Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag såg om den igår för den var så bra och tänkte på en sak, jävlar vad Bullock är snabb på att dra pistol alltså. Han har även ett jävla temperament haha

Haha, ja det är ju många roliga typer med.

Jag kom på ett dlc jag vill ha till RDR2.
Sadie börjar dricka lite mer och blir mer som Calamity Jane. Sedan ska man ut och jaga skurkar, försöka rida, skjuta och allt i Calamity Jane tillstånd. Det blir en rejäl utmaning och man kan ju ta sig en saloonrunda i "Leeeeny" stil. Det skulle bli ett roligt och svårstyrt DLC, för oss som kan spela med handkontroll.😁

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag såg om den igår för den var så bra och tänkte på en sak, jävlar vad Bullock är snabb på att dra pistol alltså. Han har även ett jävla temperament haha

Haha, det är sant! Någon man inte ville reta upp om man hälsade på i Deadwood på 1800-talet. 😁

Avstängd
Skrivet av Över45:

Haha, ja det är ju många roliga typer med.

Jag kom på ett dlc jag vill ha till RDR2.
Sadie börjar dricka lite mer och blir mer som Calamity Jane. Sedan ska man ut och jaga skurkar, försöka rida, skjuta och allt i Calamity Jane tillstånd. Det blir en rejäl utmaning och man kan ju ta sig en saloonrunda i "Leeeeny" stil. Det skulle bli ett roligt och svårstyrt DLC, för oss som kan spela med handkontroll.😁

Haha ja Calamity Jane är så bra, den skådisen är grym. Om jag vore skapare till Red dead 2 så skulle jag ju försöka ta efter henne lite och göra en DLC, kanske även med henne inblandad.

Skrivet av Nemo:

Haha, det är sant! Någon man inte ville reta upp om man hälsade på i Deadwood på 1800-talet. 😁

Nä fy fan, då hade man nog satt sina sista steg på denna jord. Men han har ju haft flera chanser att skjuta Hearst, men serien/filmen skulle väl slutat då. Han ser förövrigt ut precis som när serien var så han verkar inte ha åldrats ett dugg. Sal eller vad han heter (hans kompanjon) ser ju ut som 80 år nu.

Trixie ser också likadan ut men den skådespelaren verkar aldrig bli yngre. Hon har ju varit med i fler serier man sett men alltid förknippat henne med Deadwood.


signatur

PS5 och inget annat.

Releasehästryttare
Medlem

Haha, lysande! Hade inte förväntat mig två pratande enhörningar men det var hur som helst sjukt kul. Och skickligt hantverk måste jag säga.

Releasehästryttare

@Nemo: Japp, 2snacks lägger ner galet mycket tid på sina videor och alla är roliga, kan rekommendera tex fallout 4 videon med

https://www.youtube.com/watch?v=mzkwAv6Cbt4

Avstängd

På tal om Indianer osv, detta spel såg intressant ut.

https://www.youtube.com/watch?v=it8iT5HvC4E


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

På tal om Indianer osv, detta spel såg intressant ut.

https://www.youtube.com/watch?v=it8iT5HvC4E

Spelet är visst Early Access men det ser rätt lovande ut redan nu tycker jag. Hoppas det blir bra.

TagBack är som vanligt helkul att lyssna på! 😄

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Spelet är visst Early Access men det ser rätt lovande ut redan nu tycker jag. Hoppas det blir bra.

TagBack är som vanligt helkul att lyssna på! 😄

Jo alpha sa han att det var, en tidig sådan. Men det ska tydligen komma till alla plattformar, han spelade det på PC där.

Ja han är rolig, han har sådana uttryck och skrik när det håller på att gå åt helvete haha.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Hej,

vilka video settings har folk använt för att uppleva spelet ?

Spelar på ps4 pro och LG 4K tv. Började igår men sitter och vrider mellan sdr och hdr och försöker hitta nåt vettigt. SDR så blir svarta för svarta, blir nästan omöjligt att si nåt inne i mörka rum, och med HDR så blir svarta gråa.. Testat både cinematic HDR och Game HDR.
Några tips ?

Medlem

Ett mäktigt level 10-skägg i epilogen.

Det krävs rätt många hair tonics och en hel del tålamod att få till, så det här är imponerande grejer. 😄

(spoilervarning: klicka bara vidare om du spelat igenom hela storyn och epilogen)

källa

Ambassadör
Xbox

@Nemo: Stiligt!


signatur

Jump in.

Avstängd

Jag har börjat spela ac black flag igen, var ju några år sedan man spelade det. Körde det på pc när det kom ut men man fick det, Unity och syndicate för 250kr till ps4.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Lokförare med grymma skills! 😁

(slå på ljudet i klippet)
Tracks? Where we’re going we don’t need tracks

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Jag har börjat spela ac black flag igen, var ju några år sedan man spelade det. Körde det på pc när det kom ut men man fick det, Unity och syndicate för 250kr till ps4.

Nice! Jag ligger i startgroparna på AC: Black Flag också. Kommer att dra igång det inom kort, har faktiskt inte spelat det tidigare så det blir sköj.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Nice! Jag ligger i startgroparna på AC: Black Flag också. Kommer att dra igång det inom kort, har faktiskt inte spelat det tidigare så det blir sköj.

Alltså nu när jag spelar om det måste jag nog säga att det tillhör toppen med dom två senaste. Jävlar vad bra det är och kul att vara pirat. Det är inte lika öppen värld som i dagens spel men havet är helt öppet och man måste rekrytera besättning osv.

Dom sjunger även jävligt sköna låtar och man kan plocka upp nya sånger på land.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

@breahl: Det låter lovande! Jag gillade den lilla naval-bit som fanns med i AC3.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

@breahl: Det låter lovande! Jag gillade den lilla naval-bit som fanns med i AC3.

Yes, uppgradera din hälsa på båt och skepp först när du kan. Lovar att det är enklast.

Men detta handlar ju då om Edward Kenway. https://assassinscreed.fandom.com/wiki/Edward_Kenway

Farfar till Indianen i AC3.

Och man är även i karibiska haven och är pirat, du har en svart flagg och kan uppgradera skeppet + jaga val och haj.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

@breahl: Ah, det är "bakåt" i tidslinjen. Fränt.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

@breahl: Ah, det är "bakåt" i tidslinjen. Fränt.

Yes du kommer inte bli besviken. Grym skådis med som det verkar osv.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Arthur har det inte lätt alla gånger...

When you forget to check the dress code on the party invitation

källa

😁

Ambassadör
Xbox

@Nemo: Hahaha


signatur

Jump in.

Medlem

En snyggt gjord Arthur Morgan tribute-video.

Givetvis spoilervarning på den här...

Avstängd
Skrivet av Nemo:

En snyggt gjord Arthur Morgan tribute-video.

Givetvis spoilervarning på den här...

https://www.youtube.com/watch?v=VhwoYsxAt6Q

Den där låten används i för många syften. Bästa den använts i är denna.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Den där låten används i för många syften. Bästa den använts i är denna.

https://www.youtube.com/watch?v=3iy2L9VeUfc

Nåja, det spelar inte mig någon roll om den låten använts i massa olika sammanhang. Det är ju en bra och stämningsfull låt så den dyker säkert upp i massor av olika andra hyllningar/tributes lite varstans. Vilken av dem som är bäst kvittar, sånt är ju rent subjektivt ändå. Jag tyckte bara det var fint att någon gjort en snygg Arthur-tribute så jag ville bara bidra lite i RDR2-tråden. Kanske finns det andra som gillar spelet som också uppskattar den, tänkte jag.

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Nåja, det spelar inte mig någon roll om den låten använts i massa olika sammanhang. Det är ju en bra och stämningsfull låt så den dyker säkert upp i massor av olika andra hyllningar/tributes lite varstans. Vilken av dem som är bäst kvittar, sånt är ju rent subjektivt ändå. Jag tyckte bara det var fint att någon gjort en snygg Arthur-tribute så jag ville bara bidra lite i RDR2-tråden. Kanske finns det andra som gillar spelet som också uppskattar den, tänkte jag.

Sant, glömde vilken tråd vi var i men ville bara påpeka det.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

The Music of Red Ded Dead Redemption 2: Original Soundtrack finns nu ute på Spotify!

https://open.spotify.com/playlist/5I1D07dEhKG5nOPGoPj29g

Tyvärr inte all musik från spelet men full score kommer senare enligt Rockstar. En del skumma versioner, men några guldkorn finns det allt.

Hits you in the feels...


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

The Music of Red Ded Dead Redemption 2: Original Soundtrack finns nu ute på Spotify!

https://open.spotify.com/playlist/5I1D07dEhKG5nOPGoPj29g

Tyvärr inte all musik från spelet men full score kommer senare enligt Rockstar. En del skumma versioner, men några guldkorn finns det allt.

Hits you in the feels...

Fantastiskt kul! Den har jag gått och väntat på.

Medlem

Många inlägg i denna tråd är rena "chattar" och off topic så det skriker om det.
Skärpning


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Många inlägg i denna tråd är rena "chattar" och off topic så det skriker om det.
Skärpning

Det blir lätt så när ingen av oss som skrivit mest här spelar RDR2 längre. Ingen annan verkar ju skriva om det spelet heller så.....börja du.


signatur

PS5 och inget annat.

Skriv svar