Dessa klienter funkar i Gog Galaxy 2-betan

Robot
Dessa klienter funkar i Gog Galaxy 2-betan
Medlem

Fråga: med stöd, är det detsamma som att Steam "stödjer" Uplay, om du startar en Uplay titel via Steam, som sedan startar Uplay för att starta spelet?

Dvs, startar GOG Steam för en Steam titel, tex?


signatur

I drank what?

Redaktör
Skrivet av Mirage:

Fråga: med stöd, är det detsamma som att Steam "stödjer" Uplay, om du startar en Uplay titel via Steam, som sedan startar Uplay för att starta spelet?

Dvs, startar GOG Steam för en Steam titel, tex?

Ungefär så ja. Ett Steam-fönster dök upp i Gog Galaxy 2 i vilket jag loggade in, sen var det bara att hämta eller starta Steam-spelen direkt från Gog-klienten.


signatur
Medlem
Skrivet av Mirage:

Fråga: med stöd, är det detsamma som att Steam "stödjer" Uplay, om du startar en Uplay titel via Steam, som sedan startar Uplay för att starta spelet?

Dvs, startar GOG Steam för en Steam titel, tex?

Jag kan inte se det implementeras på något annat sätt än som du nämner utan att Steam, Uplay osv ger tillgång, som idag inte erbjuds till alla andra. Då kommer frågan: Varför i *censur* skulle Steam osv. göra det?

Det är med rätt stor säkerhet en glorifierad launcher, och det är jag rätt fine med om den fungerar bra.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Dvs, startar GOG Steam för en Steam titel, tex?

Japp. Spelen kräver fortfarande sina egna launchers. Startar du ett spel du köpt på uPlay från Galaxy 2 så startas uPlay först.

Det här är "bara" en nice launcher för andra launchers, med lite extra. Inget fel med det, det behövs en bra sådan 🙂

Redaktör

Gog Galaxy 2 vill ju samla alla spel snyggt och överskådligt på ett ställe och låta oss starta dem från en enda klient (om man har dem utspridda). Det lär bli det starkaste skälet att köra den. Kan bli bra, bara den inte tar för mycket resurser.


signatur
Medlem

Håller den reda på hela bilblioteken åt en?
Dvs inte bara det man har installerat på diverse olika launchers?
Annars ser man som ingen mening med det då jag startar alla mina installerade spel från en mapp


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

om 10 år till ha vi launcher för starta launcher'n som startar launchern för just det spelet vi vill spela.=D

Medlem
Skrivet av Natrium:

om 10 år till ha vi launcher för starta launcher'n som startar launchern för just det spelet vi vill spela.=D

What a time to be alive!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Håller den reda på hela bilblioteken åt en?

Jodå, du kan till och med lägga in spel som du äger till din PS4 om du vill. Galaxy fungerer också som ett spelbibliotek oavsett plattform.

Medlem
Skrivet av Natrium:

om 10 år till ha vi launcher för starta launcher'n som startar launchern för just det spelet vi vill spela.=D

Ett Ubisoft spel köpt på Steam som du lägger till i Galaxy är precis det.

Medlem

jag förstår inte, dom flesta av mina spel är på steam, varför ska jag då hålla på pilla med detta finns det ens nån anledning ?

Medlem

Min största anledning för GOG 2 är såklart att ha alla spel på en plats (har flera spel på GOG) men framförallt att jag tycker det är den bästa spel-klienten. Simpel, snygg och funktionell. Steam är rätt fruktansvärt till utseende och så väldigt bloatad. Vet inte om det CD Projekt ger sig på kommer funka men jag är intresserad över att testa det

Men har man alla spel i Steam och gillar det finns det självklart ingen poäng.

Redaktör
Skrivet av SWEBarb:

jag förstår inte, dom flesta av mina spel är på steam, varför ska jag då hålla på pilla med detta finns det ens nån anledning ?

Då finns ingen anledning att köra nåt annat än Steam. Men om man har spelen spridda i flertalet klienter kan det vara bra att få allt på samma ställe.


signatur
Medlem

Så man behöver bara starta Galaxy? Den startar inte Steam om jag startar ett steamspel via den?

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Så man behöver bara starta Galaxy? Den startar inte Steam om jag startar ett steamspel via den?

Jo den startar steam

Medlem
Skrivet av Ph4st:

Jo den startar steam

Då kan jag lika väl köra Steam.

Medlem

Det hade varit najs om steam/uplay/battlenet osv startades i bakgrunden. Så det iallafall ger illusionen av att det inte startar :p, och sen blir allting svart, eller jag vet inte...


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

1
Skriv svar