Respawn möter Star Wars Jedi-filmkritiken med... mer Star Wars Jedi-film

Robot
Respawn möter Star Wars Jedi-filmkritiken med... mer Star Wars Jedi-film

26 minuter gameplay ska tydligare visa vad Fallen Order är för spel.

#e3, #ea, #respawn, #star-wars-jedi-fallen-order


Medlem

Världens känsligaste fans. Måste allt hela tiden vara så extremt troget? Att gå utanför ramen lite grann kan väl inte skada? Att nämnas i samma mening som Uncharted är väl heller inget dåligt? Å andra sidan är jag absolut inget Star Wars-fan, långt ifrån, men tyckte ändå att spelet såg förvånansvärt intressant ut.

Medlem

Tycker detta ser intressant ut, jag förstår inte var all negativitet kommer ifrån. Är folk så bortskämda?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Gnällkuk
Skrivet av gorbatjov:

Världens känsligaste fans. Måste allt hela tiden vara så extremt troget? Att gå utanför ramen lite grann kan väl inte skada? Att nämnas i samma mening som Uncharted är väl heller inget dåligt? Å andra sidan är jag absolut inget Star Wars-fan, långt ifrån, men tyckte ändå att spelet såg förvånansvärt intressant ut.

Ja, hyfsat. Om du använder ett av världens mest kända varumärken så förväntas det ha samma känsla och atmosfär som filmerna i det här fallet, annars finns det ju ingen vits med att kalla det Star Wars. Att folk drar paralleller med Uncharted är mer att de tycker att de tagit meknik som är väldigt snarlik det som återfinns i Uncharted-serien snarare än en hyllning skulle jag säga.

Det finns en stor risk med att göra ett spel på ett väldigt känt varumärke eller serie. Spelet i sig kanske är bra, har kul gameplay osv, men om det inte finns någon riktig känsla av att det faktiskt är Star Wars, förutom ljussablar och ljudeffekter så kommer många att bli besvikna just för att man förväntar sig att det ska andas Star Wars från början till slut.

Av det jag sett hitintills så har känslan varit lite blandad, i vissa avseenden känns det väldigt SW och bra, men i många andra så känns det som det kunna vara både Spiderman, Uncharted och något annat. Det är nog väldigt svårt att med en gameplay-trailer få till känslan, men när det kommer till SW tror jag de flesta vill känna sig investerade i karaktärerna och handlingarna. För mig blev det svårt med en anonym hjälte som såg ut lite för ung ut för mitt tycke. Att ansiktsanimationerna dessutom såg otroligt stela ut hjälpte inte till direkt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Även om spelet bara blir okej, så är det ändå miltals bättre än vad vi fått hittills från EAs Star Wars eskapader.

Ser fram emot det.
Tror det blir bra, kommer förmodligen spela det oavsett, gillar Star Wars.

Skrivet av gorbatjov:

Världens känsligaste fans. Måste allt hela tiden vara så extremt troget? Att gå utanför ramen lite grann kan väl inte skada? Att nämnas i samma mening som Uncharted är väl heller inget dåligt? Å andra sidan är jag absolut inget Star Wars-fan, långt ifrån, men tyckte ändå att spelet såg förvånansvärt intressant ut.

Finns inga som hatar Star Wars mer än Star Wars-fans

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Finns inga som hatar Star Wars mer än Star Wars-fans

Det är sant, men det gäller ju alla fans och är helt normalt. Folk som bryr sig om något... bryr sig, helt enkelt, eller hur? Är du inte ett fan av något så skiter du ju ofta i det. Du (och @gorbatjov) har säkert något som ni har passion för (hoppas jag iaf) och kan bli upprörda om någon rotar till i det för mycket

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Även om spelet bara blir okej, så är det ändå miltals bättre än vad vi fått hittills från EAs Star Wars eskapader.

Ser fram emot det.
Tror det blir bra, kommer förmodligen spela det oavsett, gillar Star Wars.

Finns inga som hatar Star Wars mer än Star Wars-fans

Antagligen samma "fans" som hatar The Force Awakens, The Last Jedi och prequel filmerna Rogue One, och Solo.

Att vara fan, bör man acceptera både det bra och det dåliga.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det är sant, men det gäller ju alla fans och är helt normalt. Folk som bryr sig om något... bryr sig, helt enkelt, eller hur? Är du inte ett fan av något så skiter du ju ofta i det. Du (och @gorbatjov) har säkert något som ni har passion för (hoppas jag iaf) och kan bli upprörda om någon rotar till i det för mycket

Såklart, till en viss grad, är definitivt inte en sån som skickar iväg dödshot och skit. Tror min passion för diverse sakers kvalité eller riktning slutar med att helt enkelt inte titta/spela/köpa.

Skrivet av Meurik:

Antagligen samma "fans" som hatar The Force Awakens, The Last Jedi och prequel filmerna Rogue One, och Solo.

Att vara fan, bör man acceptera både det bra och det dåliga.

Kan ju fortfarande kritisera förstås, men dödshot och oändliga diskussioner om hur dåligt det är, är givetvis överdrift.

Ambassadör
Xbox

Jag tycker att det ser ut att kunna bli ok. Framförallt så är det ju ett singleplayer Star Wars-spel, det är vi ju inte bortskämda med. Kanske en liten släng av "man blir glad för det lilla" möjligen...

jag tycker väl kanske att den 12-årige protagonisten kunde gjorts roligare men han kanske växer på en under spelets gång.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Meurik:

Antagligen samma "fans" som hatar The Force Awakens, The Last Jedi och prequel filmerna Rogue One, och Solo.

Att vara fan, bör man acceptera både det bra och det dåliga.

Fast bara för att man är ett fan måste man inte gilla det som är dåligt och man har all rätt att vädra sin besvikelse. Dock tycker jag den enda filmen jag blev riktigt besviken på var TLJ, då den enligt min tycke raserade mycket av det som byggdes upp i TFA. Vidare så kastade de bort en karaktär som kunde ha blivit bra (captain phasma) och tramsade alldeles för mycket i ett par scener på ett sätt som inte kändes speciellt "Star Wars". Nä, J.J. Abrams borde ha regisserat även TLJ, så hade det förmodligen blivit bättre och inte lika hattigt.

Är dock väldigt taggad inför Fallen Order och hoppas att det blir riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Fast bara för att man är ett fan måste man inte gilla det som är dåligt och man har all rätt att vädra sin besvikelse. Dock tycker jag den enda filmen jag blev riktigt besviken på var TLJ, då den enligt min tycke raserade mycket av det som byggdes upp i TFA. Vidare så kastade de bort en karaktär som kunde ha blivit bra (captain phasma) och tramsade alldeles för mycket i ett par scener på ett sätt som inte kändes speciellt "Star Wars". Nä, J.J. Abrams borde ha regisserat även TLJ, så hade det förmodligen blivit bättre och inte lika hattigt.

Är dock väldigt taggad inför Fallen Order och hoppas att det blir riktigt bra.

Sa faktiskt inget om att man måste "gilla" det som fan. Men man bör åtminstone kunna Acceptera det, utan att gå till överdrift (hot om bojkottningar, dödshot m.fl).


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Spelet ser ut att vara precis min typ av spel. Tycker det ser ut att vara riktigt roliga fajter.

Medlem
Skrivet av Meurik:

Sa faktiskt inget om att man måste "gilla" det som fan. Men man bör åtminstone kunna Acceptera det, utan att gå till överdrift (hot om bojkottningar, dödshot m.fl).

Nä, det kan jag hålla med om, vissa går praktiskt taget bärsärk när deras favoritfandom "attackeras". Sen kan man ju tycka att hot om bojkottningar är extremt tandlösa eftersom dessa personer med största sannolikhet inte kommer att bojkotta överhuvudtaget.

Medlem

SVINSNYGGT med Starwarsmusik! KÖP!

Medlem

Det ser ut som vilket generiskt, modernt spel som helst - med Star Wars-tema. Allt är som vanligt med andra ord.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Jag tyckte det såg hyfsat intressant ut.

Till folk som gnäller över att det inte känns som Star Wars rakt igenom, vad förväntar ni er? Jag tror inte man någonsin kan få en 100%-ig Star-Wars-känsla som från 70-talet om man inte åker tillbaka till 70-talet. Om inte ens skaparen av Star Wars (George Lucas) kunde få till en Star-Wars-känsla i modern tid, hur fasen kan man förvänta sig att någon annan skulle kunna få till det då?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Har aldrig förstått hur man kan knocka två stormtroopers bara genom att slå ihop deras bepansrade huvuden (om man inte råkar vara en Wookie)..
Resten såg helt ok ut tills man spenderade 1 minut med att skjuta ner en skyttel med en AT-AT, ingen Star Wars realism där inte

Medlem

Det finns bra, det finns dåligt. Vad jag tyckte var fantastiskt var att jag inom de första fem sekunderna kunde se att det var Kashyyk.
Jag ser fram emot det här

Medlem

inväntar recensioner. Tyckte detta såg extremt förutsägbart och tråkigt ut. Åh nej, vi har ingen ström för att hissa ner denna platform som är det enda sättet att springa framåt här. Okey, vi går bakåt 30 meter för att trycka på en knapp, så nu kan vi fortsätta. jaja detta är väl ett spel riktat till en lite yngre målgrupp gissar jag.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Jag tyckte det såg hyfsat intressant ut.

Till folk som gnäller över att det inte känns som Star Wars rakt igenom, vad förväntar ni er? Jag tror inte man någonsin kan få en 100%-ig Star-Wars-känsla som från 70-talet om man inte åker tillbaka till 70-talet. Om inte ens skaparen av Star Wars (George Lucas) kunde få till en Star-Wars-känsla i modern tid, hur fasen kan man förvänta sig att någon annan skulle kunna få till det då?

En av de stora orsakerna varför Star Wars fick den genomslagskraft som serien faktiskt fick var pga. att det var för att just tekniken var ny och filmen var mer eller mindre något man aldrig sett förut i en sådan stor skala. Idag så finns det betydligt mer imponerande filmer än Star Wars rent teknikmässigt och därför är det svårare att replikera just den känslan

Det kan jämföras med det där spelet du spelade när du var tio år gammal. Det var antagligen det bästa spelet någonsin och du njöt i flera timmar när du spelade det. Däremot får du antagligen inte samma känsla när du spelar andra modernare spel eller ens det spelet som när sagda spel var nytt. Och de flesta accepterar detta även om det sker med en suck. Sedan har vi den där lilla skaran som inte klarar av att acceptera det.. och dessa skriker sig hesa så fort de kan och därför hör man det. I slutändan beror det på att vissa tror att de nyare filmerna ska vara exakt som de gamla men vara nog annorlunda för att man inte ska känna igen varenda aspekt. Och när de inte får detta så blir de galna.

Tycker personligen att hatet mot Episode I, II och III är överdrivna något enormt. Sure... filmerna är inga mästerverk på något sätt (framförallt inte The Phantom Menace) men det är helt okej filmer. Samma med de nya filmerna. The last Jedi var faktiskt bra och Rogue One samt Solo var okej filmer.

Angående spelet så ser det ändå bra ut. Blir nog ett köp ändå.

Medlem

@Majorkraft: eller hur, slutade själv att kolla efter den där...

Medlem

fattar inte varför de alltid måste göra Jedi ? vore ju sjukt mkt bättre att spela som Sith intressantare story eller brutalare iaf.

1
Skriv svar