Microsoft lovar att Age of Mythology inte är bortglömt: "Älskar spelet"

Robot
Microsoft lovar att Age of Mythology inte är bortglömt: "Älskar spelet"
Inaktiv

Härligt, definitivt det "Age of" spel jag spelat mest. Var alltid en favorit på LAN och köpte såklart Extended Edition när det kom.

Ambassadör
Xbox

Xbox Game Studios bygger en helt ny studio som tills vidare har arbetsnamnet "Age of Empires", de kommer garanterat att stå för mycket RTS-godis framöver!


signatur

Jump in.

Medlem

Woho! AoM är ju favoriten 😁

Medlem

Svårt att inte hoppa på Hype-tåget nu..

Medlem

Härliga nyheter!

Avstängd

Microsoft har jag hatat i väldigt många år, men iom att de valt att släppa AOE 1 & 2 "Definitive Editions" på steam, samt Halo PC-remasteren, gör att de stigit i mina ögon.

Samtliga av dessa är titlar som kommer inhandlas direkt, trots att jag knappt spelar alls längre och än mindre köper nya släpp.

Medlem

Mycket välkommet om dem gör en remaster Myth.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Age of Mythology 2, min drömmatch:
Team 1: Jesus
Team 2: Satanister
Team 3: Scientologer
Team 4: Flat-Earthers
Team 5: Folk som browsar FZ med adblock på (Buuu)
Team 6: Tomten
Team 7: Killar som går på gym och står o spänner sig i spegeln. (=Avgudar sig själv typ?)
Team 8: Människor som säger att dom älskar kaffe men har typ mer än 50% mjölk i koppen!(Värsta sortens religion, hädelse!)

Anställ mig Microsoft, jag har fler idéer!

Inaktiv
Skrivet av Luftman:

Age of Mythology 2, min drömmatch:
Team 1: Jesus
Team 2: Satanister
Team 3: Scientologer
Team 4: Flat-Earthers
Team 5: Folk som browsar FZ med adblock på (Buuu)
Team 6: Tomten
Team 7: Killar som går på gym och står o spänner sig i spegeln. (=Avgudar sig själv typ?)
Team 8: Människor som säger att dom älskar kaffe men har typ mer än 50% mjölk i koppen!(Värsta sortens religion, hädelse!)

Anställ mig Microsoft, jag har fler idéer!

Gå ut i solen lite. Du verkar stressad

Inaktiv
Skrivet av anon_319742:

Härligt, definitivt det "Age of" spel jag spelat mest. Var alltid en favorit på LAN och köpte såklart Extended Edition när det kom.

Samma här. Faktiskt det enda jag spelat av dem. Riktigt kul!

Medlem

Det värsta med age- spelen var att man inte hade några stats på units eller något (och även till viss del C&C/red alert; men de hade så mycket färre enheter att det var inte lika stort problem). Lixom här har du en bronze sword gubbe, hur mycket bättre eller sämre är han än den här träklubbe gubben? Eller den här archern jämfört med slingshot gubben? Den är dyrare, jovisst. Och senare era, sure. Men hur mycket bättre är den? Dubbelt så bra? Tre gånger? etc.

Vilket var najs med Blizzard spelen (bl.a.), där hade du fina siffror på hur mycket mer dmg och hp en gubbe hade mot en annan, att denne gjorde piercing dmg som då gör x mer skada mot light armor etc.

Medlem

Skulle gärna se ett nytt Rise of Nations från dem också.

Medlem

Hoppas dock på en uppföljare snarare än en "Definitiv" version. Age of Mythology: Extended Edition kom med några roliga uppgraderingar, särskilt på den grafiska fronten, men lämnar fortfarande mycket att önska. AoM är nog det spel i Age of-serien jag spelat mest, samt moddat mest. Och just modding hoppas jag de fortsätter med och utökar än mer, för AoM är ganska enkelt att modda men verktygen har inte åldrats med värdighet.

Skrivet av Tamazin:

Det värsta med age- spelen var att man inte hade några stats på units eller något (och även till viss del C&C/red alert; men de hade så mycket färre enheter att det var inte lika stort problem). Lixom här har du en bronze sword gubbe, hur mycket bättre eller sämre är han än den här träklubbe gubben? Eller den här archern jämfört med slingshot gubben? Den är dyrare, jovisst. Och senare era, sure. Men hur mycket bättre är den? Dubbelt så bra? Tre gånger? etc.

Vilket var najs med Blizzard spelen (bl.a.), där hade du fina siffror på hur mycket mer dmg och hp en gubbe hade mot en annan, att denne gjorde piercing dmg som då gör x mer skada mot light armor etc.

Vet inte om jag missförstår dig men detaljerad info för enheter finns definitivt, och eftersom detta är en nyhet om Age of Mythology tänker jag fokusera på just AoM. För det första finns olika attacktyper - Hack, Pierce och Crush, samt respektive armor-typer. Dessa finns lättillgängliga på enheters HUD. Vid enhetens ikon finns ett litet "i" som man kan klicka på för att få upp mer information om enheten - Lore, kostnader, uppgraderingar och just det du efterfrågar - bonusar gentemot andra typer av enheter.

Finns också moddar som lägger till den infon, bl.a. som en mouse-over-ruta. Dock kan jag hålla med om att det finns spel som gör detta bättre, redan AoE III har mer detaljerad och mer lättillgänglig info.

Medlem
Skrivet av Xzander:

Vet inte om jag missförstår dig men detaljerad info för enheter finns definitivt, och eftersom detta är en nyhet om Age of Mythology tänker jag fokusera på just AoM. För det första finns olika attacktyper - Hack, Pierce och Crush, samt respektive armor-typer. Dessa finns lättillgängliga på enheters HUD. Vid enhetens ikon finns ett litet "i" som man kan klicka på för att få upp mer information om enheten - Lore, kostnader, uppgraderingar och just det du efterfrågar - bonusar gentemot andra typer av enheter.

Finns också moddar som lägger till den infon, bl.a. som en mouse-over-ruta. Dock kan jag hålla med om att det finns spel som gör detta bättre, redan AoE III har mer detaljerad och mer lättillgänglig info.

Jag kan minnas fel och det hade jag ju minnts om jag gjorde (höhö). Men tänker första Age of Empires och kanske ett par utav de första? Kanske ändrades det i Age of Mythology?

Hmm, fast när jag youtube:ade gameplay nu från -97 så har de ju lite info. Iaf någon siffra för dmg, armor å hp. Vet ej om bilden på armorn motsvarar någon typ, och man kanske får en popup-info om man håller över med "125% resistant to piercing" etc.

Men äh, jag vart alltid en Blizzard fanboy (och Westwood) mycket mer än Microsoft och Age spelen. Tror det mycket hade att göra med estiken och Age spelen kändes alltid stela. Lite som Total Annihilation.

1
Skriv svar