Rapport – Wizards Unite är inte i närheten av Pokémon Go-siffrorna

Robot
Rapport – Wizards Unite är inte i närheten av Pokémon Go-siffrorna
Inaktiv

400K nedladdningar och 300K spenderade dollar var betydligt mer dollar per person än vad jag trodde. Alltså 3 av 4 har spenderat en dollar i snitt om jag förstått rätt.

Dock inte jätteoväntat att det skulle göra sämre än Pokemongo

Medlem
Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Det känns ju lite gjort redan. De som verkligen gillar "genren" spelar väl fortfarande Pokémon go?


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

inte helt otippad. spelet är ju skit tråkigt.

Medlem

Marknadsföringen runt det har väl också varit väldigt lite? PoGO vet jag pratades väldigt mycket om innan det ens kom till Sverige. Det rullades ju ut några land i taget och folk laddade till och med ner apk filen och installerade det.

Detta spelet har jag faktiskt inte hört talas om utanför FZ.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Frilansare

PoGo var ju något nytt och intressant. Även om jag själv inte körde det mer än ett par timmar satte jag sonen på det och såg med intresse på hur det funkade. Ladda faktiskt ner Wizards och det kändes väldigt mycket klon och cash-in. Annat skal bara?

Frilansare
Skrivet av Maddox:

Detta spelet har jag faktiskt inte hört talas om utanför FZ.

"Sajten som täcker det där lilla extra också!"

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

PoGo var ju något nytt och intressant. Även om jag själv inte körde det mer än ett par timmar satte jag sonen på det och såg med intresse på hur det funkade. Ladda faktiskt ner Wizards och det kändes väldigt mycket klon och cash-in. Annat skal bara?

Det var ju dock inte först. Ingress kom ju tex fyra år innan Pokemon Go. Det är även samma utvecklare. Niantic ligger även bakom detta spel.

Medlem

Det lilla jag spelade kändes bara som en dålig och icke-kompatibel reskin på pokemonGo. Så varför då lira en sämre variant när det finns en bättre?

Gnällkuk
Skrivet av Tamazin:

Det lilla jag spelade kändes bara som en dålig och icke-kompatibel reskin på pokemonGo. Så varför då lira en sämre variant när det finns en bättre?

För att man insåg att man kunde göra en re-skin och dra in kulor på Harry Potter-fans? Är ju som mobilspelet för Diablo, fast troligtvis 1/10 av arbetet jämfört med vad Niantic gjort (utan att ha sett HP-spelet).


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av Tamazin:

Det lilla jag spelade kändes bara som en dålig och icke-kompatibel reskin på pokemonGo. Så varför då lira en sämre variant när det finns en bättre?

Tror tanken är att Wizards Unite ska vara mer av ett rollspel jämfört med Pokémon Go. Vid level 6 väljer du en av tre "klasser" och sätter ut poäng i skillträd. Sen samarbetar du med spelare av andra klasser för att besegra svåra fiender, typ. Jag har bara kört en eftermiddag så kan dock inte uttala mig hur stor skillnad det är i praktiken..


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

tycker inte spelet har nåt som liknar pogos Gym system? vad är motivationen sen i vinter sticka ut o spela.. göra bara dom där fortress med andra? rätt trist i längden....

gilar heller inte energi systemet, redan läst om många som kört hårt att dom får slut på energi.. i pogo har man sällan det problemet...

Medlem

Det är väl förvisso kul att de utvecklar konceptet, men samtidigt är det just det: Ingress, PoGo och nu Potter, i stort sett samma koncept med samma databas för "ställen". Kommer väl att testa det här också för att se vad deras "nästa steg" har varit, men de lär ju inte sluta dra in kulor på PoGo i alla fall. Begriper inte att folk betalar en massa slantar, men kan förstå en initial insats för att göra den första grinden uthärdlig.

Men nog hade det varit roligare om de hade "kopierat" någon konkurrent med lite fräscha idéer.

Avstängd

Pokémon är också ett större varumärke som är mer kopplat till spelande. Harry Potter handlar ju mest om böckerna och filmerna, medan spelen inte får samma utrymme.

Medlem

IAP är tyvärr betydligt sämre implementerat i detta spel, jämfört PoGo. Girigt såklart när WB är med i matchen.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

1
Skriv svar