släpptes till bla SNES och PC i detta, de va riktigt roliga spel på sin tid

Snes pop är så förbannat bra. Mycket bättre än alla andra pop, eller Sands of time var sjukt nice det med, men sedan tar det stopp.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Och jag är sugen att lira ett nytt PoP spel 😄

Medlem

Jag spelar gärna ett Prince of Persia spel igen. Var längesedan nu och saknar allt serien en smula.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Sands of time är ett spel jag håller väldigt varmt om hjärtat. Jag tror helt ärligt att det skulle leta sig in på en topp 20 all time om jag vid något tillfälle skulle orka göra en sådan lista. Definitivt topp 50 iaf. Supermysigt, med tight gameplay och perfekt ”sagokänsla”.

Inaktiv

1an var grymt bra. De andra not so much. PC var platsen det skulle spelas

1
Skriv svar