LoL TFT (auto chess)

Medlem
LoL TFT (auto chess)

Någon som vill berätta lite om LOL kopian av Dota Autochess?
Jag såg streamerstävlingen igår och chatexperterna sa att spelet skulle släppas idag.

Någon som har tankar vad som är bättre / sämre än orginalet?

Moderator | Testpilot

Har ingen aning vad skillnaderna är men jag är taggad. Jag är en lol-spelare i grunden så kommer lira det här över de andra titlarna til en början iaf.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
League of Legends

Jag har missat grejen med AutoChess. Fick reda på att det var en sak när LoL presenterade TFT. Jag sitter på information om spelläget utan att ha testat det. Så har ni några specifika frågor kanske jag kan svara på dom. hoppas ha tid framåt helgen att testa spelet så kan återkomma med synpunkter då.

Något som jag anser både kan vara en styrka och en svaghet, beroende på vem man, är skillnaden i grafisk stil. Likt grundspelet är TFT gulligare och mer komiskt än sin DOTA-motsvarighet. Denna länk visar spellägets grafiska stil.

Medlem

Mina intryck av att kolla på streamers av TFT är att det är lite mer tydligt av som gör vad, samt vilken skada gubbar gör.
Men det känns fortfarande som mycket RNG med vem som vinner fighterna

Medlem

Det ska bli intressant att se hur deras servrar överlever dagen, annars ser jag fram emot något "nytt" på spelhimlen!

Vad jag har hört från podcast som pratade om spelen, gäller följande: Dota(Underlords) ska ha fler funktioner som annars kan saknas hos LoL(TFT). Dock verkar TFT vara något mer polerat.

Den stora frågan blir kanske hur balanserade de båda spelen är, själv är jag ingen fantast av Dota, så det blir nog TFT för min del.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Som jag förstår det så finns det ingen tid på när det ska släppas, utan de har endast sagt att de kommer den här veckan(troligtvis tidig morgon på torsd). Riot väljer att göra detta för att undvika att deras servrar dör pga för högt tryck.

Ambassadör
League of Legends

Riktiga pengar kan köpa kosmetiska saker, inget som är kopplat till gameplay. Till skillnad från vanliga spelet kommer det inte vara ett Summoner-level-krav när spelläget blir tillgängligt. Så man kan skapa ett helt nytt account och spela TFT när det kommer ut.

Medlem

Spelet är nu släppt i EU också, men servrarna är nu överlastade så man får felmeddelande konstant. Men säg vilket bolag som kan släppa ett spel som inte överbelastar servrarna?

Medlem

@Johnhedlund: Kanske Apex Legends som både lyckas släppa ett enormt populärt spel men utan (kanske något?) serverproblem

Medlem

Fördelen med Dota Underlords är att man inte behöver sitta ett halvår i kö.

Moderator | Testpilot

Riktigt kul! Precis som Dominus säger dock så är det en jäkla kö just nu


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Skapade ett konto för NA, där var det instant-kö. Blir i alla fall att spela där tills de har löst problemen på hemmaplan.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Nu är TFT disablat tills vidare, bra launch.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Belfry:

Skapade ett konto för NA, där var det instant-kö. Blir i alla fall att spela där tills de har löst problemen på hemmaplan.

Samma! Funkar bra. Ping gör som sagt inte så mycket.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar