F.d. Sledgehammer-chef oroas över att CoD: Modern Warfare görs mörkt "bara för rubrikerna"

Robot
F.d. Sledgehammer-chef oroas över att CoD: Modern Warfare görs mörkt "bara för rubrikerna"
Medlem

Eh det är ju precis vad serien behöver, snacka om att tramsa, äntligen något nytt kanske!

CFW
Medlem

Precis därför intresset väcktes för denna minst sagt sömniga serie.

Men hans uttalanden verkar vara av mallen "Don't you guys have phones?" och lootlådor är "överraskningsmekanik".

Gnällkuk

Det är ju fortfarande ett spel. I'm all for the gritty dark shit. Förväntar mig en hord med vita kränkta journalister som sågar spelet, och kunderna som antagligen är det raka motsatta. Det går kanon med filmer som har grova scener (inga bröstvårtor bara, gud förbjude!), men när det blir ett spel och interaktivt då brakar helvetet lös.

Jag tycker det är bra när vissa journalister fångar upp ett ämne för diskussion, men det är i mitt tycke ofta journalister och sajter som överreagerar något enormt och målar upp saker som inte finns annat än i deras märkliga tillvaro. Så glad att jag kan fortsätta hänga på sveriges bästa spelsajt som inte ojjar upp sig för minsta lilla.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Äh, han är avis att det inte var han som kom på det först.

Medlem

Det är väl tvärt om, att romantisera och bara visa coola häftiga strider som är sjukt,. Lika sjukt som att kidsen lirar spel där man skjuter ner varandra men om det dyker upp en liten snopp i bild då jävlar är det endast för vuxna. Ibland, rip världen. :/

Medlem

Konflikter har väl alltid varit komplexa/enkla beroende på vilka linser man beskådar dem med. Skolskjutningar stoppar man ju bäst genom att förbjuda våldsamma spel och låta barn och lärare gå beväpnade i skolan.

Med det sagt så hade ju varit roligt om man fick spela som en rysk soldat i nya MW2 när de luftlandsätter USA.

Medlem

Ledsen, men jag kommer inte börja bojkotta ett potentiellt grymt spel bara för att cirka ett dussin människor, inkluderat: 5 "journalister" hos IGN, 3st okända spelbloggare, 2.5st hobby-influencers och en avdankad f.d. sledgehammer chef tycker att spelet lutar för mycket åt det realistiska, mörka och "kontroversiella" hållet.

Jag höftar till med att 90% av potentiella köpare gärna ser serien gå i den riktning som visats på trailern och från vad vi fått höra i olika intervjuer osv. Herr Condrey snackar goja. Personligen är jag taggad på något som faktiskt äntligen ser nytt och fräscht ut. COD har länge varit en stagnerande spelserie imo.

Medlem

@Le Erik: Verkligen!
JaG SPELAR inte ens Cod längre av just dessa anledningar, det är samma skit med samma skit motor om o om igen år efter år, först nu senast eåren dom börjat fatta att det räcker inte längre... tyvärr har BF serien också tagit ett djupdyk i kvalite....?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Bra, krig och konflikter är mörker och elände, inte en moraliskt svartvit michael bay film.

Medlem

Irony is thy name.

1
Skriv svar