Blizzard söker nytt blod till ett "ännu ej avslöjat Diablo-projekt"

Robot
Blizzard söker nytt blod till ett "ännu ej avslöjat Diablo-projekt"

Eller ska vi säga att de söker "fresh meat"?

#blizzard-entertainment, #diablo, #diablo-4


Medlem

Ett webbläsarspel efter succén med mobilspelet, kanske?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Sjukt obrydd kring framtida Diablo-projekt. Blizzard kommer aldrig att gå tillbaka till D1 och D2 looken.
Dessutom finns Path of Exile som ett D4 aldrig lär kunna mäta sig i vare sig content eller karaktärsbyggande.

Men lär ju bli ett schysst cinematic iaf...

Avstängd
Skrivet av Tarmböld:

Sjukt obrydd kring framtida Diablo-projekt. Blizzard kommer aldrig att gå tillbaka till D1 och D2 looken.
Dessutom finns Path of Exile som ett D4 aldrig lär kunna mäta sig i vare sig content eller karaktärsbyggande.

Men lär ju bli ett schysst cinematic iaf...

Tycker det var främst community-känslan som gjorde tvåan så bra. Öppna games som man kunde ge titlar och beskrivning till för alla att joina. Dessutom var det mysigt att man hamnade i en svensk chatt som lobby medan man letade efter nästa cowrun.

Medlem

Uppenbarligen en AutoChess kopia som är baserad på Diablo världen.
iOS och Stadia only


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Endast intresserad av Warcraft 3 remaken (Reforged) som man inte hört något nytt om på minst 1 månad.... Beta "early 2019"... Det är snart Juli nu SkitBlizzard!!

Förra årets Blizzcon var det sämsta någonsin. Kändes mera som ett Gamescom än ett bombastiskt Blizzcon.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Trevligt med Diablo, väntar med spänning!

(Kände att jag var tvungen att bryta den negativa trenden...)

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Sjukt obrydd kring framtida Diablo-projekt. Blizzard kommer aldrig att gå tillbaka till D1 och D2 looken.
Dessutom finns Path of Exile som ett D4 aldrig lär kunna mäta sig i vare sig content eller karaktärsbyggande.

Men lär ju bli ett schysst cinematic iaf...

De har redan sagt att nästa diablo som de jobbar på är mörkare och inte som d3 färglatt och tecknat

Path of exile har långt ifrån samma känsla som diablo spelen.
Hur allt känns i POE är off. Från combat till loot drops till animationerna. Inget flyter på som i diablo spelen
Väldigt hackigt och rent ospelbart för mig

Medlem
Skrivet av aeqvist:

Trevligt med Diablo, väntar med spänning!

(Kände att jag var tvungen att bryta den negativa trenden...)

Haha, jag uppskattar det åtminstone!
Det är absolut inget fel på att vara skeptisk men det har blivit väldigt mycket "deppande" här på sistone(kanske över nätet överhuvudtaget, har inte koll!).

Ser definitivt fram emot att få se vad Diablo 4 kommer vara för typ av spel. Visst, jag är absolut inte övertygad över besluten som tagits på sistone när det kommer till Blizzard men jag orkar inte vara en domedagsprofet. Det blir antingen bra eller dåligt och det får vi först se när det visas upp och främst när vi får själva prova på det. Finns ingen anledning att vara allt för negativ!

Inte som min gaming-backlog är tom heller för den delen precis...

Medlem

Jag skulle inte förvånas om det blir ett nytt Hearthstone för att människor ska kunna spela spelet genom PC, mobil och läsplatta.

Medlem
Skrivet av Remus:

Endast intresserad av Warcraft 3 remaken (Reforged) som man inte hört något nytt om på minst 1 månad.... Beta "early 2019"... Det är snart Juli nu SkitBlizzard!!

Förra årets Blizzcon var det sämsta någonsin. Kändes mera som ett Gamescom än ett bombastiskt Blizzcon.

Så jävla taggad på WC3:Reforged!

Medlem
Skrivet av Karmak:

De har redan sagt att nästa diablo som de jobbar på är mörkare och inte som d3 färglatt och tecknat

Path of exile har långt ifrån samma känsla som diablo spelen.
Hur allt känns i POE är off. Från combat till loot drops till animationerna. Inget flyter på som i diablo spelen
Väldigt hackigt och rent ospelbart för mig

Blizzards immortal var ännu mer tecknat än D3. Typ allt Blizzard gör har den artstylen och riktar sig till yngre.
Jag är sjukt skeptisk på att dom kommer göra ett riktigt mörkt spel i stil med de äldre.
Dom vill nå ut till så bred massa som möjligt och då finns ddt risk att både gameplay och estetik blir mer barnvänligt.
Att dom lovar guld och gröna skogar i 4an betyder inte att det kommer stämma.

Alltså jag är ett stort fan av D2. Men PoE har förbättrat nästan alla aspekter av det.
Combat, karaktärsbyggnad, loot, endgame content, crafting etc.
Samtidigt är det något med det som påminner om D2 rent atmosfäriskt.
Dunkla grottor, musiken, interfacet etc..
Så mycket bättre än något D3 hade.

Att saker inte flyter vet jag inte. Finns nog inget ARPG som du kan få så galet snabba karaktärer som köttar hela skärmen.
Visst prestandan kan bli lite kass, men jag har en 9 år gammal burk, med ny SSD och grafikkort. Funkar ändå rätt schysst, mest en issue när man är flera och nån har nån skill som sprutar projektiler.

Inaktiv

Tvåan och Trean var episka. Ser fram emot fyran

Inaktiv
Skrivet av Karmak:

De har redan sagt att nästa diablo som de jobbar på är mörkare och inte som d3 färglatt och tecknat

Path of exile har långt ifrån samma känsla som diablo spelen.
Hur allt känns i POE är off. Från combat till loot drops till animationerna. Inget flyter på som i diablo spelen
Väldigt hackigt och rent ospelbart för mig

Tack! En likasinnad i debatten. PoE är så satans överhypat. Hade lagt ner för längesen om det inte varit f2p!

Medlem

Jag ser framför mig låsta lootlådor i olika valörer som måste öppnas med speciella nycklar erhållen in-game eller köpta via mikrotransaktioner.

Gen
Medlem

Har de fortfarande inte kommit någonvart med D4? Tänkte att det skulle bli klart åtminstone nästa år.

Medlem

Man undrar ju vart blizzard lägger alla pengar de tjänar egentligen, pumpa ut mobilspel, remakes och spel som inte vågar ta risker? Har bara varit skräp sedan SC2 (Hearthstone är undantaget).

Skrivet av Karmak:

De har redan sagt att nästa diablo som de jobbar på är mörkare och inte som d3 färglatt och tecknat

Path of exile har långt ifrån samma känsla som diablo spelen.
Hur allt känns i POE är off. Från combat till loot drops till animationerna. Inget flyter på som i diablo spelen
Väldigt hackigt och rent ospelbart för mig

Så du litar blint på Blizzard?

Och att du skriver att PoE har långt ifrån samma känsla som "Diablo-spelen" visar på att troligtvis endast har lirat D3. PoE känns VÄLDIGT likt både D1 och D2 och det är snarare D3 som inte har samma känsla enligt mig.

Alla som gillar ARPGs men säger att PoE är ospelbart har inte gett det en ärlig chans enligt mig. Det är ljusår före D3 i mechanics t.ex, även om jag kan hålla med om att det inte är lika snyggt rent tekniskt (dock är det snyggare rent designmässigt enligt mig)

Medlem

Vill inte vara någon domedagsprofet samt att jag kan ha väldigt fel, men jag tror tyvärr att vi de kommande åren får bevittna Blizzard riktiga förfall. Pengar kommer de med stor sannolikhet att tjäna, men det är inte våra pengar som kommer att strömma till. Det är helt andra marknader som är i fokus.

Är glad över att jag fick äran att växa upp med Blizzard fantastiska spel, de har definitivt bidragit till att forma mig och mina intressen. Tack för det, gamla Blizzard.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Karmak:

De har redan sagt att nästa diablo som de jobbar på är mörkare och inte som d3 färglatt och tecknat

Path of exile har långt ifrån samma känsla som diablo spelen.
Hur allt känns i POE är off. Från combat till loot drops till animationerna. Inget flyter på som i diablo spelen
Väldigt hackigt och rent ospelbart för mig

Precis det här ^

Det är nåt väldigt off med Path of Exile. Jag vet inte om det är motorn, animationerna eller vad det är men hela spelet känns som mindre delar som satts ihop som inte riktigt lirar i sin helhet. Det liksom flyter inte.

1
Skriv svar