Of Ships & Scoundrels

Medlem
Of Ships & Scoundrels

God dag!

Har följt detta spel länge, då Sid Meier's Pirates! var ett spel som nördades sönder gånger två hos mig i mina yngre dagar...

Sedan länge har utvecklarna sagt "Q2 2019" och detta betyder att sista datumet är 30 juni. Dock finns inga nyheter om release att finna, eller är jag blind?
Någon annan som följer detta spel/sitter inne på information?

https://store.steampowered.com/app/933830/Of_Ships__Scoundrel...

http://www.nintendolife.com/news/2018/03/of_ships_and_scoundr...

Önskar er alla en grym dag!

Mvh

Ambassadör
League of Legends

När Q2 eller liknande anges är det oftast ett mål, som mer än sällan inte uppfylls. Blev intresserad så kollade runt lite i jakt på information. Vad jag kan se har man inte gett ut någon information sedan årsskiftet.

Utvecklarna Korion verkar inte vara de bästa på att marknadsföra sina titlar. Det är väldigt rörigt för att se vilka spel dom utvecklat och vilken status deras pågående projekt har. På deras hemsida visar dom först 6 spel. Endast 1 av dessa är släppt och utvecklat av studion. Resterande är under produktion eller spel som studion endast portat till andra konsoler. I en rull-lista på hemsidan visas ytterligare några spel, några äldre som de släppt och något som är under utveckling.

På deras Youtube-sida visar dom ett spel som jag inte hittar på deras hemsida. Detta verkar släppas imorgon på PC och Switch. Man säger även att man planerar release av det spelet på andra konsoler senare under hösten. Alltså lär detta vara vad som varit huvudfokus hos studion.

Of Ships & Scoundrels var tydligen en Kickstarter från början som inte nådde sitt mål. Men istället för att nå målet blev de upplockade av publicisten de nu jobbar under.

Jag skulle mer än gärna se ett nytt fräscht spel influerat av Pirates. Dock blir jag skeptisk när det verkar vara en okänd och till ytan rörig utvecklare som står bakom spelet.

Medlem

@dali: Har följt dem sedan Kickstartern och är dig enig i det dåliga "PR-arbetet" och att ej ha gett ifrån sig ett ord sedan i julas känns tråkigt och gör att man befarar att det hela inte löper på så bra som jag/många har hoppats...

Tack för ditt grävande!

/Sofokles

1
Skriv svar