Trots Fortnite och Apex Legends – PUBG fortsätter sälja

Robot
Trots Fortnite och Apex Legends – PUBG fortsätter sälja
Medlem

Fortfarande knepigt att jämföra arkad fortnite/apex med realism pubg.

Inaktiv
Skrivet av Arkaith:

Fortfarande knepigt att jämföra arkad fortnite/apex med realism pubg.

Exakt!

PUBG är det enda spelet som är så nära verkligheten man kan komma en BR-upplevelse.

Fortnite och Apex är flashiga/arkad-versioner gjorda för att fånga och behålla uppmärksamheten hos dagens ungdom som har en koncentrationsförmåga modell sämre...

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Exakt!

PUBG är det enda spelet som är så nära verkligheten man kan komma en BR-upplevelse.

Fortnite och Apex är flashiga/arkad-versioner gjorda för att fånga och behålla uppmärksamheten hos dagens ungdom som har en koncentrationsförmåga modell sämre...

Jo precis, så nära verkligheten man kan komma. Annat än de där fjantiga ungdomsspelen.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Spela dummare. Jag vet att du kan!

Medlem

Roligt att folk tror att PUBG är ett realistiskt spel. Det är väldigt långt från realism.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Roligt att folk tror att PUBG är ett realistiskt spel. Det är väldigt långt från realism.

Om det är Fortnite, Apex Legends och PUBG som diskuteras, är väl PUBG relativt realistiskt jämfört med de andra två. Tar man ett spel som är mer inriktat på simulation som ARMA är det en annan sak, men ARMA i sig är inte speciellt realistiskt i jämförelse med verkligheten.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Om det är Fortnite, Apex Legends och PUBG som diskuteras, är väl PUBG relativt realistiskt jämfört med de andra två. Tar man ett spel som är mer inriktat på simulation som ARMA är det en annan sak, men ARMA i sig är inte speciellt realistiskt i jämförelse med verkligheten.

Finns absolut skillnader i realism-nivåerna. Men skillnaden med ARMA är att dom försöker göra det så realistiskt som möjlgit. I PUBG har "balansen" fått styra mer än någon realism.

Medlem

Alla tre kompletterar varandra bra. Man kan helt enkelt spela det man gillar!

Vilket bevisas med denna nyhet såklart

Medlem
Skrivet av kebbe:

Vadå? Ser ju ut som en tisdag i Flen?


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Inaktiv

Vem bryr sig om vilket som är mest realistiskt? Det är väl det roligaste som är bäst?
Även om Fortnite är bäst och mest polerat av de tre så fyller alla en funktion och erbjuder olika spelstilar inom BR-genren.

Medlem

Pubg... Såldes som bundle med xbox one x med undertiteln "enhanced for the Xbox one x" OCH spelet var i game preview.
Skrattade så jag kissade på mig när jag såg det.

https://www.ebay.com/itm/Xbox-One-X-1TB-PUBG-Console-Bundle-D...


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Pubg... Såldes som bundle med xbox one x med undertiteln "enhanced for the Xbox one x" OCH spelet var i game preview.
Skrattade så jag kissade på mig när jag såg det.

https://www.ebay.com/itm/Xbox-One-X-1TB-PUBG-Console-Bundle-D...

Vad jobbigt att du kissade på dig...

https://www.shoppo.se/tena-man-niva-4-blojbyxor?gclid=Cj0KCQj...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Inaktiv
Skrivet av Lolflakes:

Roligt att folk tror att PUBG är ett realistiskt spel. Det är väldigt långt från realism.

En till som spelar dum eller bara trollar?

Jämfört med fortnite och apex så är pubg det spel som kommer så nära realism och verkligheten som möjligt.

Är ju underförstått att man inte syftar på bandage som läker skott i huvudet. Eller?

Måste det verkligen förtydligas?

Gäsp

Medlem

Spelade mycket pubg när det var i ea-stadiet. Tyvärr är spelet i mångt och mycket fortfarande kvar där.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Exakt!

PUBG är det enda spelet som är så nära verkligheten man kan komma en BR-upplevelse.

Fortnite och Apex är flashiga/arkad-versioner gjorda för att fånga och behålla uppmärksamheten hos dagens ungdom som har en koncentrationsförmåga modell sämre...

Man är inte "finare" för att man spelar pubg och dom andra spelen är för ungdomar med sämre koncentrationsförmåga.

Det är lite olika spelstilar och olika skills.
Jag kan nog tycka att dom som är duktiga på Fortnite ist har en väldigt stor förmåga att göra många saker samtidigt, nått som inte ens den bäste quake-spelaren skulle klara av en gång i tiden, och då sa man att en som var duktig i cs kunde var usel i Quake men en som var duktig i Quake kunde spela cs med stor framgång


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Man är inte "finare" för att man spelar pubg och dom andra spelen är för ungdomar med sämre koncentrationsförmåga.

Att pubg skulle vara finare är dina egna ord. Lägg inte dem i min mun tack

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Att pubg skulle vara finare är dina egna ord. Lägg inte dem i min mun tack

Jag ber om ursäkt.
Fick bara den kännslan när du skrev Fortnite/apex var för ungar med koncentrationsproblem


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av anon_326725:

En till som spelar dum eller bara trollar?

Jämfört med fortnite och apex så är pubg det spel som kommer så nära realism och verkligheten som möjligt.

Är ju underförstått att man inte syftar på bandage som läker skott i huvudet. Eller?

Måste det verkligen förtydligas?

Gäsp

Nej det finns massor med aspekter. Tex. hur mycket skada vapen gör.

Medlem

det är ju för man vill äga alla spelen och spela hela skiten helt enkelt. inga konstigheter, ibland vill man bara köra krigsspel hela dan u kno


signatur

//monster

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Jag ber om ursäkt.
Fick bara den kännslan när du skrev Fortnite/apex var för ungar med koncentrationsproblem

Jag skrev förvisso att det tilltalar diagnosbarn mer än ett långsamt pubg där set inte händer något på 10-15 minuter inland.

Inga cancer-danser eller kaninkostymer heller.
Dock så har de tummat på seriositeten på sistone tyvärr med clownkostymer osv.

Oh well. Min poäng i tråden om realism är ganska tydlig. Har inget mer att tillägga:)

Medlem

För egen del skulle jag säga att det är vapenmekaniken (och så klart övriga delar i spelet) som gör att det håller bra. Det känns lite som CS, mer tyngd i vapnen än i de andra spelen. Det är den största anledningen till att jag inte är så förtjust i Fortnite, Apex och Ring of Elysium.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Milky_81:

För egen del skulle jag säga att det är vapenmekaniken (och så klart övriga delar i spelet) som gör att det håller bra. Det känns lite som CS, mer tyngd i vapnen än i de andra spelen. Det är den största anledningen till att jag inte är så förtjust i Fortnite, Apex och Ring of Elysium.

Precis. Det känns som att man faktiskt är bra på ett vapen om man har bemästrat recoilen och sådant i pubg. Helt annan känsla.

Jag gillar Apex och RoE, men pubg är något jag alltid kommer att lira

1
Skriv svar